Kvalmen..

Papilla

Andre møte med forumet
Å kjære vene jeg er så kvalm. Jeg blir kvalm av å bevege meg rett og slett. Det eneste som hjelper sånn nogenlunde er å ligge helt stille. Det er ikke bare lett med en 2-åring i hus.

Kvalmen er så altoppslukende at jeg mister vettet. Er det noen andre som har det sånn? Hva hjelper for dere?
 
Ja, hatt det sånn av og til. Hjalp å spise litt for meg . Huff, godt det bare er imidlertidig :)
 
Postafen som folk får utskrevet av lege er reseptfritt (tror de har det på bensinstasjoner og slikt til og med). Kanskje verdt å teste om du er så dårlig.
 
Jeg har hatt det sånn noen dager, men klart nå å finne noe jeg klarer spise (ristet loff med smør) og spiser det hyppig. Det hjelper her, men må ikke bli sulten da blir det galt med en gang. Så drikker jeg kun mens jeg spiser, å drikke utenom gjorde alt 10 ganger værre. Jeg har å en 2 åring i hus å er helt forferdelig være så dårlig. Har også en mann som ukependler så er tøffe tak... Heier på deg, håper du finner noe som virker !
 
Sniker fra August 2017. Har fått beskjed av legen å ta postafen, maks 50 mg i døgnet. Hjelper veldig variabelt, noen ganger kjempe bra - andre ganger ikke. Fordel er at man sovner fra kvalmen da, kanskje ikke kjekt med et lite barn til i hus, men kjekt før nattestid.
 
Jeg har også hatt denne helsikes kvalmen som opptar alle situasjoner om dagen, går for tiden sykmeldt og vært lagt inn 1 gang for væske og mat. Nå får jeg afipran (2 steg opp fra postafen) og zofran som er enda mer konsentrert. De fungerer på meg så jeg hvertfall får sitte oppreist i løpet av dagen. Nei, usj. Håper du blir bedre snart for det er ikke godt.
 
Hei alle sammen, takk for svar.
Det har foreløpig vart i under en uke, så jeg synes det er for tidlig å ty til medisiner. Man vil jo aller helst klare seg uten.

Jeg skal prøve ristet loff med smør, det hørtes nøytralt nok ut til å la seg spise.
Det hjelper stort sett å få i seg mat, men det er veldig kortvarig, og jeg kriger liksom mot meg selv ved bare å gå inn på kjøkkenet.

Jeg kan ikke huske at det var SÅÅ ille sist, men for all del, alle svangerskap er vel forskjellig. Og i tillegg da.. når jeg spiser så lite, og beveger meg minimalt, så blir jeg jo forstoppet også.. uff, nå synes jeg så synd på leg selv.. Hehe.. takk for at jeg får klage litt til dere.
 
Her har jeg fått skrevet ut afipran men i dag har jeg vært innlagt på legevakten da jeg har blitt dehydrert og måtte ligge å få en liter væske og afipran intravenøst. Men ligger her fremdeles like dårlig. Her er det en toåring i hus som lurer på hva som er galt med mamma og jeg har verdens dårligste samvittighet ovenfor frøkna [emoji53] håper virkelig dette går over snart!
 
2,5 åring her også. Jeg har heldigvis så god hjelp av pappaen og besteforeldre, så jeg er nok bortskjemt<3 Spiser eple før jeg står opp av senga + riskjeks. Skynder meg å spise to brødskiver med en gang jeg står opp, blander eplejuice og farris. Så spiser jeg i ett resten av dagen 2-3 epler og banan pluss brødskiver. Bringebærbiola og granola. Med nr 1 fikk jeg i meg særdeles lite, burde vært innlagt, men da gikk det i loff, risgrøt, Grandiosa og eple:p
 
Jeg må spise jevnlig. Aldri mer enn 2 timer i mellom måltider så lenge jeg er våken. Bare småting, gjerne med høyt fiberinnhold. Gulrøtter, eplebåter, knekkebrød etc. Spiser jeg meg ordentlig mett blir jeg bare kvalm, så jeg må heller passe på å spise lite og jevnt. Har en pakke kornmokjeks og en flaske vann ved senga, så jeg kan spise hvis jeg våkner om natta og må på do. Men mest av alt tenker jeg at jeg bare må overleve kvalmen, og at det går over til slutt. Jeg brekker meg og går videre. Folk som ser meg ute med hundene må jo lure på hva jeg feiler, der jeg går og gulper.
 
Back
Topp