Kvalmestillende

Tutta1987

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
Hei. Jeg hadde hyperemesis i forje svangerskap fra uke 10, og ble lagt inn i uke 12-16.
Jeg er nå 6+6 på vei og på mandag (6+4) kom kvalmen kastet på meg. Kan ikke drikke vann en gang uten at det kommer i retur.
Vikaren til fastlegen sa at Postafen er første valg, så afipran og largactil senere.
Jeg har vært noe bedre i dag, onsdag, kun små kvalm men har fått i meg litt mat. Regner med at det er Postafen og seaband som virker, men hvor lenge kan jeg ta Postafen x 2 pr dag?
Jeg skal til fastlegen på tirsdag 16.05. Kan jeg ta de frem til da?
Og skal seaband brukes døgnet rundt?
 
Hei. Jeg hadde hyperemesis i forje svangerskap fra uke 10, og ble lagt inn i uke 12-16.
Jeg er nå 6+6 på vei og på mandag (6+4) kom kvalmen kastet på meg. Kan ikke drikke vann en gang uten at det kommer i retur.
Vikaren til fastlegen sa at Postafen er første valg, så afipran og largactil senere.
Jeg har vært noe bedre i dag, onsdag, kun små kvalm men har fått i meg litt mat. Regner med at det er Postafen og seaband som virker, men hvor lenge kan jeg ta Postafen x 2 pr dag?
Jeg skal til fastlegen på tirsdag 16.05. Kan jeg ta de frem til da?
Og skal seaband brukes døgnet rundt?
Hei!
Som vikarlegen din har sagt er Postafen førstevalg mot svangerskapskvalme, i forhold til hvor lenge du kan bruke det er svaret vi finner hos relis.no (et produktuavhengig organ vi bruker) at "det ikke er funnet data som gir holdepunkter for å fraråde bruk så lenge det er behov for det". Du kan altså bruke den frem til du skal til legen igjen, men ikke mer enn 2 tabletter daglig. Rådfør deg da med legen i forhold til videre bruk.

Bruk gjerne seaband i tillegg. Ellers går det an å prøve akupunktur, noe jeg selv har god erfaring med fra svangerskapskvalme. Akupunkturen bruker de samme punktene som du gjør med seaband.

Hilsen Inger Marie
 
Back
Topp