Kvalme i tredje trimester?

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Assistert-jentene
Er det vanlig å bli kvalm igjen i tredje trimester?
Har begynt å brekke meg pga kvalme om morgenen nå.... er også småforskjøla og føler lungene har liten plass (tungpusta, press i brystet) pga magen er blitt så stor.
Kan det være derfor?
 
Jeg har også kjent litt til kvalmen igjen de siste par ukene..:/ Ikke like mye, eller like ille som i første trimester heldigvis. Men jeg regner med at det er en kombinasjon av at det presses mere på magesekken, og at hormonnivåene stiger igjen nå.
 
Litt usikker, mye er nok vanlig tenker jeg. Vil tro grunnen er at babyen (eller babyene!) tar så stor plass at de nå presser litt her og der. Kanskje det gjør så kvalmen kommer?
 
Mener det kom opp på en av gravidappene at det er vanlig rundt uke 30? Hormonnivåene stiger igjen. Jeg har vært morgenkvalm en måneds tid. Men ikke like konstant som første del av svangerskapet heldigvis! Håper du også slipper det. [emoji4][emoji4]
 
Ja, internet sier at det er en ny vekstfase i uke 30-34 som en del blir kvalme av. Hormonene har noe av skylda, mindre plass til magesekken og andre indre organer har resten av skylda.

Sier internet.

Om det stemmer aner jeg ikke.
 
Takk for svar alle! [emoji5] Veldig betryggende å høre det er normalt. Føler de vokser fort nå også.
 
Jeg mener å ha lest noe om at det kaan være tegn på svangerskapsforgiftning men jeg er usikker på om det var bare i kombinasjon med andre plager eller ikke. Det er nok normalt, spesielt hos deg som har vært mye kvalm gjennom hele svangerskapet (om jeg har forstått det riktig?), men du kan jo lufte det med lege/jordmor om det vedvarer :)
 
Jeg mener å ha lest noe om at det kaan være tegn på svangerskapsforgiftning men jeg er usikker på om det var bare i kombinasjon med andre plager eller ikke. Det er nok normalt, spesielt hos deg som har vært mye kvalm gjennom hele svangerskapet (om jeg har forstått det riktig?), men du kan jo lufte det med lege/jordmor om det vedvarer :)

Det er den tanken jeg har vært inne på også [emoji85] derfor jeg spurte om det var vanlig (uten å skrive om frykten min).

Vurderte å ringe jordmor eller lege i morgen, men nå har jeg testet urinen for protein (hadde en strips igjen hjemme), og det var ingen utslag. I tillegg har jeg blodtrykk på 115/79, og den må være på over 140/90 for sv.forgiftning, så jeg er ganske langt unna (heldigvis!).
Vet jeg ikke skal gjøre selvundersøkelser, men det hjalp hvertfall mentalt å sjekke litt sånn selv hjemme. Skal uansett ta det opp med jordmor på fredag. Og hvis det blir mye værre i løpet av uka ringer jeg legen.
 
Jeg mener å ha lest noe om at det kaan være tegn på svangerskapsforgiftning men jeg er usikker på om det var bare i kombinasjon med andre plager eller ikke. Det er nok normalt, spesielt hos deg som har vært mye kvalm gjennom hele svangerskapet (om jeg har forstått det riktig?), men du kan jo lufte det med lege/jordmor om det vedvarer :)
Tror kvalme, hodepine, svimmelhet og synsforstyrrelser er symptomer på veldig høyt blodtrykk. Som igjen kan være et tegn på svangerskapsforgiftning.

Enig i at du bør ta det opp med jordmor. Men når blodtrykk er fint og du ikke har noen plutselige hevelser eller andre symptomer, er det forhåpentligvis greit.
 
Det er den tanken jeg har vært inne på også [emoji85] derfor jeg spurte om det var vanlig (uten å skrive om frykten min).

Vurderte å ringe jordmor eller lege i morgen, men nå har jeg testet urinen for protein (hadde en strips igjen hjemme), og det var ingen utslag. I tillegg har jeg blodtrykk på 115/79, og den må være på over 140/90 for sv.forgiftning, så jeg er ganske langt unna (heldigvis!).
Vet jeg ikke skal gjøre selvundersøkelser, men det hjalp hvertfall mentalt å sjekke litt sånn selv hjemme. Skal uansett ta det opp med jordmor på fredag. Og hvis det blir mye værre i løpet av uka ringer jeg legen.

Det er i hvert fall et godt tegn :) Da holder det nok å nevne det på fredag med mindre du blir dårligere på noen annen måte.
 
Jeg opplever kvalme i tide og utide nå i det siste, men tror det går litt på at lillegutt herjer og sparker i ting inni der :nailbiting: merker at jeg blir særlig uvel hvis det er noe herjing nederst i magen og nedover der :p
 
Vært plaget siste mnd med kvalme. Eneste måten å holde det i sjakk er å spise tørrmat og salte ting:oops: noe som gjør at jeg kjenner at jeg hovner opp i fotene, hendene og ansikte:eek:
Jeg har utslag 1 på protein, ser ofte stjerne, men blodtrykket ligger fint på 120/90.

Spent nå som jeg skal til jm på onsdag hvordan det ligger ann;)
 
Vært plaget siste mnd med kvalme. Eneste måten å holde det i sjakk er å spise tørrmat og salte ting:oops: noe som gjør at jeg kjenner at jeg hovner opp i fotene, hendene og ansikte:eek:
Jeg har utslag 1 på protein, ser ofte stjerne, men blodtrykket ligger fint på 120/90.

Spent nå som jeg skal til jm på onsdag hvordan det ligger ann;)

Uff... er så slitsomt med disse symptomene altså. Tror det er veldig lurt å få sjekket for din del. Spesielt pga utslag av protein. Men blodtrykket ser fint ut da [emoji5]
 
Ja, mye kvalme og sure oppstøt her for tiden. Veldig slitsomt [emoji20]
 
Back
Topp