kvalmen borte?!

Idus87

Forelsket i forumet
Hei!
Jeg har gått kvalm m. brekninger/oppkast siden uke 7, men nå har kvalmen forsvunnet? Er dette vanlig, skal den ikke vare til sånn uke 12?? hehe... ikke det at jeg ønsker dt, men litt rart å ikke kjenne den samme følelsen lengre. Kanskje den kommer tilbake igjen?Noen andre som "bare" var dårlig i ca to uker?
 
Det er vanlig at symptomene blir borte en periode :) Det kan hende du får den tilbake om en dag eller to!
Ellers så er det veldig individuelt når kvalmen gir seg! Håper du slipper mere kvalme :)
 
jeg har vært mye kvalm.så hadde d gitt seg i en to ukers tid.og i dag kom den til bake. da var eg over doen igjen! gla eg studerer heime i mitt tempo.sia eg e så opp og ned i formen.skal bli godt når den kvalmen gir seg.

forige svangerskap var eg kvalm t uke 12. ga seg så var kvalm og mye hueverk igjen i midten av svangerskapet. og slutten var eg i toppers form:) så e nok opp og ned ja:)
 
Vet flere som kun var kvalme i en ukes tid ca uke 7-8, så tror det er vanlig. Håpet å slippe unna med en uke selv, men her er det på 5. uka :((
 
Hei!
Min kvalme har også forsvunnet :-( :-( så jeg vet hvordan du har det. Plutselig føler jeg meg ikke gravid lenger. Og jeg hadde en SA sist, rundt uke 8-9, og er livredd for at noe har gått galt igjen.
Etter intens googling, har jeg funnet ut at det er relativt normalt at symptomer forsvinner rundt uke 9. Vi får satse på at alt er i orden. :)
 
Jeg var kjempe kvalm i uke 7 og spøy en haug i uke 8. Men når jeg gikk inn i uke 9 forsvant det over natta. Nå er jeg snart 11 uker og fortsatt sunn og gravid :-) Bare vær glad du er en av de heldige som slipper langvarig kvalme :-)
 
Vær overlykkelig for det :D det er progesteron og hcg som gjør at en blir kvalm. Kroppen produserer mindre av dette nå og morkaken tar over. Mulig det er det som har skjedd. Uansett nyt det :)
 
Jeg var kvalm fra uke 5-6 og så forsvant den plutselig noen dager i uke 9, men kom fort tilbake igjen. Er bedre nå, men brekker meg fortsatt litt av og til.

Krysser fingrene for at din er borte for godt
 
Det er helt sikkert vanlig. Men gud så heldig du er
 
Tusen takk for svar jenter! :) er så gla jeg har dere når jeg lurer på noe :) helt "fersk" på område hehe....
 
Kvalmen ble ikke borte, den hadde bare "reist på ferie" i to dager  Så nå er det tilbake til samme gamle kvalmebrekk.... Ble jo egentlig ganske bekymra når kvalmen plutselig forsvant!
 
Min kvalme forsvant også i uke 8 og er veldig bekymret at noe har gått galt, siden jeg har vært så uheldig før med graviditetene mine. Nå er jeg i uke 10+4 og fortsatt fin form. Venter på en ny UL siden jeg beskymrer meg så mye. Og håper virkelig at alt er som det skal. Etter hva jeg har lest her, har jeg roet meg litt. :)
 
Back
Topp