Kveldsrutiner

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Har dere noen kveldsrutiner? Lille er nå 9 uker, men er jo umulig å forsøke på noen rutiner pga kveldsuroen. Noen som likevel har forsøkt? Vet det enda er tidlig. Skulle gjerne hatt tips til om det er noe vi kan prøve på og hvordan vi skal gå frem. Vi samsover :)
 
Har hatt rutiner fra andre uken :)
Her er hun klar for natta kl.1900.
Bad, pysj, tran og melk på rommet i mørket med dyne og kosebamse, legger henne i sengen og gir henne smokk. Går litt inn og ut av rommet og stryker henne litt på pannen :) ingen gråt,men litt små rop før hun roer seg.

Sover i egen seng.
 
Her har vi hatt rutiner siden han var ca 4uker følger store søss sine rutiner. Han er i seng mellom 18.30-19.00 hverdag og sover helt til 06.00 (da står begge barna opp) pleier å ta på pysj klokken 18 også amme tilslutt.
 
Hehe, ser det er noen som har det veldig greit ;)

Kveldsuro her også. Hun er umulig å legge ned når det står på og jeg klarer heller ikke legge storebror i det tidsrommet (det må min kjære gjøre). Må amme amme amme og plutselig sovner hun for natta rundt 22. Av og til kan hun sovne kl 20 eller 21 men da sover hun ikke tungt så hvis jeg legger henne på soverommet da våkner hun igjen innen kort tid. Kan også hendr vi må legge oss sammen rundt 23-24. Men når hun først sovner kan hun sove 6 timer første strekk. Vi samsover og hun bruker ikke smokk.
 
.
 
Hehe, ser det er noen som har det veldig greit ;)

Kveldsuro her også. Hun er umulig å legge ned når det står på og jeg klarer heller ikke legge storebror i det tidsrommet (det må min kjære gjøre). Må amme amme amme og plutselig sovner hun for natta rundt 22. Av og til kan hun sovne kl 20 eller 21 men da sover hun ikke tungt så hvis jeg legger henne på soverommet da våkner hun igjen innen kort tid. Kan også hendr vi må legge oss sammen rundt 23-24. Men når hun først sovner kan hun sove 6 timer første strekk. Vi samsover og hun bruker ikke smokk.
Det der er som å beskrive kveldene våre også. Hun dover korte dupper og veldig lett fra 20 ca, men faller ikke til ro før et sted mellom 21 og 23. I går sovnet hun 21.30, det var ganske godt :) Men hun vil at vi skal ligge rundt henne, da jeg reiste meg fra sengen, våknet hun fem min senere. Så la meg bare tilslutt. :) Men stresser ikke med det, denne tiden her er bare nå og kommer aldri tilbake <3
 
Det der er som å beskrive kveldene våre også. Hun dover korte dupper og veldig lett fra 20 ca, men faller ikke til ro før et sted mellom 21 og 23. I går sovnet hun 21.30, det var ganske godt :) Men hun vil at vi skal ligge rundt henne, da jeg reiste meg fra sengen, våknet hun fem min senere. Så la meg bare tilslutt. :) Men stresser ikke med det, denne tiden her er bare nå og kommer aldri tilbake <3
Har det sånn her :) Nyter bare tiden ilag, så får vi starte med litt rutiner når kveldsuroen har gitt seg.
 
Hehe, ser det er noen som har det veldig greit ;)

Kveldsuro her også. Hun er umulig å legge ned når det står på og jeg klarer heller ikke legge storebror i det tidsrommet (det må min kjære gjøre). Må amme amme amme og plutselig sovner hun for natta rundt 22. Av og til kan hun sovne kl 20 eller 21 men da sover hun ikke tungt så hvis jeg legger henne på soverommet da våkner hun igjen innen kort tid. Kan også hendr vi må legge oss sammen rundt 23-24. Men når hun først sovner kan hun sove 6 timer første strekk. Vi samsover og hun bruker ikke smokk.
Har det slik vi også :) Har noen ganger tenkt på å legge han tidligere før kveldsuroen starter, men fungerer dårlig siden han våkner også etter veldig kort tid.
 
Her skifter vi til pysj ca kl 20.00, og bruker nesten en times tid på leggingen. Det er ikke det at hun er vanskelig å legge, men huntrenger pupp først, og det tar sin tid om kvelden. Men jeg stresser ikke med det. Tar med en nok eller mobilen så har jeg noe å holde på mens hun sutter fornøyd. Men ejg husker at storesøster var helt annerledes. Da hun var 1 måned regulerte hun selv sovetidene, og endte med å sovne ca kl 19.00. Hun var kettere å lese enn lillesøster er. Men begger er og har vært rolige barn.
 
Har hatt kveldasrutine siden hun var 6 uker. Starter med leggingen kl 19, bad, pysj og kveldkos. Så er det amming alt fra 30 min til en time. Hun er en gulper, så jeg må ha hun oppreist en god stund. Hun er til sengs senest 21 men som oftest 8 - halv ni. Sover da i tre timer sammenhengende.
 
Legges i 19tiden. Bad/ vasking, pysj og amming og sang i dobbeltsenga. Flytter over til egen seng når jeg legger meg. Hatt samme rutine siden dag 1. Bortsett fra at de 6 første ukene la han seg sammen med meg.
 
Back
Topp