Kynnere

Ga92

Flørter med forumet
Hei, jeg er gravid 19+3 med tvillinger. Var på ultralyd forrige torsdag og alt så fint ut. Nevnte for jordmor at jeg hadde en del kynnere uten smerte/nedpress, hun kommenterte ikke dette og virket ikke bekymret. Merker at jeg ikke helt klarer å la være å bekymre meg over stadige kynnere og er ganske redd for å føde alt for tidlig... Ville jordmor sett på ultralyd hvis det var fare for vannavgang/fødsel? Kan kynnere føre til for tidlig fødsel?
 
Hei!

Gratulerer så mye!

Jeg har full forståelse for at du er redd for å føde for tidlig. Kynnere er sort sett helt ufarlig og ikke har veldig sjeldent påvirkning på livmortappen. Mange har mye kynnere, noen har smertefulle og merker de veldig godt andre legger ikke merke til de. Kynnere da er det muskel cellene rundt livmoren som trekker seg sammen, når det er rier er det cellene på toppen av livmoren som trekker seg sammen for å presse barnet nedover.

I utganspunktet ikke vær bekymret for kynnere, men har du veldig mange av de er det mulig du må ta det mer med ro. Det er også kroppen sin måte å si at du må slappe litt mer av på.

Nå vet ikke jeg om du kun var på utvendig eller innvendig ultralyd, var det innvendig kunne hun ha sett.

Min anbefaling til deg, legg merke til når de kommer, kan du legge deg ned og slappe av litt eller ta en pause? Er det når du er fysisk aktiv? kan du da redusere litt på hastigheten eller aktiviteten? Øker det eller du er veldig bekymret eller de blir veldig smertefulle eller de kommer når du også slapper av ville jeg anbefalt deg å be om en ekstra kontroll for å være på den sikre siden.

Masse lykke til. Håper det var til litt hjelp:)
 
Back
Topp