"Langtidsprøver" med diabetes og cøliaki

DiaDem

Blir kjent med forumet
Jeg er 30 år og har diabetes type 1 og cøliaki. Godt regulert blodsukker (langtidsblodsukker på 7,0), glutenfri kost i nesten ett år. Normalvektig (BMI 22,5). Samboer er 35 år, frisk. Vi begynte å prøve i mars i fjor, jeg hoppet da av Cerazette, som jeg hadde stått på i 6 mnd. Før det p-stav i 3 år.

Nå har vi prøvd i over ett år, og vi har ikke hatt noen som helst tegn til at vi klarer å befrukte ett egg. Ingen svakt positive tester, ingen kjemiske aborter, ingen SA eller MA. Bare blendahvit test hver eneste måned. Vi var i utgangspunktet sunne, men har gjort mange endringer i hverdagen siden vi begynte å prøve, bl.a. mindre kaffe, mindre alkohol (var bare et glass vin i ny og ne før også, altså), mere fisk og grønnsaker, mindre godis. Ingen av oss røyker eller bruker medisiner (bortsett fra insulin). Fremdeles ingen resultater.

Jeg har drukket hostesaft og grapefruktjuice. Nothing. Jeg tar multivitaminer, og har gode resultater på både folat og D-vitamin og jern.

Utredning ved privat fertilitetsklinikk i januar, med spermprøve, hormonprøver og intern ultralyd. Vi er friske som fisker begge to. Han har svømmere som er over gjennomsnittet raske. Jeg har sykluser på 28 dager og AMH på 24 (i januar). Alle hormonprøver (av meg) var helt normale. Stoffskiftet er normalt.

Vi fikk tilbud om inseminasjon og prøverør i privat sektor (koster 28 500,-), da med modning til blastocyststadium. Eller henvisning til offentlig sektor, hvor man får to forsøk men ikke modning til blastocyst (setter inn på 3. dag tror jeg de sa).

Ble en lang post dette her, men jeg er litt frustrert. Spørsmålet er om det er noe mer vi kan gjøre før man går for prøverør? Vi ser inseminasjon som potensielt 5000,- ut av vinduet (gjøres ikke offentlig heller). Er det noe vi har misset, noe som har fungert for andre som har vært i liknende situasjon?

Jeg bruker kalenderapp som viser grønne dager, men temper ikke. Har eggløsningstester.

Takk for alle svar.
 
Har ikke svar på spørsmålet ditt, men sender en klem og forstår frustrasjonen din. Ikke nok med at man skal være prøver i en evighet, men man skal også ha det forbaska blodsukkeret under kontroll og klart for svangerskap hele tiden. Er selv diabetiker og møkk lei hele driten.. :-( krysser fingrene for at du snart har svar og en spire :)
 
Jeg har også diabetes type 1 (langtidsblodsukker på 5.6), men har godt regulert lavt stoffskifte i tillegg. Vi har prøvd siden juni 2015, hatt en MA, og har siden desember gått annenhver syklus på dobbel dose pergo. Ikke funnet noen åpenbare grunner til at vi sliter, jeg har noen utposninger på den ene eggstokken, men har el på egen hånd, så gynekologen mente at det ikke burde ha noe å si. Alle andre prøver er fine på begge to.

Jeg fikk pergo for å booste el, kunne det vært noe for dere? Har fått beskjed om at vi blir henvist til ivf i juni dersom det ikke har klaffet, men da blir det offentlig. Vet at noen får "spylt" egglederne sine også, har det vært aktuelt hos dere?
 
Jeg har også diabetes type 1 (langtidsblodsukker på 5.6), men har godt regulert lavt stoffskifte i tillegg. Vi har prøvd siden juni 2015, hatt en MA, og har siden desember gått annenhver syklus på dobbel dose pergo. Ikke funnet noen åpenbare grunner til at vi sliter, jeg har noen utposninger på den ene eggstokken, men har el på egen hånd, så gynekologen mente at det ikke burde ha noe å si. Alle andre prøver er fine på begge to.

