Lammeskinn

Mamma til N ♡

Forelsket i forumet
Jeg har en bestefar som har sauer og har fått tilbud om å få et lammeskinn fra en av sauene hans. Takket selvfølgelig ja da jeg syns skinnene til villsauer er nydelig fint. Men, er dette noe som babyen kan ligge på også...?Det er jo helt naturlig og ekte... Hårene er ikke så lange da skinnet er fra et lam...

Hva gjør jeg?
 
Jeg har en bestefar som har sauer og har fått tilbud om å få et lammeskinn fra en av sauene hans. Takket selvfølgelig ja da jeg syns skinnene til villsauer er nydelig fint. Men, er dette noe som babyen kan ligge på også...?Det er jo helt naturlig og ekte... Hårene er ikke så lange da skinnet er fra et lam...

Hva gjør jeg?

Vask det med shampo beregnet for lammeskinn, men anbefaler ikke langhåra skinn da....
 
Vask det med shampo beregnet for lammeskinn, men anbefaler ikke langhåra skinn da....
Nei, jeg får se hvordan det ser ut. Eventuelt får jeg ha det i sportsdelen i vognen når hun er blitt større [emoji4][emoji4]
 
Kan vel ikke ha noe å si om det er langhåret under vognposen...?

Nei jeg tenkte da ikke på unde vognpose.. jeg brukte lammeskinn i senga på frøkna mi, hvor hun da lå direkte på det...

Men under vignpose er det jo ikke noe stress
 
Jeg har en bestefar som har sauer og har fått tilbud om å få et lammeskinn fra en av sauene hans. Takket selvfølgelig ja da jeg syns skinnene til villsauer er nydelig fint. Men, er dette noe som babyen kan ligge på også...?Det er jo helt naturlig og ekte... Hårene er ikke så lange da skinnet er fra et lam...

Hva gjør jeg?
Jeg ville takket ja, man skal jo bruke ekte kammeskinn da de er sjøl rensende å ikke laget av plast. Får du velge litt selv? Er det flere skinn å velge mellom? Jeg vill ikke si det er noe forskjell med et ekte lammeskinn fra bestefar enn ett ekte skinn kjøpt på butikk :)
 
Kan vel ikke ha noe å si om det er langhåret under vognposen...?
Nå mente jeg i utgangspunktet om hun kunne ligge rett oppå i vugge/sofa osv når hun var nyfødt. Men om det er for langt hår på så bruker jeg det HELLER å ha i sportsdelen på vognen..
 
Jeg ville takket ja, man skal jo bruke ekte kammeskinn da de er sjøl rensende å ikke laget av plast. Får du velge litt selv? Er det flere skinn å velge mellom? Jeg vill ikke si det er noe forskjell med et ekte lammeskinn fra bestefar enn ett ekte skinn kjøpt på butikk :)
Jeg har takket ja så får jeg bare se litt hvordan de ser ut når jeg får se [emoji4][emoji4] Jeg får ikke velge ut noen da disse skinnene allerede er ferdig behandlet og bestefaren min fikk de i går [emoji5] En plass blir det uansett brukt.. kan ha det som pynt også [emoji2]
 
Jeg har takket ja så får jeg bare se litt hvordan de ser ut når jeg får se [emoji4][emoji4] Jeg får ikke velge ut noen da disse skinnene allerede er ferdig behandlet og bestefaren min fikk de i går [emoji5] En plass blir det uansett brukt.. kan ha det som pynt også [emoji2]
Jeg kjøpte jo, de er jo super å bruke til nyfødte da de hjelper de å holde på varmen :)
 
Klart du må takke ja! Så hyggelig! Visst du vil bruke det inne fra hun er nyfødt så kan du vel bare legge et lite pledd mellom. Evt en litt stor flanellklut mellom hodet og skinnet.. er ikke greia at de ikke skal puste inn de lange hårene da?
 
Back
Topp