Kva gjer du og partneren din for å bevare kjærleiken?

M

Moderator Linda

Guest
Treng de fleire tiltak for dette no enn tidlegare? :)
 
Vi krangler ikke, passer på å snakke med hverandre lenge før det kommer så langt.
Vi kysser masse, hver dag.
Det verste vi vet er å bli tatt for gitt, så derfor gjør vi ikke det med hverandre.
 
Alle har sin måte tenker jeg, blir jo veldig personlig på mange måter, hva som fungerer eller ikke fungerer.

Vi krangler, men gir hverandre rett også, og er flinke til å si..eller HAN er flink til å si "jeg elsker det" spesielt etter en krangel og da avslutter vi litt avslappet, for jeg bekrefter også tilbake.
Holder hender, snakker mye og diskuterer mye politikk og lærer mye nytt fra hverandre.
Gir hverandre komplimenter i ny og ne, evt sender "Jeg elsker deg melding" til hverandre.

Jeg kan ofte ta kjente sangrefreng som er romantiske og erstatte med noe "eget" eller noe som er privat spøk mellom oss, og lure den inn sånn at han kjenner det igjen og det kan bli både en koselig, romantisk eller morsom påminnelse.

Føler jeg at han overkjører meg, sier jeg ifra at jeg er litt lei meg eller såret og han tar seg tid til å forklare hva som egentlig skjedde.

Siden har jeg fulgt et råd som har vært det smarteste noen fortalte meg. Hun var rådgiver og sa: noen ganger må man selv påminne sin ektefelle om hva han har. Du kan f.eks si at i en samtale; ja det er sant, han/hun er heldig for de har en partner som ……. for dem, og du er også heldig for du har en kone som tar vare på deg, rydder sånn at du kan ha det koselig, og en kone som allerede har lagd mat før du kommer fra jobb de dagene du jobber slik at dine behov blir ivaretatt osv.
Først tenkte jeg æsj, jeg skal ikke gjøre slikt eller være selvdigger, men i dagens samfunn med så hektiske liv er det så lett å overse alt det gode man gjør for hverandre, men på denne måten påminner en om at den andres ve og vel betyr mye og at de faktisk har en viktig plass i livet og at du tenker på han selv når han ikke er der. Samtidig er det viktig å selv også vite hva man gir sin partner, på denne måten blir man litt bevisst også.
 
Back
Topp