Lar du barna gå alene for å bade?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Det er stadig sol og varmt i store deler av landet, og badestrendene er fulle av barn og voksne. Men lar du barna gå alene til stranden for å bade sammen med venner? Hvor gamle er de, eller var de første gang de fikk lov? Når tenker du at det er greit? :)
 
Mine får ikke, de er ikke så svømmesyktige
Eldste er ni og det føles ikke aktuelt på en stund
 
Nei, det er uaktuelt. Hun er bare 7, snart 8 år
 
Nei, mine får ikke det.. mange andre i klassen får- men jeg er litt redd for barn og vann..
 
Det har ikke vært aktuelt enda nei. De er 9 og 6. Han på 9 kan svømme, men likevel er det noe annet med vann og bølger kontra et basseng...

Vi har ikke snakket om det enda faktisk, og ikke vært et tema i vennegjengen.
 
12 åringen kan ja. 7 åringen nei. Da er alltid en voksen med og holder oversikt, selv om hu kan svømme.
 
Hvis mine går sammen får de lov, men 6,5 åringen får ikke lov å gå alene eller med venner uten storesøster på 11. Eldste får lov sammen med venner.
 
Nei absolutt ikke på stranden
Når han fyller 13 fpr han lov
Svømt siden han var 4 åt
 
Nei, men nå er han ikke 8 enda engang. Blir nok noen år til han får gå å bade uten voksne. Skal vite at han er skikkelig trygg i kald sjø med litt bølger først (merker det bare på stranden vi er på, hvor store bølger enkelte båter lager, er ikke noe rolig bassengvann når de kommer)
 
5 åringen og 8 åringen får ikke bade alene men dem eldste på 12,15 og 17 går bade alene.
 
Fra 12-13 års alder kanskje :)
Jeg har alltid våre med dem 3 store selv, eller sendt dem med en annen voksen :D
Dermed har det ikke våre noe jeg har trengt, og tenke over :p
 
Ikke aktuelt enda, eldste på 8 har nettopp begynt å tørre å svømme, hun har på seg redningsvest når vi bader.

Jeg tar ungene med på stranden så ofte jeg kan slik at de skal bli vant med vann, i år er det minste på 11 mnd som er tøffest, får hu nesten ikke opp av vannet når vi bader!

Har en søster på 10 som får bade alene, men hun er oppvokst ved sjøen og har svømt siden hun var veldig liten. Min på 8 har nok noen år igjen før hun kan gjøre det samme
 
Back
Topp