Lavt blodtrykk, blodtrykksfall, svimmel og sliten...

HappyMom**

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Siste par mnd har jeg hatt lavt blodtrykk, noe som egentlig har fått greit. Siste mnd har jeg slitt med at pulsen plutselig stiger og kroppen blir nummen og rar i 10-15 min etterpå, så blir jeg sliten. Var på sykehuset natt til i går etter tre blodtrykksfall på rappen og holdt såklart på å besvime alle gangene. I dag er jeg hjemme fra jobb fordi jeg er svimmel og veldig, veldig sliten... Jeg fikk full sjekk på sykehuset og det er bare blodtrykket som er for lavt. Er det flere som sliter med dette? Er dere i jobb? Jeg jobber med barn og kjenner litt på at tålmodigheten uteblir og føler nesten det går utover barna...
 
Jag har vært 100% sykemeldt siden 1.4 pga lavt blodtrykk. Kan ikke ta kollektiv til/fra jobb fordi oslofolk ikke står opp for gravide og da besvimer jeg. Plus det passer dårlig å jobbe som sykepleier når man selv trenger mer hjelp enn pasientene.. Mitt blodtrykk har vært ca 90/60 og min fastlege synes det er tull å gå på jobb når man har det sånn. Heldigvis.
 
Jeg har slitt med det, så jordmora sykemeldte meg 100% fra og med mandagen som var nå.
 
Skal på kontroll til legen nesten fredag, får høre med henne da... Jeg har også ligget på 90/60, men når blodtrykksfallene kom lå jeg på 54/27... Og med pulsøkningen som kommer flere ganger daglig så er jeg plutselig på 110-115 i overtrykk. Kan veldig lite om det, men det er kanskje disse hoppene som gjør at kroppen er så ustabil. Blir så lei... Vil bare sove, orker ikke løfte strikkepinnene en gang. Studerer i tillegg til jobb og mai er en heftig mnd, mulig det er det som gjør meg sliten.
 
Skal på kontroll til legen nesten fredag, får høre med henne da... Jeg har også ligget på 90/60, men når blodtrykksfallene kom lå jeg på 54/27... Og med pulsøkningen som kommer flere ganger daglig så er jeg plutselig på 110-115 i overtrykk. Kan veldig lite om det, men det er kanskje disse hoppene som gjør at kroppen er så ustabil. Blir så lei... Vil bare sove, orker ikke løfte strikkepinnene en gang. Studerer i tillegg til jobb og mai er en heftig mnd, mulig det er det som gjør meg sliten.
Stakkars deg:( Må være fryktelig slitsomt å gå sånn. Skjønner godt at du bare vil sove da. Har du sjekket jernlagrene dine forresten? Hvis du evt har jernanemi, så vil du kunne oppleve sånne symptomer. Jeg tror jeg ville fulgt litt med på pulsen iallefall. Ikke helt bra hvis du får veldig høye "hopp" i pulsen. Sier ikke dette for å skremme, men har bare vært igjennom det samme selv og hatt utallige legebesøk og sykhusbesøk selv og da var det pulsen de var mest opptatt av. Lykke til uansett! Ta vare på deg selv først og fremst<3 (ps: sniker litt fra mai:p)
 
Jeg har hatt det fom begynnelsen. Jeg får blodtrykksfall stående, gående, liggende, sittende osv. Har ikke besvimt enda, men ikke langt i fra. Utrolig ubehagelig for jeg blir akutt kvalm og mister pusten. Jeg ble 100% sykemeldt i dag, men ikke bare pga det. Er ikke en god følelse i det hele tatt :( Fikk beskjed om å drikke mye vann og spise salt chips...legen var absolutt ikke bekymret for vekten min :p
 
Har hatt lavt blodtrykk hele sv.skapet, men først siste mnd jeg merker d særlig. Målte i dag til 90/55. Svimler og blir kvalm om jeg står stille for lenge. Må stå å trippe, bevege på meg. Veldig sliten etter lite. Jobber 80%, men har bare ti arbeidsdager igjen før ferie og permisjon! Holder ut! Har kontorjobb. Er 27+6 i dag.
 
Jeg fikk også beskjed om å drikke mye og få i meg litt mer salt. Fikk 2 ltr væske intravenøst på sykehuset og da var blodtrykket på 114/62 etterpå, så tydelig det hjalp! Nærmer seg sommerferie med stormskritt her også, så håper jeg klarer å holde ut siste tiden :)
 
Jeg har 105/60! Er mye svimmel og sliten, men jm mener bl.trykket er helt fint....
 
Hva som er normalt vs lavt påvirkes jo av hva du har til vanlig. Som meg, pleier å ha 130/140 i overtrykk. Nå 90. Det betyr at mitt trykk er 40-50 lavere enn vanlig. Da er man dårlig. Hvis man har 110 til vanlig og har 100 nå regnes det som normalt.
 
Hva som er normalt vs lavt påvirkes jo av hva du har til vanlig. Som meg, pleier å ha 130/140 i overtrykk. Nå 90. Det betyr at mitt trykk er 40-50 lavere enn vanlig. Da er man dårlig. Hvis man har 110 til vanlig og har 100 nå regnes det som normalt.
Den ser jeg! Synes det bare da er rart at jordmor kan konkludere med en gang at det er fint når hun ikke vet hva jeg har hatt før!
 
Den ser jeg! Synes det bare da er rart at jordmor kan konkludere med en gang at det er fint når hun ikke vet hva jeg har hatt før!
Ser den. Kan kanskje spørre henne neste gang? I hvertfall om du føler deg dårlig pga det så må hun ta en grundigere sjekk. Normalen min har vært 120/70 eller noe sånt så jeg svimer ikke av når jeg står, men jeg blir ganske dårlig flere ganger til dagen pga av det lave trykket :(
 
Ser den. Kan kanskje spørre henne neste gang? I hvertfall om du føler deg dårlig pga det så må hun ta en grundigere sjekk. Normalen min har vært 120/70 eller noe sånt så jeg svimer ikke av når jeg står, men jeg blir ganske dårlig flere ganger til dagen pga av det lave trykket :(
Må høre med henne! Er ikke så ille at jeg svimer av daglig, altså, men er ubehagelig å være mye svimmel!!!
 
Jeg pleier å ligge på 120/80+ og har nå ligget på 90/60. Merker det på kroppen innimellom, og har i tillegg veldig lavt jernlager så slapp og svimmel føler jeg at jeg har vært lenge nå.
 
Jeg fikk legetime allerede i dag og ble sykmeldt 100% i en mnd... Så da må jeg bare jobbe med å få slått av samvittighetsknappen og tenke at legen vet best...
 
Back
Topp