Kvinnfolk i barnehage

F

Fant

Guest
fikk vite i går at en kollega av meg har sittet å baksnakket meg nå i ferien.

Det var ikke overraskende, da jeg vet hun har snakket om meg på jobb også..

Jeg jobber i barnehage. Hun er lat, fryktelig lat. Hun trekker seg unna barna og stressituasjoner. I utetiden står hun mest å snakker med andre voksne, minst mulig med barna. Hvis det er et dørhåndtak som er ødelagt løper hun for å fikse, hun gjør alt annet enn å faktisk være med barna.. hun baksnakker andre og kritiserer.

Jeg har nok provosert henne i den grad at jeg har sagt ting som; kan du være her? Kan du ta den og den ungen? Kan du.... osv. De andre overser latskapen hennes, og liker henne fordi hun er god på andre måter.

Hun tåler ikke noen form for kritikk, men sitter gjerne å kritiserer andre og baksnakker..

Folk er litt redde henne, slik jeg tenker.

Planen min videre er: vi skal heldigvis ikke jobbe på samme avd til høsten.

- gjøre en god jobb
- ikke snakke til andre om at hun baksnakker meg.
- overse henne og holde meg mest mulig på avstand.
- være profesjonell og saklig om jobbrelaterte ting.
- ha minst mulig med henne å gjør


Ja, jeg kan selfølgelig ta det opp med henne, eller leder.. men hun eier ikke selvinnsikt og det kan bli undødvendig mye styr og ting kan bli verre enn det er..

Kommer til til meg en gang og spør hvorfor jeg trekker meg unna eller ikke liker henne- kan jeg fortelle at jeg får fortalt av andre hvordan hun holder på å snakke om meg
 
Høres ut som du har en god plan. Legg deg ikke ned på hennes nivå og baksnakk tilbake, eller sladre på henne.

Ved å holde deg litt reservert vil hun trolig bli litt stresset og begynne å tenke... liker hun meg ikke? Hva skjer osv?

Folk som ikke liker andre takler ikke at de de ikke liker - ikke liker de...

La hun være, bare vær vanlig og hyggelig og ikke noe mere..
 
Sånn som du beskriver henne så har hun ingenting i en barnehage å gjøre. Jeg ville tatt det opp med leder og så kan leder ta en medarbeidersamtale med henne. Hu gjør ikke jobben sin og lager dårlig miljø! Det går ikke an.
 
Back
Topp