Lavkarbo slanking

Hope90

Pergo baby??
VIP
Jeg klarte å gå ned fra 90 til 75 kg med lavkarbo og så startet den dumme jojo slankingen da jeg ble veldig fasinert av Fitness og drømte om å stille selv.

Vel for ikke å trashe Fitness diettene og denne livsstilen så skal jeg si med engang at det fungerte kjempe bra mens jeg holdt på og vekten den gikk nedover. Problemet mitt startet da vi begynte å drømme om barn nr 2 og denne veien viste seg å ikke være så lett for oss. Så derfor etter en god stund fant jeg ut at det å leve av og på, på strenge dietter ikke var helt ideelt som prøver. Men vekten den begynte å gå opp igjen til tross for at jeg spiste sunt og variert.

Jeg begynte å tenke og gruble på årsaken til at jeg på rekord tid gikk fra 67 til 75 kg og sammenhengen ble liggende i det at jeg ikke lenger hadde et kontrollert karbo inntak som tidligere. Så derfor etter litt nærmere Research på lavkarbo ble nåla for et fremtidig kosthold for å fortsette vektnedgangen satt i en lavkarbo livsstil da dette viste seg å være godt for både prøvere, gravide og ammende.

Jeg begynte igjen å slanke meg i sommer, men jeg var så sliten av denne Fitness dietten og treningen som følger og jeg måtte rett og slett å få litt avstand fra det hele, før jeg plutselig en dag kikket meg i speilet igjen og oppdaget at nå var jeg inne på en skummel vei noe vekten bekreftet rett etterpå.


Så langt har jeg holdt på i ca 2 uker og har tatt av fra 79,9 kg til 76,3 kg.
 
Last edited:

Det er alltid viktig å sette seg små og store mål som hjelp på motivasjonen og for at ikke det største målet skal virke så fjernt!

:love7Drømme mål :love7
Stille i bikini Fitness

:Heartpink Hovedmål :Heartpink
Bli gravid
Gå ned til 63 kg
Holde lavkarbo kosthold frem til sommeren 2016​

:dance008Del mål :dance008
Komme ned til 72 kg
Komme ned til 68 kg
Klare å jogge 5 km i et
Sette i gang med IVF
Holde lavkarbo kosthold frem til 24.12.2015
Holde lavkarbo kosthold frem til påsken 2016​
 
Last edited:
Fremgang kg
Til å begynne med ønsker jeg å registrere vekten min hver uke, etter hvert blir det nok annen hver uke!

20.10.2015 - 79,9kg

03.11.2015 - 76,3kg
 
Last edited:
Fremgang cm

Jeg har bestemt meg for ikke å ta mål hver uke, men annenhver uke. Værtfall til å begynne med.

20.10.2015
Glemte å ta mål denne gangen!

03.11.2015 (Målt kveld)
Midje = 85 cm
Rett under navle = 99,5 cm
Hofte = 97 cm
Rompe = 102 cm
Lår = 62 cm
 
Last edited:
Aktivitets nivå!
Det hadde vært litt moro å gjøre litt egen forskning på aktivitetsnivå og vekt/cm reduksjons fra uke til uke eller mnd til mnd for egen kropp. Får se litt hva som lønner seg etter hvert :) men her holder jeg værtfall oversikten. Dette er bare rent for moro skyld og for å gi litt ekstra enkelte uker der overskuddet er der eller jeg trenger et ekstra spark i baken :)

Jeg er en veldig fan av endomondo til å registrere aktivitet som trening og gå/løpeturer. Så det er lett å overføre data der fra uke til uke :)

Jeg tar ikke med lørdager og søndager i denne oversikten for å kunne gi meg selv litt pauser i helgene.
 
Last edited:
Holder av denne til å samle en liten oversikt over linker til nyttige og informative sider med lavkarbo for lettere å ha en lett oversikt å finne frem i selv :)
 
Last edited:
Holder av denne til linker og lavkarbo og prøving, graviditet, ammming :)
 
Last edited:
Holder av denne til mat inspirasjon som er lav karbo
:D
 
Last edited:
Kanskje greit å ta opp denne dagboken igjen for min egen del :)

For ca.14 dager siden endret jeg kosthold og bestemte meg for å gå tilbake til en mer lavkarbo vennlig matvei da jeg hadde utrolig god effekt av dette julen 2012 til våren 2013.

Og I og med at vi nå betegnes som barnløse og skal igang med IVF er lavkarbo et flott, sunt alternativ til Vekt nedgang :D

I tilegg så er det jo vist positive virkninger både som prøver, gravid og ammende så dette motiverer enda mer :D
 
Da har jeg fullstendig restartet denne dagenboken i håp om at den skal hjelpe meg mot mine ulike mål og jeg har holdt av en rekke innlegg her for å kunne samle diverse informasjon og fremgang :) Med en fin og samlet oversikt er det lettere å holde motivasjonen oppe :D
 
Jeg har ikke klart å holde lavkarbo strikt hele tiden og etter mye hormoner gjennom IVF siden november hsr det vært vanskelig å ta av kg.

I dag ligger jeg på 77,5 kg og begynte på en 90 dager diett challenge I går. Så nå gjelder ikke lavkarbo lenger, men rett å slett bare å holde seg til en diett I 12 uker/90 dager!

Dette burde gå!!
 
Jeg har ikke klart å holde lavkarbo strikt hele tiden og etter mye hormoner gjennom IVF siden november hsr det vært vanskelig å ta av kg.

I dag ligger jeg på 77,5 kg og begynte på en 90 dager diett challenge I går. Så nå gjelder ikke lavkarbo lenger, men rett å slett bare å holde seg til en diett I 12 uker/90 dager!

Dette burde gå!!
Det klarer du helt fint.
Flink du har vært
 
Back
Topp