Laufey og Skarven

Jeg har skikkelig troa på at denne gang blir den sittende ❤️❤️ Blir spennende å følge veien frem til positiv test ;)
Jeg liker optimismen din, takk for det :):Heartred

Jeg håper den sitter denne gangen :Heartred
 
Dagen før dagen!
Strengt tatt bare 23 timer igjen, så er jeg ruger igjen.

Tredje befruktede egg som får ta plass inni der, nå må det da vel holde?
Denne runden er psykisk mye hardere enn de forrige, selv i forhold til stresset rundt EL-testing.
Mannen er bare teit, jeg er stadig vekk i tvil om det forholdet her kommer til å holde. Ikke det beste utgangspunktet å prøve å få barn i, jeg ser jo den. Han har så mange rare idéer.. Han mener at han og katten aldri kommer til å få et godt forhold, fordi katten må komme til ham. Jeg prøver å forklare at katten er nå en gang litt sær, han ble antageligvis mishandlet tidlig i livet, for han er generelt redd for alt. Derfor må mannen ta initiativ og gi katten positive assosiasjoner til ham, sånn at det kan utvikles til et godt forhold der. Men neida, det skal ikke jobbes med, katten må komme til ham. Det eskalerte jo, såklart, dithen at nyfødte babyer heller ikke tar initiativ til å bli venn med deg, de krever faktisk at du gjør jobben. Men da kan det bare bortforklares med at babyer pleier å like ham.. Jises..

Og jade, jeg veit at katt og barn ikke er det samme, det er bare holdningen som irriterer meg. Det meste irriterer meg for tiden, så det er vel ikke så rart.

Ting har blitt en smule bedre etter at jeg starta med cyclogest da. Den gjør meg fremdeles trøtt, men heller sove enn å sitte våken og være deprimert pga progynovaen. Prednisolon og babyklister inntas som planlagt, satser på at det gjør underverker for forholdene i livmora.

Jobben begynner å bli lei av at jeg er sykemeldt, jeg skulle ha levert ting for evigheter siden, men jeg sliter med å få det gjort.
Så verden er ikke på sitt beste akkurat nå.
Kanskje det blir bedre i morgen?
 
Så spennende! Håper det blir full klaff denne gangen.
Det jo hormoner som gjøre oss sensitivt og lett irritert. Jeg blir plutselig også irritert på katten vårt fordi han oppfører seg som en katt [emoji85] det går nok bra når mannen din får se den positive testen i hånden din. [emoji4] Det er en tungt prosess for mennene også og kanskje derfor han reagerer sånn.
 
Masse lykke til med innsett idag[emoji7]
 
Så spennende! Håper det blir full klaff denne gangen.
Det jo hormoner som gjøre oss sensitivt og lett irritert. Jeg blir plutselig også irritert på katten vårt fordi han oppfører seg som en katt [emoji85] det går nok bra når mannen din får se den positive testen i hånden din. [emoji4] Det er en tungt prosess for mennene også og kanskje derfor han reagerer sånn.
Hormoner ja, det er nok av dem :p
Håper det blir en positiv test denne gangen, som varer til termin, så mannen kan få vise hvor bra han kan være :Heartred
 
Ok! Det er to timer igjen til innsett!

Merker at det ikke er fult så spennende tredje gangen.. Og jeg er ikke sikker på om jeg har trua denne gangen heller.
Men jeg har gjort det jeg kan for at det skal gå bra, så får vi bare håpe at egget er det berømte gullegget :)

Etter mange flotte dager med strålende sol, høljer det selvfølgelig ned nå..
Og jeg vet ikke hvor regnjakken min er, alt jeg har er en dunjakke og en allværsjakke som var for liten for to år siden..
Den har ikke akkurat blitt større siden da :p
 
Ok! Det er to timer igjen til innsett!

Merker at det ikke er fult så spennende tredje gangen.. Og jeg er ikke sikker på om jeg har trua denne gangen heller.
Men jeg har gjort det jeg kan for at det skal gå bra, så får vi bare håpe at egget er det berømte gullegget :)

Etter mange flotte dager med strålende sol, høljer det selvfølgelig ned nå..
Og jeg vet ikke hvor regnjakken min er, alt jeg har er en dunjakke og en allværsjakke som var for liten for to år siden..
Den har ikke akkurat blitt større siden da :p
Jeg har skikkelig troa på at dette er gullegget! ❤️❤️
 
Jeg har skikkelig troa på at dette er gullegget! ❤️❤️
Det må vi jo håpe! Jeg synes det så annerledes ut enn det forrige, så kanskje det har det som trengs :p
 
Ruger!
Ny lege i dag og på innsett, tror det var samme som jeg var på ultralyd hos?
Livmora bare flyttet på seg når han skulle inn, helt sært å se på.
Kom seg inn til slutt da, og fikk plassert en fin liten blastocyst der den skulle være.
Så nå håper jeg bare at den blir der inne til begynnelsen av februar :Heartred

Likte legen da, han var så flink til å fortelle. Så ikke bare har vi fått konstatert at jeg har en fin livmor, men vi har og sett at mitt venstre nyre jobber som en helt og lager urin, og at det er fin bevegelse i tarmen :p Sånn går det når de lar meg styre ultralyden, jeg må jo se meg rundt, men skjønner ikke alltid hva jeg ser :p Har blitt god til å kjenne igjen en livmor da, men samboer skjønner fremdeles ikke. Igjen kom mr superlege til unnsetning, han brukte god tid på å fryse bildet og peke og forklare. Liker virkelig den legen altså!

Inne hos sykepleier for de vanlige greierne så ble jeg (igjen) litt undrende. Hun snakket om dag for testing, om fjorten dager, og hvordan jeg da ville være 4 uker på vei hvis alt gikk bra. Spurte da om jeg ikke da var 4+5, siden det var blasto, men det mente hun at ikke var så nøye. De regnet bare uker uansett, de brydde seg ikke om å sette termin og slikt, det ble gjort på OUL. Det strider jo imot det jeg har hørt før, at ved IVF så vet man jo befruktning, så da skal ikke termin flyttes på OUL selv om de ville gjort det ellers. Tok det opp med henne, men det mente hun var feil, og man er like gravid med IVF som med naturlig graviditet.

Hmm.. jaja. Vi får se hva som skjer. Håper bare det blir en termin denne gangen, og at blastoen forblir der inne og vokser og trives fram til da :Heartred
 
Gratulerer som ruger!!!

Snakket med en sykepleier selv for et par uker siden, og hun gikk også helt i surr med blastocyst og telling av uker. Hun lovet meg at det skulle være riktig på første kontroll.. ;-)
 
Gratulerer som ruger!!!

Snakket med en sykepleier selv for et par uker siden, og hun gikk også helt i surr med blastocyst og telling av uker. Hun lovet meg at det skulle være riktig på første kontroll.. ;-)
Takk :D
De tullet med det der første runden og, da jeg ringte inn på testdag.
De teller rett og slett ikke med dagene egget har levd mellom uttak og innsett :p

Håper de får det rett på første kontroll :)
 
Back
Topp