Lån, foreldrepermisjon og nav

Happymama

Elsker forumet
*Aprilbaby 2018*
Er det noen som har erfaring/kjennskap til regler om lån hvis du får lønn fra nav?
Jeg er i mammaperm nå og mottar lønn fra nav, etterpå mottar jeg dagpenger til jeg finner meg jobb.
Vi er på jakt etter nytt hus, men er usikker på om jeg får lån når jeg er i nav?
Skal nevnes at vi har ett annet hus som banken kan ta pant i.
 
Hør med litt ulike banker. Noen banker er ekstreme med kriteriene sine på å få lån nå, andre er mer rimelige.
 
Vet ikke helt hva dagpenger er, men som regel får du ikke lån når du får penger fra nav. Jeg er på AAP pga sykdom og får ikke lån. Ikke hos noen, har sjekka *overalt*.

Men jeg vet at enkelte kommuner er bedre sånn sett enn andre, så sjekk med din egen og med nabokommunene.
 
Dem vil som regel at du har fast inntekt, at du er jobbsøker er nok dessverre ikke så positivt for banken:shy:
 
Da stiller du som arbeidsledig og vil nok ikke få noe særlig i lån, om du får noe i det hele tatt.

Vent til du får kontrakt på ny jobb.
 
tenker det avhenger om du skal kjøpe alene eller i sammen... spurte i min bank når jeg var arbeidsledig og hadde mann med inntekt... vi fikk lån men betydelig mindre enn når vi kom tilbake og begge hadde inntekt...
 
Vi fikk ikke lån sammen da mannen gikk arbeidsledig. Jeg kunne nok evt fått alene men ville ikke fått nok da til å kjøpt meg noe i den størrelsen bolig vi trengte
 
Back
Topp