Kynnere

SusiEmilie

Blir kjent med forumet
Heihei!
Jeg er ny her inne, så har vel egentlig ikje presentert meg. Men tenker det kommer etter hvert så jeg får satt meg inn i ting her;)
Jeg lurer på: er i uke 16+ 2 og kjenner tydelig kynnere når jeg får de. Skal det være slik, eller er det et tegn på at jeg burde ta det litt mer piano?? Noen som veit? Noen andre som merker det?
Har to små bjørnunger fra før, og plagdes med det da også, men ikje så tidlig...:cat:
 
jeg plagdes med kynnere "hele" (husker ikke når de begynte) svangerskapet forrige gang. Og jeg fødte 11 dager på overtid. Så det trenger vel ikke være farlig.
Men sikkert lurt å høre med jordmor/legen uansett
 
Hadde samme problem med de 2 andre, utrolig mye kynnere men det starta i uke 20 ca. De kom 4 og 5 uker tidlig og veldig fort. Kjente kynnere i uke 10 nå :( håper ikke det blir som med de andre to... prat med jm, det skal jag neste gang jeg skal dit.
 
Jeg har også mye kynnere... Prøver å ta det med ro på kvelden, det er oftest da de kommer. Har de siste dagene hatt langvarige kynnere. Skal ta det opp med jordmor når jeg skal dit i desember. Ble sykmeldt pga kynnere forrige svangerskap også, men husker ikke at de var så sterke så tidlig i svangerskapet. Fødte en uke over termin da så jeg stresser ikke med det. Det er mest at de er ubehagelige og ofte sterke og langvarige som "plager" meg, ikke de små kynnerne.
 
Takk for svar folkens [emoji4] jeg skal ta det opp med legen, når jeg skal dit i desember. Håper det gir seg for dere!!
 
Kroppen som ber deg om å slappe mer av ;) har ikke hatt så mange enda, men de kommer nok snart.
 
Var til legen tirsdag. Hun mente jeg stressa for mye. Så da ble ordren: ro ned[emoji85] men hvem greier det i disse førjulstider??? [emoji849][emoji849]
 
Man får tideligere kynnere når man har gått gravid før. Og mer kynnere .
 
Kan noen forklare hvordan det kjennes ut å ha kynnere? [emoji849] Har lest meg opp sånn halvveis, og tror ikke jeg har/har hatt kynnere... Men i noen dager nå, har det kjentes ut som jeg har hatt «sting» i magen på høyre side. Som om at jeg har vært ute å løpt [emoji848]
 
Sting kan vær strekk i muskla og sena.. helt normalt når barnet vokser[emoji4] kynnere er at livmora strammer seg og blir hard. Forbereder seg til den store oppgaven. Men noen får mer enn andre. Å kan være ubehagelig.
 
Kynnere varer kanskje i 30 sekunder, noen litt mer eller litt kortere. Kanskje ligamentsmerter du har?
 
Må kynnere komme med litt sånne mensmurringer? Jeg har i veldig mange uker kjent at det på en måte strammer seg, eller, det kjennes vel kanskje mer ut som om hele livmora fyller seg ekstremt fort med luft og blir helt hard. Forsvinner igjen etter en 20-30 sekunder. Det gjør på ingen måte vondt, og føles heller ikke ubehagelig - bare rart. Kan det være kynnere? Er førstegangs, 20+4.. :)
 
Må kynnere komme med litt sånne mensmurringer? Jeg har i veldig mange uker kjent at det på en måte strammer seg, eller, det kjennes vel kanskje mer ut som om hele livmora fyller seg ekstremt fort med luft og blir helt hard. Forsvinner igjen etter en 20-30 sekunder. Det gjør på ingen måte vondt, og føles heller ikke ubehagelig - bare rart. Kan det være kynnere? Er førstegangs, 20+4.. :)
Er nok kynnere. Vet har sjelden vondt når jeg får dem.
 
Har hatt kynnere siden tidlig,tidlig i svangerskapet. Spessielt om morgenen når jeg nettopp har våknet, og når jeg spiller dataspill som krever mye konsentrasjon[emoji23] slitsomt...
 
Jeg kan få kynnere selv om jeg sitter helt i ro.... Ikke mange eller ofte, men har skjedd 2-3 ganger siste uken. Er vel siste uken jeg har lagt merke til kynnerne...
 
Back
Topp