Lønn til barnepasser i eget hjem?

Bkno5716942

Første møte med forumet
Vi skal få en "dagmamma" til sønnen min på to 2 dager i uken. Hun skal passe ham hjemme hos oss. Hva gir man i timelønn nå om dagen?
 
Hvor gammel er barnet? Skal hun ha andre oppgaver? Er ikke 2 dager i uka regnet som en 45% stilling? (Mulig jeg tar feil nå). Ville da tatt 45% av kontantstøttesatsen som i fra juli er på 7500, da blir lønna på 3300.
 
Hvor gammel er barnet? Skal hun ha andre oppgaver? Er ikke 2 dager i uka regnet som en 45% stilling? (Mulig jeg tar feil nå). Ville da tatt 45% av kontantstøttesatsen som i fra juli er på 7500, da blir lønna på 3300.

Sønnen min nærmer seg 2 år. Planen er at hun skal passe ham i 11 timer til sammen fordelt på 2 dager og vaske huset i 2 timer en av dagene. For husvasken har hun egne priser, men når det gjelder barnepass finner vi ikke så mye veiledende info.
 
Sønnen min nærmer seg 2 år. Planen er at hun skal passe ham i 11 timer til sammen fordelt på 2 dager og vaske huset i 2 timer en av dagene. For husvasken har hun egne priser, men når det gjelder barnepass finner vi ikke så mye veiledende info.
Jeg ville betalt 3300 i mndlønn. Søk på lønn til dagmamma.
 
Om d er snakk om 11 timer i uka, altså ca 44 timer i måneden vil timelønna hennes bli ca 75,- med månedslønn på 3300. Om hun kun passer sønnen din de timene, og dette er del av hovedinntekten hennes hadde jeg heller dobla den summen! Er d mer som en hobby/bi-inntekt/tjeneste så kanskje et sted midt i mellom...? :)
 
75 kr timen synes jeg kanskje er litt smålig. Å være dagmamma er krevende og gir ikke alltid rom for pustepauer hvis barnet har en vanskelig dag. Jeg vet ikke mye om priser men min man fikk 134kr timen når han var baker/servitør/vasker. Dette er jo en startsum basert på at det skal trekkes skatt, så hvis dagmamma skal skatte så synes jeg kanskje at 130kr er en fin pris for begge parter. Skal det lønnes under "radar" så ville jeg ikke gitt så mye. Kanskje 100 kr timen? Og da tenker jeg at mat får hun spise hos dere?
 
Back
Topp