Lang flytur med småbarn

Så bra! Da blir man ikke skremt fra å prøve igjen heller da :) Noen tips du vil dele med andre nervøse foreldre? :)

Haha, etter 2 turer til syden har jeg blitt trygg på å fly med barn, men man har aldri noe garanti for hvordan det går.

Mine tips er:

Ta med nok med mat
Drikke til take off og landing(kan kjøpe på flyet til landing)
Underholdning(ipad er greit om man har barn som er interesserte mitt er ikke) pakk inn smågaver å la barnet pakke opp underveis.
Bæresele/sjal for mindre barn kan være lurt for å få de til å sove


Ta det med ro, det går sansynligvis bra
 
Vi skal til syden i mars, da er frøkna 1,5år, flyturen varer i 9,5 time. Vil gjerne høre andres erfaringer med laaange flyturer med småbarn. Tenker å ha med bæresele, og vogn(som vi leverer i det vi går inn i flyet) Hva må jeg ha med på flyturen foruten om bleier, mat og klesskift :happy:

Ikke bæresele som sikring på flyet. Der må du bruke babystol, eller beltestol som er godkjent. :)
På flyplassen er bæresele ideelt. :)

Ellers er drikke, mat, bleier, nok våtservietter, leker/underholdning, smokk (om barnet bruker det), skift (til både deg og barnet)... Riktig sikring er viktigst. :)
 
Ikke bæresele som sikring på flyet. Der må du bruke babystol, eller beltestol som er godkjent. :)
På flyplassen er bæresele ideelt. :)

Ellers er drikke, mat, bleier, nok våtservietter, leker/underholdning, smokk (om barnet bruker det), skift (til både deg og barnet)... Riktig sikring er viktigst. :)

Mente selvfølgelig ikke bæresele som sikring men som et hjelpemiddel for å få barnet til å sove :)

Turen er unnagjort og gikk glimrende
 
Mente selvfølgelig ikke bæresele som sikring men som et hjelpemiddel for å få barnet til å sove :)

Turen er unnagjort og gikk glimrende

Pass på sikring til neste gang. Det er direkte farlig å ha barn i bæresele på fly. Bilstol er det eneste sikre. :)
Har gjort samme feil selv, før noen informerte meg. :)
 
Pass på sikring til neste gang. Det er direkte farlig å ha barn i bæresele på fly. Bilstol er det eneste sikre. :)
Har gjort samme feil selv, før noen informerte meg. :)

Vet veldig godt at jeg burde hatt det, men å be en 1 åring sitte i bilstol i 9 timer er litt mye å be om. Men tar det nok med nestegang
 
Back
Topp