Latensfasen - Rier som dabber av

Status
Stengt for ytterligere svar.

Miffy2017

Betatt av forumet
JuniJubel2021
Hei jordmor Katrine [emoji846]

Jeg er førstegangsfødende og er 39+4 idag. På søndag morgen begynte tegningsblødning og jeg har hatt litt lyserødt blod med slim siden da. Tirsdag morgen begynte riene med 7 min mellomrom og 1 min varighet. Slimproppen, tilblandet blod, gikk noen timer etterpå. Men riene har nå dabbet av ila dagen og kommer uregelmessig. Kan gå 40min mellom hver ri nå. Er dette normalt og er det noe jeg burde gjøre? Sist jeg snakket med føden var imorges da riene var regelmessige.

Siden tegningsblødningen så har babyen vært roligere på dagtid med svakere bevegelser. Mens om natten når jeg legger meg så er det full party i magen! Jeg tar noen blund på ettermiddagen også, men opplever ikke at babyen er så aktiv som om natten. Jeg kjenner alle armene og føttene i bevegelse og det er til tider ubehagelig. Burde jeg være bekymret over denne endringen?

Tusen takk for svar på forhånd! [emoji846]

Miffy2017
 
Hei!

Dette er en veldig spennende tid! Ja det er normalt på starten i åpningsfasen kan riene komme og gå litt. Det er først når de er helt regelmessige og ikke dabber av ( ca 3 rier på 10 min) at fødselen er i gang. Åpningsfasen kan være lang og utmattende, veldig bra at du slapper av innimellom.

Når det kommer til å registere liv - ut i fra det du beskriver høres det veldig bra ut - det viktigste er at den har det samme bevegelsesmønsteret selv om sparkene ikke er like harde. Er du usikker om du har kjent mindre liv så ikke vendt med å ring føden.

Masse lykke til med siste innspurt!
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp