Kveldsrutiner

ivfmamma

Elsker forumet
Maiblomstene 2016
Hei!
Hva gjør dere når kvelden nærmer seg?
Etter siste lur som er ca kl 16 leker vi og styrer frem til kl 17-18tida. Skifter bleie, vasker stumpen i vasken/ eller bad om det er tid for det.

Så går vi i senga vår og jeg ammer henne til søvn. Har prøvd å bysse, men blir bare grining. Så det blir amming frem til vi finner en annen måte å sovne på.
 
Siste kvil rundt 17-18. Vi gir grøt og bader rundt 18-19, også bysser vi til hun sover. Ofte våkner hun igjen og vi må få henne til å sovne engang til. Så sover hun opptil 6-7 timer før hun våkner igjen:p
 
Hun får ikke sove på dag/ettermiddagstid lengre enn til klokken 18.00. Da vekkes hun eventuelt om hun sover. Hun pleier å bli kveldstrøtt mellom 19-20. Da får hun på pysjamas og vi legger oss i sengen og ammer. Lille spiser seg ofte opp da. Typ 30 min amming :) hun liker kveldskosen i sengen :) om hun er sutrete blir hun rolig med en gang jeg legger henne i vår seng. Da vet hun det er amming og kos.
 
Blir stort sett trøtt ca 20, da begynner vi med kveldsstell. Skifter til pysj, ny bleie og tran når vi husker det. Så går vi i senga og leser bok og "skravler" til han blir trøtt. Han liker når vi ligger vedsiden av hverandre og han får kjenne på fjeset mitt for tida :p Fascinert av ansikt. Så ammer vi i søvn. Er så kos å amme i søvn :D
 
Siste kvil rundt 17-18. Vi gir grøt og bader rundt 18-19, også bysser vi til hun sover. Ofte våkner hun igjen og vi må få henne til å sovne engang til. Så sover hun opptil 6-7 timer før hun våkner igjen:p
Mellom kl 19 og 07 ammer jeg ca hver 2t-3t. Det glemte jeg å få med.
 
Blir stort sett trøtt ca 20, da begynner vi med kveldsstell. Skifter til pysj, ny bleie og tran når vi husker det. Så går vi i senga og leser bok og "skravler" til han blir trøtt. Han liker når vi ligger vedsiden av hverandre og han får kjenne på fjeset mitt for tida :p Fascinert av ansikt. Så ammer vi i søvn. Er så kos å amme i søvn :D
Helt enig! Amme til søvn, ingen grining bare kos. Prøvde å bysse til søvn i senga, ble bare tull. Hun vil ha pupp hehe
 
Helt enig! Amme til søvn, ingen grining bare kos. Prøvde å bysse til søvn i senga, ble bare tull. Hun vil ha pupp hehe

Jepp, her og :p Men det er en veldig fin kosestund, så håper det er lenge til han ikke vil ha kveldspuppen sin, vil jo gjerne amme til han er et år :)
 
Jepp, her og :p Men det er en veldig fin kosestund, så håper det er lenge til han ikke vil ha kveldspuppen sin, vil jo gjerne amme til han er et år :)
Kveldspuppen er koselig, hvertfall når man har begynt på jobb og føler dagen er fylt av stress og ting som må gjøres. Da er det godt å kunne ligge nære og nyte roen. Er forberedt på å amme til 2år. Kanskje ikke offentlig når hun begynner å gå og snakke, orker ikke alle kommentarer Og blikk. Mange har stygge meninger om å amme over 12mnd...
 
Stell og skifter til pysj ca kl18. Så er det grøt ca 19, så flaske etterpå. Så tannpuss og så loppekassen :)
 
Lillepia bruker å ha sin siste hvil i 17-18 tiden, om hun er i rett humør ;) Så tar vi kveldsstellet kl. 19 etterfulgt av litt kveldsgrøt (mest for smaken sin skyld) :p Så ammer og koser vi til hun sovner, som regel rundt kl. 20.30-21.00. Etter at hun har sovnet så vil hun ha som regel spise ca. hver 3. time natten igjennom :)
 
Back
Topp