Kvalme

French Design

Flørter med forumet
Er i uke 19 nå og kvalmen opptar fremdeles en stor plass i hverdagen for meg. Det er frustrerende da dette går utover både jobben, humøret og mitt sosiale liv. Sliter dessuten litt med magekramper og løs mage, samt at jeg får halsbrann fra tid til annen. Noen som har noen gode tips til dette? Hva jeg kan / bør gjøre, mat som kan spises / IKKE spises o.l.?? Ser frem til å bli kvitt kvalmen iallfall. fint om noen vet noe!
 
Hei, og stakkars deg.....

Når jeg ventet min første sønn så var jeg veldigt mye kvalm. Var mer eller mindre sengeliggende. Fikk da tips om og kjøpe meg ingefær kapsler hos helsekosten og det hjalp.

Tok med meg kapslene og kom meg på en deilig sommer ferie......
Har du ikke allerede prøvd det så er det virkelig vert et forsøk.

Lykke til og god bedring..

Mvh
Eva
 
Huffda........ik greit å være mye kvalm.

Æ må nok si at æ har ingen erfaring med kvalme, men æ hadde en del halsbrann
på slutten av svangerskapet.

En god årsak t at man får halsbrann e sterk mat, d kan vær lurt å ligge unna
Kaffe fikk æ også halsbrann av.

Æ drakk melk mot halsbrannen og d funka utruli bra.
 
Hei !

Jeg skjønner deg meget godt.. Selv er jeg i uke 22 og sliter fremdeles med mye oppkast.. Pass på å drikk mye vann/ eller saft viss du trenger smak.. Jeg har egentlig ingen gode råd.. men viss det er så ille så snakk med legen din .. jeg har nå fått tabeletter som jeg skal ta hvis det blir for ille. Selv så har jeg vert sykemeld ganske lenge pga av dette.. taklet ikke jobb.privat og kvalmen på en gang .. skal jo fungere oxo ..

Ellers prøv å finn rytmen i dagen din.. Frukt fungerer på meg.. Vannmelon og jordbær.. vet det ikke er sesgong enda. men det er noe i butikkene å da får jeg i meg litt..

lykke til med kvalmen .. Føler med deg

:)
 
Frutin kjøpt på helsekost hjelper mot halsbrann [:D]
 
Hei, er helt ny her så jeg håper ikke leg klusser til i diskusjonsforumet... ser jo litt komplisert ut dette her :-)
Har hørt at Sea-band fungerer godt mot svangerskapskvalme. (Jeg har bare prøvd dette mot sjøsyke, og da virker det veldig bra.) Du får kjøpt det i helsekost-butikker tror jeg, og det er et slags armbånd som stimulerer et eller annet punkt i håndleddet - som gjør at kvalmen forsvinner. Merkelig, men det virker :-) God bedring!
 
Dessuten kjenner jeg noen som ble kvitt kvalmen ved hjelp av akupunktur!! Har selv bruk akupunktur to ganger og har virket overraskende bra.
 
En ting som faktisk fungerer mot halsbrann er LoveHearts. Det hjalp bare akutt på meg, men det hjalp også. Har hørt mange andre si det også. På butikken her fikk jeg kjøpt noen tabletter mot surer oppstøt og halsbrann. De fungerte også bra på meg. Spiste sånne hver dag på slutten av svangerskapet.
Når det gjelder kvalmen har jeg ingen råd. Jeg fant ingen kur før det forsvant av seg selv. Det tok tid og jeg kunne ikke få i meg noe, men det gikk over. JO en ting, ikke gå for lenge uten mat, det bare forverrer kvalmen. Om du ikke får i deg mye så gjør det ikke noe, for noen druer eller en kjeks gjør det iallefall ikke verre. (Hos meg var det sånn iallefall)

Lykke til! Håper at det går over snart, for det er ikke noe gøy. Føler med deg :)
 
Back
Topp