Kynnerer, ømt/litt smerte

*Håpefull*

Glad i forumet
Hvordan opplever dere at deres kynnere er?
Jeg var hos jordmor i dag på vanlig svangerskapskontroll... Jeg fortalte at jeg har mye kynnere og noe ømhet og av og til smerter/mageknip knyttet til dette..Evt. mageknip og kynnere hver for seg også. Hun sa at kynnere egentlig ikke skal oppleves som mensmurring/mageknip/ømhet på den måten og at jeg skulle ta det med ro i noen dager for å se om det gikk over. Og hvis jeg opplevde mer smerte ifm. dette skulle jeg ikke nøle med å ta kontakt med føden.

Men jeg lurer jo da... Er det ikke nokså normalt å skulle være litt øm i det området nå som det skjer ting og tang der? Jeg er 24+2 dager nå og kjenner mye liv og alt var ellers ok på kontrollen. Men nå kjenner jeg svake mageknip-smerter igjen lurer på om flere her kjenner på dette? (og evt, ikke er bekymret men tenker at det går bra?):rolleyes: Jeg har ikke vært gravid før så langt så jeg har ikke noe å sammenligne hverken ubehag eller smerter og terskelen for hva som er noe å være bekymret for eller ikke...
Derfor lurer jeg litt på hvordan har dere det ift. dette? Har dere mye kynnere som dere merker, er det ømt, kjenner dere mageknip/menssmerter osv :) Syns det er godt å dele sånne ting her og høre om andres erfaringer :)
 
Jeg har kjent en del mageknip/kynnere i perioder. Kan minne veldig om små kramper eller mensensmerter. Følte det var værst i starten på svangerskapet. :):)
 
Jeg har kjent en del mageknip/kynnere i perioder. Kan minne veldig om små kramper eller mensensmerter. Følte det var værst i starten på svangerskapet. :):)

Ja, det kjennes som menssmerter det jeg også opplever, nederst der man pleide å ha mennsmerter ved livmoren.. Håper det kan roe seg litt når jeg tar sikte på å hvile litt mer.... :)
 
Samme som jeg har. Har ikke sjekket det med legen enda, for føler ikke det er noe som er plagsomt,og tenker det må være normalt med litt smerter/ubehag når alt utivder seg å opplever forandringer?:happy:
 
Samme som jeg har. Har ikke sjekket det med legen enda, for føler ikke det er noe som er plagsomt,og tenker det må være normalt med litt smerter/ubehag når alt utivder seg å opplever forandringer?:happy:

Ja, det var det jeg også tenkte i utgangspunktet... Helt til jeg startet å google dette og las en del svar der det ble anbefalt å hvertfall ta det opp med jordmor/lege...Men det er jo mye som skjer der ja, så det er vel rarere om det ikke var noe form for ubehag eller smerter i det hele tatt under en sånn prosess... Det er så lett å bekymre seg for alt mulig når man er gravid, og ikke alltid så smart å google for mye.:laughing002 Får tenke at det her går fint og at det ikke er noe fare :D
 
Har mye mageknip for tida, men det er mer av den typen som forsvinner om man får ut litt luft :p da er magen veldig stor samtidig, så lett å sette i sammenheng med luftsmerter. Kynnere tror jeg aldri jeg har kjent. Med forrige sa jordmor flere ganger under kontroll at jeg hadde kynnere, men kjente de aldri sjøl :p
 
Har kynnere, og noen ganger kjenner jeg at frøkena legger seg så lavt i bekkenet at det er ubehagelig! Det sprenger på en måte! Så det kjennes ømt og trangt ut. Noen ganger er det mest behagelig å bøye seg litt frem for å unngå ubehaget. Men avslapping er lurt uansett [emoji5] Også strekkes ligamentene hele tiden nå, så rart hvis man ikke kjenner noe[emoji28]
 
Nevnte dette for jm i forrige uke forresten. Og hun sa så lenge kynnerene ikke tar seg opp i styrke og varighet, og blir vonde/ubehagelige «rier» som kommer i rytme. Og hvis de ikke gir seg når man har slappet av en stund så skal man ringe føden!
 
Hos meg kjenner jeg et trykk i magen når jeg har kynnere, akkurat som om jeg har fått en ball i magen eller noe. Sist gang ble jeg lagt inn i uke 24 med mistanke om premature rier fordi jeg hadde kynnere som var smertefulle og de ville sjekke om det påvirket livmorhalsen. Gjorde ikke det hos meg, men jeg hadde luftet det med jm så snart som mulig (hvis ikke de varer lenge og du da kan ringe sykehuset mens det pågår) for å høre om det bør sjekkes opp eller ikke [emoji4]
 
Jeg har også en del kynnere, men de er ikke vonde eller ubehagelige. Er mer at jeg kan kjenne at magen blir stram. Kjenner også godt at ligamentene strekkes sånn ellers, men det kjennes helt annerledes ut.
 
Kjenner at magen blir stram etter kynnere, går over etter noen minutt. men skader nok ikke og nevne det på neste kontroll! :)
 
Back
Topp