Jeg fikk pergo for å booste el, kunne det vært noe for dere? Har fått beskjed om at vi blir henvist til ivf i juni dersom det ikke har klaffet, men da blir det offentlig. Vet at noen får "spylt" egglederne sine også, har det vært aktuelt hos dere?
Jeg har hatt 3 sykluser med femar, men uten å lykkes. Skal inn offentlig i august. Mye venting :-(
 
Jeg har også diabetes type 1 (langtidsblodsukker på 5.6), men har godt regulert lavt stoffskifte i tillegg. Vi har prøvd siden juni 2015, hatt en MA, og har siden desember gått annenhver syklus på dobbel dose pergo. Ikke funnet noen åpenbare grunner til at vi sliter, jeg har noen utposninger på den ene eggstokken, men har el på egen hånd, så gynekologen mente at det ikke burde ha noe å si. Alle andre prøver er fine på begge to.

Jeg fikk pergo for å booste el, kunne det vært noe for dere? Har fått beskjed om at vi blir henvist til ivf i juni dersom det ikke har klaffet, men da blir det offentlig. Vet at noen får "spylt" egglederne sine også, har det vært aktuelt hos dere?

Det har ikke vært aktuelt med Pergo e.l. her, for jeg har jo eggløsning og menstruasjon regelmessig hver måned. Ultralyd viste egg som holdt på å modnes. Har fått tilbud om "spyling", men siden jeg aldri har hatt noen infeksjon i underlivet (bortsett fra UVI) så trodde de ikke det kom til å gjøre noen forskjell.

Det ironiske nå er at jeg sitter på påskefjellet og IKM var for 2 dager siden... Strimmel igår var negativ!
 
Det har ikke vært aktuelt med Pergo e.l. her, for jeg har jo eggløsning og menstruasjon regelmessig hver måned. Ultralyd viste egg som holdt på å modnes. Har fått tilbud om "spyling", men siden jeg aldri har hatt noen infeksjon i underlivet (bortsett fra UVI) så trodde de ikke det kom til å gjøre noen forskjell.

Det ironiske nå er at jeg sitter på påskefjellet og IKM var for 2 dager siden... Strimmel igår var negativ!
Jeg har også el hver mnd og menstruasjon noen lunde regelmessig. Har likevel fått femar (gjør samme jobb som pergo, men er mildere for kroppen) :)
 
Jeg har også el hver mnd og menstruasjon noen lunde regelmessig. Har likevel fått femar (gjør samme jobb som pergo, men er mildere for kroppen) :)

Kan jeg spørre hvorfor legen da mente du trenger Femar? Hva skal det gjøre som kroppen ikke allerede gjør? Hvis ikke denne forsinkede menstruasjonen min er en spire så får jeg ta meg en til tilbake til klinikken og spørre hvilke muligheter jeg har. De gav oss mulighetene inseminasjon, spyling av eggledere og prøverør, men ikke noen medisiner. Hvor lenge har dere prøvd, Glad Sau?
 
Kan jeg spørre hvorfor legen da mente du trenger Femar? Hva skal det gjøre som kroppen ikke allerede gjør? Hvis ikke denne forsinkede menstruasjonen min er en spire så får jeg ta meg en til tilbake til klinikken og spørre hvilke muligheter jeg har. De gav oss mulighetene inseminasjon, spyling av eggledere og prøverør, men ikke noen medisiner. Hvor lenge har dere prøvd, Glad Sau?
Den gir en enda bedre eggløsning:)
 
Kan jeg spørre hvorfor legen da mente du trenger Femar? Hva skal det gjøre som kroppen ikke allerede gjør? Hvis ikke denne forsinkede menstruasjonen min er en spire så får jeg ta meg en til tilbake til klinikken og spørre hvilke muligheter jeg har. De gav oss mulighetene inseminasjon, spyling av eggledere og prøverør, men ikke noen medisiner. Hvor lenge har dere prøvd, Glad Sau?
Hadde litt dårlig tid når jeg svarte sist så her kommer resten;-)

Vi har prøvd i 14 mnd nå - er i syklus nr 15.
Har også fått tilbud om ivf hos privat, men det tilbudet kom egentlig før jeg i det hele var undersøkt, så vi prøver på egenhånd med litt hormonell hjelp mens vi venter på time på sykehuset i august:)

Kanskje du produserer hcg litt sent? Er ikke tr kommet om 2 dager ville jeg tatt en ny test;-) spennende ;-)
 
Jeg har også el og regelmessige sykluser på egen hånd, fikk pergo av akkurat samme grunn som Glad Sau, for å booste eggløsningen [emoji4] håper imidlertid du slipper det, to dager over ikm høres lovende ut!
Kan jeg spørre hvorfor legen da mente du trenger Femar? Hva skal det gjøre som kroppen ikke allerede gjør? Hvis ikke denne forsinkede menstruasjonen min er en spire så får jeg ta meg en til tilbake til klinikken og spørre hvilke muligheter jeg har. De gav oss mulighetene inseminasjon, spyling av eggledere og prøverør, men ikke noen medisiner. Hvor lenge har dere prøvd, Glad Sau?
 
