Lage linsevann selv?

pustle

Gift med forumet
Fader, er tom for linsevann, og butikkene på denne plassen stenger jo klokka 1400!![:@]
noen som vet om jeg bare kan koke opp no saltvann og bruke det til over helga?? Altså, sånn øyebadevann som man kan lage selv tenker jeg på? Og hvor mye salt bruker man til hvor mye vann?
 
Hmm, det vet jeg ikke.. For er jo ikke akkurat direkte saltvann, er det det da?? Hmm, aner ikke desverre, men dytter for deg[:)]
 
Fant no øuebadevann i medisinskapet, så da er jeg berget over helga[:)]
 
Kan du ikke bare kjøre på apoteket og kjøpe en flaske saltvann?
 
Kjøp engangs linser, stikk innom en opptikker og forklar problemet. Skjønner heller ikke at noen orker å knote med tradisjonelle linser lenger.
 
ORIGINAL: Proserpine

Kjøp engangs linser, stikk innom en opptikker og forklar problemet. Skjønner heller ikke at noen orker å knote med tradisjonelle linser lenger.
Finnes faktisk de som har så dårlig syn at man ikke får engangslinser. Jeg får ikke det, har mega dårlig syn, pluss skjeve hornhinner så eneste linsen som funker på meg er mnds linser..
 
ORIGINAL: *Fru Tøtta*

ORIGINAL: Proserpine

Kjøp engangs linser, stikk innom en opptikker og forklar problemet. Skjønner heller ikke at noen orker å knote med tradisjonelle linser lenger.
Finnes faktisk de som har så dårlig syn at man ikke får engangslinser. Jeg får ikke det, har mega dårlig syn, pluss skjeve hornhinner så eneste linsen som funker på meg er mnds linser..


og dem som ikkje tåle dem... i kan ikkje ha dagslinsa.. da får i bare sår på øyan... bli fort tørr og jævlig, svidde på øyet og... så i måtte gå tilbake t månedslinsan som i alltid har brukt... tør ikkje prøve nokka anna merke heller, for har fått arr på øyet som ikkje va langt unna å ødelegge synet på d øyet.. etter i bytta tilbake igjen har i ikkje hatt nokka problem!

men trur ikkje du kan lage nokka eget nei!
 
ORIGINAL: Proserpine

Kjøp engangs linser, stikk innom en opptikker og forklar problemet. Skjønner heller ikke at noen orker å knote med tradisjonelle linser lenger.

 
Fordi jeg har såpass skjeve hornhinner og dårlig syn at det ikke er lagd linser til øye som jeg har enda[;)]
 
Du kan legge dem i vanlig kokt vann uten salt[:)]
 
ORIGINAL: LovelyTwo

ORIGINAL: TonjeJenta

Kan du ikke bare kjøre på apoteket og kjøpe en flaske saltvann?



fordi butikkene var stengt kl 2, sier hun [8|]


Ehh... jada. Butikkene ja. Men da trodde jeg hun snakket om optikerbutikk altså. Ettersom hun snakket om linsevann. Apoteker har normalt et utsalg som har søndagsåpent f.eks. for at folk som tar livsviktige medisiner skal kunne få tak i om de brått går tom f.eks [;)] . Så regner ikke apotek som vanlig butikk.
 
Back
Topp