Kvalme

lykkeligsommamma93

Forelsket i forumet
Er 6+1 og er ekstrem kvalm. Hele døgnet. Føles som jeg skal spy hvert øyeblikk og det går ikke over.
Brekker meg utallige ganger gjennom dagen. Men ikke oppkast.. enda.
Er det vanlig? Hadde mye kvalme med første, men ikke føle man skal spy 24/7. Klarer ikke gjøre eller spise noe.

Noe tips? Har noen hatt det samme? Isåfall hva hjalp og når gikk det over?
 
Hadde det litt sånn av og på uke 6-12 sist. Småspiste masse frukt, bær og cherrytomater gjennom hele dagen, også før jeg sto opp av senga om morgenen. Var ikke like intenst hele tida da, og veldig trigga av lukter.
 
Der kom spyinga hvert fall. Ja med meg er det like intens hele tiden. Får ikke pause [emoji53]
Hadde det sånn med førstemann, og med den jwg mistet i uke 12. Ble sykemeldt fra uke 6-15/16 pga ekstrem kvalme og oppkast etter hvert måltid :-\ helt jævlig! Gir seg som regel rundt uke 12 hos de fleste. Man kan få medisin også hvis det blir alt for ille over lengre tid. Afipran funket dårlig på meg, men postafen funket til en viss grad. Lykke til og håper det gir seg fort hos deg! Her prøver jeg å nyte tiden til kvalmen kommer i neste uke, regner sterkt med det blir samme kjøret denns gang :p
 
Jeg har gått til akupunktur. Er dyrt, men jeg betaler det med glede om det virker :)
 
Jeg drikker svak ingefær-té:) den funker, da den er brukt mot kvalme å mye annet i en årrekker:) god krydret smak.
 
Hadde samma. Var kvalm hele døgnet. Utenom akkurat når jeg spiste. Kasta aldri opp. Varte til ca. uke 13 hos meg :-/
 
Fikk tilslutt kvalmestillende fra legen! Veit ikke om det var psykisk, eller, men det hjalp værtfall!
 
Samma sjøl her as!! Det er iiiille!! Jeg greier ikke å nyte at det skal komme en liten babys! For jeg har det så grusomt nå! Dette er min andre. Var ekstremt kvalm sist også! Men ikke i nææææærheten av hvordan det er nå! Slitsomt i lengden as :( er i uke 7/8 jeg nå! Og får ikke i meg noe mat. Føler ingen tips funker heller! Har fått postafen fra legen, men merker ikke forskjell :( griner snart!!
 
Kvalmen og spying kom for fullt i går (6+1 idag). forrige svangerskap hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme helt frem til fødselen, så tyder vel på at det går den veien denne gang også :arghh: Fikk ordnet Afipran, phenergan og høydose vitamin b6 idag. Sist gang prøvde jeg postafen, seaband osv først, men var kun Afipran og zofran som virka litt for meg! :sorry:
 
Ingenting er verre en å gå rundt konstant kvalm! Føler virkelig med dere!!

Jeg fant en artikkel med gode råd som kan hjelpe på kvalme. Legger den HER jeg :)

Takk og pris så går det som oftest over rundt uke 12.
 
Klarer ikke spise lenger. Skal dra til lege og få resept for noe for blir helt slått ut. Skal prøve noe av matvare tipsene jeg har fått også. Takk :) Gleder meg til å komme over i uke 12! Håper det går over da eller hvert fall blir bedre
 
Begynte i uke 6 her og, nå er jeg snart 16 uker og det er like ille enda...
 
Jeg sliter også med kvalme nå. I slutten av uke 5 var den slik at jeg kunne styre den med mat. Ble bare kvalm når jeg begynte å bli sulten og kvalmen forsvant etter jeg hadde spist. Nå er jeg 6+1 og kvalmen er mye verre. Nå er jeg kvalm hele tiden og det er begrenset hva jeg klarer å spise. Spiser for det meste tørre kjeks og vannmelon. Har spist litt kylling og Rett i koppen-suppe også, men må tvinge det i meg. Utrolig slitsomt. Har blitt sykemeldt av legen denne uken også siden jeg ikke fungerer og må holde meg i ro. Håper kvalmen gir seg snart, for det er veldig vanskelig å skjule graviditeten for nærmeste familie når man er så dårlig... Noen som har noen oppmuntrende ord og tips slik at man klarer å holde ut dette her? :hungover:
 
Jeg sliter også med kvalme nå. I slutten av uke 5 var den slik at jeg kunne styre den med mat. Ble bare kvalm når jeg begynte å bli sulten og kvalmen forsvant etter jeg hadde spist. Nå er jeg 6+1 og kvalmen er mye verre. Nå er jeg kvalm hele tiden og det er begrenset hva jeg klarer å spise. Spiser for det meste tørre kjeks og vannmelon. Har spist litt kylling og Rett i koppen-suppe også, men må tvinge det i meg. Utrolig slitsomt. Har blitt sykemeldt av legen denne uken også siden jeg ikke fungerer og må holde meg i ro. Håper kvalmen gir seg snart, for det er veldig vanskelig å skjule graviditeten for nærmeste familie når man er så dårlig... Noen som har noen oppmuntrende ord og tips slik at man klarer å holde ut dette her? :hungover:
Huff, det må være kjedelig! Jeg har det sånn som du beskriver først. At når jeg er sulten blir jeg kvalm, og at ved å spise ofte trenger jeg ikke merke så mye til det. Får håpe det ikke blir værre sånn som for deg! Hjelper det på kvalmen å holde seg i ro?
 
Huff, det må være kjedelig! Jeg har det sånn som du beskriver først. At når jeg er sulten blir jeg kvalm, og at ved å spise ofte trenger jeg ikke merke så mye til det. Får håpe det ikke blir værre sånn som for deg! Hjelper det på kvalmen å holde seg i ro?

Ja det er utrolig kjedelig. Prøver å tenke at det kunne vært verre og trøste meg med det. Men det hjelper ikke så veldig. hehe. Får håpe du ikke blir verre, for det er herlig å kunne styre kvalmen litt selv ved at man spiser. Jeg synes det hjelper å holde seg i ro. Er jeg i aktivitet så kjenner jeg det vrenger seg i magen og at jeg lett kan brekke meg. Heldigvis har jeg ikke kastet opp enda, og håper jeg slipper det :) Hvor langt er du på vei?
 
Jeg er veldig kvalm hele tiden. Og det bli verre på kvelden. Spiser neste ikke noe og drikke veldig lite.
Jeg var veldig dårlig med først graviditeten også men kunne i hvertfall spiser mye vannmelon som hjalp meg litt, men nå er det ille ikke vannmelon en gang. Jeg driver litt svak ingefær te og sove med en ingefær bitt i munnen. Har oppkastet 2 ganger :sick006 afipran hjelper ikke meg ikke postafen
 
Back
Topp