Hadde litt dårlig tid når jeg svarte sist så her kommer resten;-)

Vi har prøvd i 14 mnd nå - er i syklus nr 15.
Har også fått tilbud om ivf hos privat, men det tilbudet kom egentlig før jeg i det hele var undersøkt, så vi prøver på egenhånd med litt hormonell hjelp mens vi venter på time på sykehuset i august:)

Kanskje du produserer hcg litt sent? Er ikke tr kommet om 2 dager ville jeg tatt en ny test;-) spennende ;-)

Ah, da skjønner jeg :) Høres omtrent ut som med oss, ble litt overraska over at de var så kjapt ute med å foreslå prøverør. Vi var der i januar og ble enige om å prøve selv til september/ oktober. Får undersøke dette med Femar.

Jeg hadde negativ test idag morges, 17 dpo. Blir skikkelig deppa, både jeg og sambo hadde virkelig troa. Hadde urinveisinfeksjon rundt EL, måtte behandles med Selexid. Teorien min er nå at EL ble forsinket med noen dager. Ingen tegn til TR enda, så tenker å teste igjen på onsdag (er på hytta uten flere tester). At dette skal være så vrient da jenter?!

Når det er sagt blir det spennende med time på sykehuset i august!
 
Ah, da skjønner jeg :) Høres omtrent ut som med oss, ble litt overraska over at de var så kjapt ute med å foreslå prøverør. Vi var der i januar og ble enige om å prøve selv til september/ oktober. Får undersøke dette med Femar.

Jeg hadde negativ test idag morges, 17 dpo. Blir skikkelig deppa, både jeg og sambo hadde virkelig troa. Hadde urinveisinfeksjon rundt EL, måtte behandles med Selexid. Teorien min er nå at EL ble forsinket med noen dager. Ingen tegn til TR enda, så tenker å teste igjen på onsdag (er på hytta uten flere tester). At dette skal være så vrient da jenter?!

Når det er sagt blir det spennende med time på sykehuset i august!
Veldig spennende :) selv om planen er at vi skal slippe å bruke den ;-)
 
Jeg har også el og regelmessige sykluser på egen hånd, fikk pergo av akkurat samme grunn som Glad Sau, for å booste eggløsningen [emoji4] håper imidlertid du slipper det, to dager over ikm høres lovende ut!

Mulig jeg burde prøve en boost etterhvert jeg og? Inntil nylig har jeg ikke tenkt at jeg trenger det, men har aldri sett snurten av en positiv test (i 12 mnd har alle vært blenda, ikke så mye som en eneste kjemisk engang), så noe er det som ikke stemmer :-/

Hvor lenge skal du gå på Pergo, Murmeldyret? Og hvordan er det å stå på det?
 
Haha, god plan det der! Tror jeg skal gå for det samme :)
Håper den sitter for oss snart. Slitsomt nok å være prøver uten at man skal holde stål kontroll på blodsukkeret hele tiden også. Det var mye lettere å få det til i svangerskapet enn i prøveperioden synes jeg :-/
 
Mulig jeg burde prøve en boost etterhvert jeg og? Inntil nylig har jeg ikke tenkt at jeg trenger det, men har aldri sett snurten av en positiv test (i 12 mnd har alle vært blenda, ikke så mye som en eneste kjemisk engang), så noe er det som ikke stemmer :-/

Hvor lenge skal du gå på Pergo, Murmeldyret? Og hvordan er det å stå på det?

Kan i hvert fall være verdt å undersøke det. Jeg har fått beskjed om at vi blir henvist til ivf i juni dersom det ikke har klaffet, startet på pergo i desember, og skal ta det annenhver syklus i tre runder. Startet på siste runde nå, dessverre ikke fått positiv test enda.

Jeg har hatt relativt få bivirkninger, kun hodepine mens jeg tar pillene og hetetokter generelt, så helt overkommelig for min del [emoji4]
 
Back
Topp