Kvalm..

Idak90

Juli2015❤️
lurer på tips eller råd ang kvalme om morra'n?! Har prøvd Postafen og salt Ritz kjeks uten virkning. Vært sykemeldt frem til nå og tenkte å prøve meg på jobb disse dagene nå da vi sliter så med vikarer. Men altså, vært oppe i 3 kvarter og allerede spydd mange nok ganger. Må ha med spyposer i bilen og livredd for å spy foran brukere... hjelp!
 
Du kan spørre om afripan, mange som får det, men jeg ville nok blitt hjemme til jeg følte meg bedre, hele forran jobb. Masse god bedring[emoji5]
 
Du kan spørre om afripan, mange som får det, men jeg ville nok blitt hjemme til jeg følte meg bedre, hele forran jobb. Masse god bedring[emoji5]
Ja afipran er prøvd, uten virkning :( huff ja, vet jo innerst inne at jeg burde det men var liksom i dag og i morra som var skikkelig problem på jobb pga ferieavvikling. Mulig jeg får meg sykemelding igjen da disse dagene er over hvis formen plutselig ikke blir på topp igjen. Helt utrolig hvor dårlig man kan bli. Føles jo ut som om jeg våkner opp fyllesjuk hver morgen..

Tusen takk :Heartred
 
Dette hjelper sikkert ikke dere som spyr, men jeg var i alle fall myyye mer kvalm de to ukene jeg IKKE tok probiotika daglig. Verdt å prøve for de som er ugne dagen lang? Gjerne en før leggetid og en på starten av dagen. Leste tilfeldig en plass på nettet at noen kunne ha hjelp i dette og da kom jeg til å tenke på egen erfaring.

Stakkar deg/dere som er kvalm. Det er grusomt og dere har all min sympati:Heartpink
 
Jeg har rett og slett bare måtte sykmelde meg 100% pga kvalme, kjørte bestandig rundt med spyposer og var livredd for å spy foran pasienter. Som legen sa, det er egentlig bare å ta tiden til hjelp. De fleste opplever uke 8-10 som de verste, og så vil en oppleve bedring:)
Fikk omgår tips om seaband da, men da er det viktig at en finner riktig punkt. Det skal være to tommelbredder under håndflaten, mellom scenene. Men har ikke prøvd det selv, så kan ikke si noe om det fungerer:)
 
Jeg har vært kvalm hele dagen i 4 uker nå. Er 100% sykemeldt, hadde ikke klart å være på jobb. Spes ikke med pasienter.. [emoji15] Brekker meg 10-15 ganger dagen, men sjeldent med oppkast (heldigvis!)
Jeg får ikke kvalmestillende av legen, så her prøver jeg bare å få i meg mat jevnlig. Blir mye værre når jeg er sulten. Men mangler matlyst...
Vet ikke om jeg syns de seaband greiene funka, men det er verdt ett forsøk.
Det jeg spiser og drikker:
Vann, Sitronvann, sjokomelk (utrolig nok), olden, knekkebrød/ristet brød med gulost, appelsinbåter, selleristang med yoghurt naturell, grønne epler, nudelsuppe. Varierer hva jeg orker når, men prøver å få i meg litt av hvert så jeg får i meg næring [emoji1360]

God bedring! Syns ikke du skal tvinge deg selv på jobb når du er så dårlig.

Edit: syns også det er godt å "fryse" litt. Lufter hele dagen hjemme og når jeg en sjelden gang er med i bilen for å se at verden fortsatt eksisterer har jeg på kald luft i ac eller åpner vinduet [emoji6][emoji1360]
 
Jeg har vært kvalm hele dagen i 4 uker nå. Er 100% sykemeldt, hadde ikke klart å være på jobb. Spes ikke med pasienter.. [emoji15] Brekker meg 10-15 ganger dagen, men sjeldent med oppkast (heldigvis!)
Jeg får ikke kvalmestillende av legen, så her prøver jeg bare å få i meg mat jevnlig. Blir mye værre når jeg er sulten. Men mangler matlyst...
Vet ikke om jeg syns de seaband greiene funka, men det er verdt ett forsøk.
Det jeg spiser og drikker:
Vann, Sitronvann, sjokomelk (utrolig nok), olden, knekkebrød/ristet brød med gulost, appelsinbåter, selleristang med yoghurt naturell, grønne epler, nudelsuppe. Varierer hva jeg orker når, men prøver å få i meg litt av hvert så jeg får i meg næring [emoji1360]

God bedring! Syns ikke du skal tvinge deg selv på jobb når du er så dårlig.

Edit: syns også det er godt å "fryse" litt. Lufter hele dagen hjemme og når jeg en sjelden gang er med i bilen for å se at verden fortsatt eksisterer har jeg på kald luft i ac eller åpner vinduet [emoji6][emoji1360]
Helt enig i det med å "fryse". Her står minst et vindu opp døgnet rundt, og blir det for kaldt tar jeg heller på et teppe slik at jeg uansett får den litt kalde lufta på meg:)

I forhold til kvalmedempende, har du prøvd postafen? Reseptfritt, jeg har fått det anbefalt av legen og tryggmammamedisin.no sier at det kan brukes. Jeg bruker det kun i spesielle anledninger, men en tablett varer i 12-24 timer så da holder det med en:)
 
Helt enig i det med å "fryse". Her står minst et vindu opp døgnet rundt, og blir det for kaldt tar jeg heller på et teppe slik at jeg uansett får den litt kalde lufta på meg:)

I forhold til kvalmedempende, har du prøvd postafen? Reseptfritt, jeg har fått det anbefalt av legen og tryggmammamedisin.no sier at det kan brukes. Jeg bruker det kun i spesielle anledninger, men en tablett varer i 12-24 timer så da holder det med en:)

Enig! Teppe rundt hvis man blir kald, så jeg fortsatt får frisk luft er best [emoji6]

Jeg vet ikke om jeg tørr å ta noe medisin selvom det er reseptfritt og sies å være trygt.... Hvis legen gav klarsignal, så kanskje, men jeg er egentlig livredd for å gjøre noe galt.... [emoji17]
 
Enig! Teppe rundt hvis man blir kald, så jeg fortsatt får frisk luft er best [emoji6]

Jeg vet ikke om jeg tørr å ta noe medisin selvom det er reseptfritt og sies å være trygt.... Hvis legen gav klarsignal, så kanskje, men jeg er egentlig livredd for å gjøre noe galt.... [emoji17]
Forstår den veldig godt. jeg har fått klarsignal fra legen, men ting hadde stilt seg anderledes hvis jeg ikke hadde fått det:)
 
Back
Topp