Kvalm og uvel

Trultemor86

Elsker forumet
Flere her som er dårlige?

Jeg ligger mye våken på nettene med vonde murringer og kynnere. Og i går ble jeg skikkelig kvalm i tillegg.
I dag skulle jeg kjøre sønnen min i bhg og måtte nesten gi opp for jeg var redd jeg skulle spy.

Er det normalt?
Har klart å klemt i meg en skive med ost men den vil nesten opp igjen.

Har små tak i magen enda men det er liksom ikke rier heller.
Gikk overtid sist gang og ble satt igang så tør ikke tro på at det er noe mer enn slitsomme maserier.

37+1 i dag.
 
Jeg aner ikke om det er vanlig, men jeg er 37+2 i dag og har også hatt mer ubehag de siste dagene. Litt småvondt i magen på en ny måte, det presser litt mer lenger nede, og jeg sliter mer enn før med å finne gode liggestillinger, noe som resulterer i dårlig søvn. Og av dårlig søvn kan man jo lett bli kvalm..
Håper jeg - og du - slipper å gå på overtid, for da blir det lenge å ha det slik!
 
37+4. Har også blitt litt.. småkvalm. Er bare den siste tiden og jeg innbiller meg bare at det er babyen som presser på involler. Magen var stram og hard i hele i går kveld og i dag. Akkurat som en knute. Har gitt seg litt nå, men har vært litt vanskelig å slappe av. Føles mer ut som at jeg må på do enn spy.
 
Vanlig å være kvalm på denne tiden fordi babyen tar så mye plass og klemmer på alt av tarmer og innvoller. I tillegg kommer det av hormoner. Håper du blir bedre <3
 
På fredag ble jeg dårlig på kvelden/natten, gikk over i løpet av natten men var skikkelig ubehagelig :/
 
Takk for alle svar. Ringte føden i dag da jeg følte jeg fikk feber og måtte spy. Men hun sa jeg skulle ta paracett og se det an. Virket ikke som svangerskapsforgiftning sa hun. Nå holder paracetten på å gå ut og formen er den samme som tidligere. Satser på at det enten går over til natta eller tar seg opp som fødsel. For slik som dette har jeg ikke tid til. :p
 
Takk for alle svar. Ringte føden i dag da jeg følte jeg fikk feber og måtte spy. Men hun sa jeg skulle ta paracett og se det an. Virket ikke som svangerskapsforgiftning sa hun. Nå holder paracetten på å gå ut og formen er den samme som tidligere. Satser på at det enten går over til natta eller tar seg opp som fødsel. For slik som dette har jeg ikke tid til. :p

God bedring! Håper det gir seg snart! :)
 
Hvordan går det i dag? Godt at de ikke tror det er sv.forgiftning!
Jeg ble kvalm ila formiddagen i går, men antakelig bare pga trøtthet. Kjenner det kan bli sånn i dag og, for nettene blir alt for korte nå.
 
Hvordan går det i dag? Godt at de ikke tror det er sv.forgiftning!
Jeg ble kvalm ila formiddagen i går, men antakelig bare pga trøtthet. Kjenner det kan bli sånn i dag og, for nettene blir alt for korte nå.
Takk som spør!:)
Våknet etter å ha ligget i senga i nærmere 24timer. Dårlig samvittighet! Men formen var MYE bedre. Jeg tåler lite før jeg blir kvalm og får kynnere, men har til og med orket en tur på butikken :) Så satser på det holder seg sånn. Med en 2åring og 8åring i hus er det ikke kult å være dårlig alså.
Kjedelig med de nettene! Er mye våken jeg også. Husker det var sånn med de to andre. Heldigvis har mannen funnet seg et annet rom å sove på så jeg ikke vekker han :p
 
