Lager du maten til de små selv eller kjøper du barnemat på glass?

Han spiser kjøpt grøt, smoothie og har såvidt begynt å introdusere litt glass samtidig som jeg koker og moser litt selv. Når han sitter selv kommer han vi til å kjøre litt blw, eller han skal da få prøve å spise litt mer selv. Men enn så lenge så blir det mos. Gutten er småspist og trenger alt vi får i han.
 
Lager alt selv, både middager og grøten. :) Funker som ei kule
 
Prøvde å lage hirsegrøt men den var ikke noe suksess så går i kjøpegrøt! Men alt annet lager jeg selv uten om brød :hilarious:
 
Så artig å lese. Her er det nemlig omvendt når det gjelder grøt. Hirse går ned på høykant, mens ferdiggrøt vil ikke min ha!
Så bra da! Mye billigere å lage det selv! Mye bedre mat også!
 
Veldig! Regna på det kom frem til at det kosta 6-7 kroner per middagsglass jeg lager :)
Det er såpass, ja. Vi har hatt et lite opphold og kun kjørt med pupp de siste dagene. Kjøpte økologiske smoothie-poser på butikken (egentlig for å teste hva som faller i smak sånn at jeg kan lage det når vi kommer i gang med mat igjen). 16kr/pose!!:-/ Og istad slukte mini to sånne poser!! Jeg kunne kjøpt en fiskeburger på mc donalds til meg selv for en lavere pris:p

Forresten; moser du middagsmaten til babyen? Eller kjører du blw?
 
Så mange flinke som lager maten selv :)

Nå er det jo 1,5 år ++ sikkert til jeg skal lage maten selv (novemberspiren vår ville dessverre ikke lenger), men holder fortsatt en knapp på å lage all maten utenom grøten selv. Tenker fryse ned ulike tilberedte råvarer i isterninger så de lett kan blandes til ulike måltid. Greit å kunne varierer :)
 
Det er såpass, ja. Vi har hatt et lite opphold og kun kjørt med pupp de siste dagene. Kjøpte økologiske smoothie-poser på butikken (egentlig for å teste hva som faller i smak sånn at jeg kan lage det når vi kommer i gang med mat igjen). 16kr/pose!!:-/ Og istad slukte mini to sånne poser!! Jeg kunne kjøpt en fiskeburger på mc donalds til meg selv for en lavere pris:p

Forresten; moser du middagsmaten til babyen? Eller kjører du blw?
Ja det er kjempe dyrt å kjøpe barnemat og dårlig kvalitet! Jeg er ikke den typiske husmoren som lager ting fra bunn, men lager all mat til frøkna fra bunn. Litt om hverandre, hender hun får noe hun kan sitte med selv, men som regel kjører jeg upedagodisk og mater henne! Når jeg gir hun noe er det utover hele gulvet, eller så er det smuler overalt på bordet haha! :) men blir mer blw når hun blir litt større og får litt mer kontroll over hendene sine :hilarious:
 
Back
Topp