Kvalme

VVA

Andre møte med forumet
Jeg er nå i uke 6+1 og kvalmen slo til for fullt i går.
Jeg dro på jobb, kastet opp 5 ganger (vel, noen av dem var kun brekninger da det ikke var så mye å få opp) den formiddagen og ente opp med å dra fra jobb fordi jeg var helt skjelven og utslitt.. og fremdeles sykt kvalm.

Har vært hjemme fra jobb i dag å selv om jeg kun har kastet opp 2 ganger. Men vært kvalm i omtrent hele dag.
Det har blitt bedre i 13-tiden både i går og i dag, men før det er det helt forferdelig. Og jeg som ikke kan fordra å kaste opp[emoji20]

Hvordan er det med dere andre?
Er det noe spesielt dere gjør for å holde ut kvalmen? Og hvordan holder dere ut på jobb?
 
Jeg er 7+1 og begynte å bli uggen i uke 4 ca... (Visste ikke at jeg var gravid da) [emoji87] Kasta ikke opp på jobb før i dag, brekker meg en god del, for er ikke så mye som kan komme opp. Jeg spiser mye mariekjeks, grønne epler og generelt syrlige matvarer for å holde uggenheten i sjakk. Er ikke så veldig kvalm, men brekker meg av små lukter som dårlig ånde, kjøleskap, matos osv... Jeg kan ikke spise mat som er tung, og må gjerne ha noe friskt [emoji4] Jeg er super kresen i matveien, og nå er jeg ikke akkurat mindre kresen for å si det sånn [emoji85][emoji28] Min søster anbefalte meg Postafen (reisesyketabletter) hvis kvalmen skulle melde seg for fullt. Hvis det ikke hjelper, er det jo bare å dra til legen å få en sykemelding til kvalmen er over [emoji4]
Er det mye å gjøre på jobb så du stresser eller sliter deg fort ut? Jeg har måtte roe meg betraktelig ned fra å gå på høygir, til å bli nesten litt daff på jobb. Det har gjort så jeg ikke er fult så kvalm på jobb [emoji4]
 
Uff høres ubehagelig ut :s
Jeg er heldigvis bare små uggen i ny og ne. Er faktisk redd det skal bli værre, for å være kvalm er noe hærk. Ingen gode råd ifra meg. Men god bedring
 
Godt det ikke bare er meg[emoji28]
Jeg har å hørt at man kan få kvalmestillende av legen så tenkte å ringe dem i morgen. Har ikke turt å ta noe uten å høre med legen først[emoji53]

Matlysten har det ikke stått på, for jeg spiser mer eller mindre normalt ++, bare i litt mindre porsjoner og det går ganske tregt.

Ja, vi er midt i en ombyggingsperiode så er litt hektisk, men de på jobb vet at jeg er blitt gravid og tar veldig hensyn så jeg har kunne «daffe» en del jeg å, men har ikke hjulpet så veldig på kvalmen[emoji20] men kan ha noe med at jeg blir «stressa» av å daffe å[emoji28] føler liksom jeg ikke får gjort det jeg ønsker å få gjort når jeg skal ta det sånn med ro.
Akkurat nå blir jeg sliten av bare å reise meg fra sofaen, så skal ikke akkurat mye til!
 
Godt det ikke bare er meg[emoji28]
Jeg har å hørt at man kan få kvalmestillende av legen så tenkte å ringe dem i morgen. Har ikke turt å ta noe uten å høre med legen først[emoji53]

Matlysten har det ikke stått på, for jeg spiser mer eller mindre normalt ++, bare i litt mindre porsjoner og det går ganske tregt.

Ja, vi er midt i en ombyggingsperiode så er litt hektisk, men de på jobb vet at jeg er blitt gravid og tar veldig hensyn så jeg har kunne «daffe» en del jeg å, men har ikke hjulpet så veldig på kvalmen[emoji20] men kan ha noe med at jeg blir «stressa» av å daffe å[emoji28] føler liksom jeg ikke får gjort det jeg ønsker å få gjort når jeg skal ta det sånn med ro.
Akkurat nå blir jeg sliten av bare å reise meg fra sofaen, så skal ikke akkurat mye til!


Det er sjelden man får kvalmestillende da dette ikke er anbefalt for gravide.
Har du prøvd SeaBand? Sånne akupressur-armbånd som de har på apoteket?
Kan også anbefale akupunktur både med tanke på kvalme men også energien. <3 Bruk selvsagt en som er godkjent og som kan jobbe på gravide.
 
Postafen er reseptfritt og helt ufarlig å bruke som gravid. Seaband er bare tull sa legen min. Postafen dempet kvalmen for min del når den var på sitt verste [emoji4]
 
Eneste minuset med postafen er at det er søvndyssende, å man kan risikere å bli enda mer trøtt en man kanskje allerede er [emoji87]
 
Slenger meg på annbefaling om akupunktur! Jeg gikk fra oppkast 3 ganger hver morgen og null energi fordi jeg ikke fikk i meg mat, til å nå ikke kaste opp og faktisk klare å spise litt :)

Postafen funket ikke her.. Dessuten bør man ikke kjøre bil etter man har tatt de (varseltrekant på), så om du må kjøre til/fra/på jobb blir jo de uaktualle.
Sea-band kan funke, men det har mye å si hvordan du plasserer de. Dersom de sitter litt feil mister de effekten, men mange har god effekt av de :)
 
Det er sjelden man får kvalmestillende da dette ikke er anbefalt for gravide.
Har du prøvd SeaBand? Sånne akupressur-armbånd som de har på apoteket?
Kan også anbefale akupunktur både med tanke på kvalme men også energien. <3 Bruk selvsagt en som er godkjent og som kan jobbe på gravide.

Sea band funker ikke for meg:/ har prøvd å bruke det på reiser siden jeg blir så fort reisesyk.
Akupunktur har jeg derimot ikke prøvd, kanskje vurdere det.
 
Postafen er reseptfritt og helt ufarlig å bruke som gravid. Seaband er bare tull sa legen min. Postafen dempet kvalmen for min del når den var på sitt verste [emoji4]

Men blir du ikke veldig trøtt av det?
 
Jeg er mye dårligere om jeg legger meg for seint. Mini våkner i 6 tiden, så da må jeg legge meg i 21 tiden. Da er formen 10 ganger bedre enn om jeg er oppe til 23 :eek: hvile er absolutt nødvendig ja...
 
Huff i dag er kvalmen ille her. Sitter på toalettet på jobb og prøver slappe av. Men tror jeg må liste meg hjem når alle er i kantina. Frister ikke gå ned der for å forsøke å få i seg noe mat. Jobber med nesten bare mannfolk. Og har ikke sagt noe til dem enda. Å være kvalm er det verste jeg vet.
 
Er 8+2 eneste kvalmen en får er når en blir sulten å det kjem meget uregelmessig å blir ekstremt kvalm så må spise lite og ofte hele tiden for å prøve å holde det i sjakk. Men med null matlyst er det ikke så veldig enkelt :/ hatt dette siden forgje uke bare så føle meg egentlig litt heldig.
 
Huff i dag er kvalmen ille her. Sitter på toalettet på jobb og prøver slappe av. Men tror jeg må liste meg hjem når alle er i kantina. Frister ikke gå ned der for å forsøke å få i seg noe mat. Jobber med nesten bare mannfolk. Og har ikke sagt noe til dem enda. Å være kvalm er det verste jeg vet.

Er det værste jeg å vet! Lykke til!
 
Back
Topp