Lavkarbo

En tråd i 'Vi som prøver / Før svangerskapet' startet av xiddigaha, 13 Jul 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. xiddigaha Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Flere her inne som går på det? Har lyst til å prøve det men er ikke så oppfinnsom av meg og faller fort av lasset hvis jeg ikke vet hva jeg kan spise og ikke spise. Skulle helst hatt noen som lagde maten til meg eller kom med en ukemeny til meg :p

Men hvis det er flere som går på det, kanskje vi kan hjelpe hverandre med mat tips og slikt? :)

Tror absolutt det hadde hjulpet meg å bli gravid ihvertfall hvis jeg hadde gått ned i vekt :)

2. frk•sillymilly Gift med forumet ♡Junigull 2016♡

Jeg spiser lavkarbo, har prøvd og feilet x antall ganger, men d har nok hjulpet meg i lengden for denne gang har d gått mye bedre. Klarte å holde d i nesten 2 mnd frem til ferie, og skal "på en igjen " nå etter en uke av. D finnes flere grupper om lavkarbo på face hvor en kan få sykt med inspirasjon og som selger ukesmenyer og har oppfølgning etc. En må liksom tenke litt utenfor boksen, d er egentlig veldig enkelt. Lykke til

Last edited: 14 Jul 2018
  3. Mams32 Andre møte med forumet

Jeg også vurderer det veldig da jeg burde gått ned noen kilo.. men er ikke så sterk at jeg har begitt meg utpå det enda.. men mulig jeg samler motivasjon til å begynne i august

4. Snuppeluppen Glad i forumet Vi som prøver :)

Åh, denne tråden er perfekt for meg ❤️

Jeg forsøker å kutte karbohydrater. Hovedsakelig for å gå ned i vekt for å fylle vilkårene for IVF, men også fordi mange har god erfaring av lavkarbo og graviditet.

Jeg drøftet «saken» med min fastlege, og han støtter meg fullt ut, så lenge ting ikke er fanatisk. Jeg har begynt litt i det små, og kuttet ut brød, poteter, pasta og ris. Til de fleste middager går det fint, spiser bare mer kjøtt og salat/grønnsaker. Forsøkte å lage blomkålris, men det falt ikke helt i smak. Spiser heller litt ekstra kjøtt.

Jeg tåler ikke så godt masse fett, så jeg hopper over den delen av kostholdet. Det vil si: bruker lite smør, lar være og spise saus, bacon, seterrømme og slikt som mange på lavkarbo gjør. Det funker bra for meg. Og uten potet/ris/pasta til middag, har jeg ikke så stort behov for saus heller. Bruker lettrømme eller drømmelett på salat (istedenfor dressing) og kjøtt, og det funker fint for min del :)

Foreløpig har jeg ikke begynt å telle verken karbohydrater eller kalorier, men merker positiv effekt da jeg er mindre fysen, samt lengre og bedre metthetsfølelse. Håper bare det vedvarer.

Legger til at jeg i tillegg går på 1500 mg Metformin hver dag, som nok også få litt av skylden for siste avsnitt.

Jeg gleder meg til å følge dere i denne tråden, og håper vi kan være aktive sammen ❤️

5. bumblebee123 Forumet er livet

Kan man leve av lavkarbo når man er gravid? Gjorde ikke hun fotball frue det?

Del denne siden