Kynnere

Bønnemamma2017

Flørter med forumet
Er det flere enn meg som har kynnere? Isåfall hvor ofte, lenge og i hvilke situasjoner. Snakket med fastlegen, og hun sier det ikke er noe å bekymre seg for hvis "det ikke er for ofte", "varer for lenge" og "at de går over". Men hva er ofte/lenge? Jeg har liksom ingen tidligere erfaring å sammenligne med...
 
Jeg får kynnere veldig fort, føler jeg. En tur opp trappen, løfte litt på frøkna o.l, så unngår det mest mulig :) men det gir seg ganske fort hvis jeg får slappet av litt, så varer ikke lenge av gangen (kanskje et par minutter hvis jeg får lagt meg fort ned) :)
 
Jeg har hatt kynnere ofte siden uke 18, uansett om jeg er rolig og slapper av eller gjør noe. Mange dager har jeg hatt dem sånn hver time hele dagen omtrentlig. Har vært inne på sjekk når de kom med 10-15 minutter mellom dem og de var regelmessige. Men de hadde ikke gjort noe i forhold til livmorhalsen. Den er fortsatt lang og lukket. Men det de har sagt til meg er at hvis de blir veldig regelmessige (og kommer ofte, da flere ganger i timen), og at de varer mer enn sånn cirka et par minutter, eller at de blir mer smertefulle, så skal jeg ringe igjen. :)
 
Jeg får kynnere veldig fort, føler jeg. En tur opp trappen, løfte litt på frøkna o.l, så unngår det mest mulig :) men det gir seg ganske fort hvis jeg får slappet av litt, så varer ikke lenge av gangen (kanskje et par minutter hvis jeg får lagt meg fort ned) :)
Jeg og har det ca sånn :)
 
Er det flere enn meg som har kynnere? Isåfall hvor ofte, lenge og i hvilke situasjoner. Snakket med fastlegen, og hun sier det ikke er noe å bekymre seg for hvis "det ikke er for ofte", "varer for lenge" og "at de går over". Men hva er ofte/lenge? Jeg har liksom ingen tidligere erfaring å sammenligne med...
Jeg har termin i januar og har en del kynnere. Jeg har egentlig kynnere uansett om jeg gjør noe eller ikke, men nå for tiden varer de ikke lenge. Det gir seg kanskje ette 1-2 min.
Jeg har ferre kynnere nå en tidligere. Tidligere hadde jeg så ofte som nesten hele tiden og de kunne være ganske vonde og kunne vare opp til 5-7 min. Da jeg var på sjekk første gangen pga det var litt mye, så fikk jeg beskjed om at jeg hadde rier uten å merke at det er rier. Har pga rier og kynnere en veldig kort livmorhals, så har vert mye på sjekk og de har heldigvis fult meg godt opp.
Så er de veldig vonde og varer en stund anbefaler jeg å ikke nøle med å sjekke det ut og kontakte legen/sykehuset.
 
Har termin i slutten av november, men jeg har kjent kynnere i omtrent 2 måneder. For meg er det ikke vondt, bare litt ubehagelig. Kjenner det er par ganger for dag, men ikke noe regelmessig. Varer ikke så lenge, kanskje 1 minutt? Kan kjenne litt oftere om jeg har anstrengt meg
 
Har en del kynnere, både når jeg sitter i ro og når jeg er i aktivitet. De som er Når jeg er i ro er ikke ubehagelige, men kan ha ubehagelige kynnere når jeg er i aktivitet. Går over av seg selv etter rundt et min. Tok det opp med jm og hun sa at vi måtte begynne å se nærmere på det når det ble 20 i døgnet. Har hitill idag hatt 10 ubehagelige, har ikke telling på de som ikke er ubehagelige. Kan hende det har med at jeg under sist fødsel hadde "lat" livmor som ikke trakk deg sammen og dermed førte til stor blødning da.
 
Jeg har ikke noen ubehagelige kynnere enda. Vet jo det skjer (det skjer med alle), men ikke som jeg merker.
 
Jeg har ikke merket noe til kynnere enda, blir spennede å se om de kommer litt lenger ut i svangerskapet :)
 
Jeg har heller ikke merket noe til kynnere foreløpig. Er det like normalt eller merker "alle" det?
 
Har heller ikke merket noe som jeg har tenkt må være kynnere. Når jeg går litt fort så kan det noen ganger kjennes ut som jeg får "hold" - bare at det er i hele magen og ikke bare i sia. Men føler ikke det er kynnere...
 
Jeg har heller ikke merket noe til kynnere foreløpig. Er det like normalt eller merker "alle" det?
Jeg har hørt at som regel har alle det, men langt i fra alle kjenner dem, så er vel helt normalt å ikke kjenne noe :)
 
Ikke kjent så mye til det ennå. Har termin 3. Januar, så er litt på begge gruppene :)
Men lurer på om jeg kjente det i går, om det var det jeg hadde. Gikk en times tur i skogen, og følte magen knøt seg på en måte. Litt sånn trykk nederst i magen. Kan det være det?
 
Jeg får det støtt og stadig. I alle slags situasjoner egentlig. Ifølge jordmor var det ikke så ofte at man kjente de så godt ved førstegangsgraviditet, men jeg gjør det. Blir bare overrasket over hvor ofte de kommer av og til...
 
Jeg har fått det.. verste idag, men det går jo over. Fint at kroppen fungerer men kjipt når det står på. (Spesielt når jeg var i skogen med bikkja og ingen steder å sette meg) hadde sikkert ikke kommet opp igjen da, men :hilarious: har også hatt mye en dag jeg var enormt sliten etter jobb og har hatt 3fulle dager på jobb nå, så er nok det som slår inn litt.
 
Jeg kjenner noen av og til, mest om jeg går fort. Ikke vondt eller ubehagelig, kjenner bare at det strammer litt.
Forrige (første) graviditet kjente jeg ingenting. Er ganske vanlig st det blir mer for hver gang visstnok, tror mange ikke kjenner noe første gang.
 
Jeg kjenner noen av og til, mest om jeg går fort. Ikke vondt eller ubehagelig, kjenner bare at det strammer litt.
Forrige (første) graviditet kjente jeg ingenting. Er ganske vanlig st det blir mer for hver gang visstnok, tror mange ikke kjenner noe første gang.

Samme som her det. Første gang viste jeg ikke hva kynnere var. Nummer to fikk jeg det i uke 20 å noe. Denne gangen har jeg helt ekstremt med kynnere, men de er ikke vond
 
Back
Topp