Takk som spør!:)
Våknet etter å ha ligget i senga i nærmere 24timer. Dårlig samvittighet! Men formen var MYE bedre. Jeg tåler lite før jeg blir kvalm og får kynnere, men har til og med orket en tur på butikken :) Så satser på det holder seg sånn. Med en 2åring og 8åring i hus er det ikke kult å være dårlig alså.
Kjedelig med de nettene! Er mye våken jeg også. Husker det var sånn med de to andre. Heldigvis har mannen funnet seg et annet rom å sove på så jeg ikke vekker han :p
Godt at du er bedre! Og bra at mannen din får sove, så i alle fall en av dere går energi til de to eldste:) Ditt hovedansvar må jo være den aller yngste nå, og å ha energi til å få ham/henne ut når tida er inne for det
 
Godt at du er bedre! Og bra at mannen din får sove, så i alle fall en av dere går energi til de to eldste:) Ditt hovedansvar må jo være den aller yngste nå, og å ha energi til å få ham/henne ut når tida er inne for det
Jepp, er nesten bare sånn det blir.
Tenk at nå er siste innspurt hos oss alle! Det er så spennende! :)
 
Jeg kan skrive under på kvalme og uvelhet. Har liksom et konstant trykk på siden av magen og under ribbena, og noen ganger får jeg bølger av mer vondt. Ringte føden og de trodde det var modning, selv om jeg kjenner at livmora ikke er sammentrukket på smertetoppene. Å ligge i badekaret lindret en del, og jeg fikk beskjed om å ta paracet ved behov...
 
Blir lett kvalm og uvel nå, men tror det er mest pga utfordringer med å regulere matinntaket. Blir stappmett av en miniporsjon og kjenner ikke så godt når jeg er sulten pga at magen er full nok fra før ;)
 
Jeg kan skrive under på kvalme og uvelhet. Har liksom et konstant trykk på siden av magen og under ribbena, og noen ganger får jeg bølger av mer vondt. Ringte føden og de trodde det var modning, selv om jeg kjenner at livmora ikke er sammentrukket på smertetoppene. Å ligge i badekaret lindret en del, og jeg fikk beskjed om å ta paracet ved behov...

Høres ut som babyen presser mot mellomgulvet. Jeg klarer nesten ikke bøye meg fremover fordi jeg har et par føtter som stopper meg. Jeg føler at det gjør meg både kvalm og kortpustet. :(
 
Oppdatering. Var hos Jordmor i dag og hun kunne meddele etter en liten sjekk at kroppen min ikke har startet på noe modningsprosess enda (tross masse murringer og vonde kynnere) :( er 38+3 i dag.
Samme leksa som med baby nr 2. Så får bare smøre meg med tolmodighet og tenke at jeg sikker blir satt igang innen 13 Mai dersom babyen ikke kommer til termin (4.Mai).

Babyen ligger fortsatt riktig vei, men har ikke festet seg nede i bekkenet. Og når ingenting presser på mormunnen så vil den heller ikke starte å modne.
 
Ja, det er så spennende! Magen min falt ennå litt lenger ned i dag. Nå kan jeg nesten bruke den som bord;)
Synes min mage også har falt litt ned på en måte. Hun har jo lagt veldig høyt hele tiden, og ligger nok noe høyt enda i forhold til andre mager, men jeg merker at den har sunket. Litt mer plass i øvre del av magen nå, men synes det har blitt en merkelig sånn vakumfølelse?? Vanskelig å forklare. Kan også bruke magen som bord:woot:. Det ser nesten ut som om jeg har svelget en basketball. Skikkelig tutemage og nesten ingenting annet..
 
Oppdatering. Var hos Jordmor i dag og hun kunne meddele etter en liten sjekk at kroppen min ikke har startet på noe modningsprosess enda (tross masse murringer og vonde kynnere) :( er 38+3 i dag.
Samme leksa som med baby nr 2. Så får bare smøre meg med tolmodighet og tenke at jeg sikker blir satt igang innen 13 Mai dersom babyen ikke kommer til termin (4.Mai).

Babyen ligger fortsatt riktig vei, men har ikke festet seg nede i bekkenet. Og når ingenting presser på mormunnen så vil den heller ikke starte å modne.

Samme som meg da. Skal til jm i morgen riktignok, men har ingen forhåpninger om at noe modning har skjedd. Samme som forrige gang, da hodet ikke festet seg før de tok vannet 14 dager etter termin.
 
Back
Topp