Kva er det beste med termin midt på sommaren?

Man rekker fint barnehagestart neste år i august med permisjon og litt ferie.
Men tror det blir varmt på slutten! I tillegg blir det sikkert trangt om plassen på føden.
 
Det at man kan bruke kjoler :) og få masse vitamin D :) Og trenger ikke å stresse så mye med å pakke ungen inn i masse tepper, dyner og ull :)) og så kan babyen lett sove ute på veranda uten å bli kald
 
Det beste og det verste tror jeg nesten er været. Får håpe at sommeren kommer litt sent i år :p
Ellers så kan det være på godt og vondt at alle i huset har ferie mtp ro og ikke minst mtp barnevakt når fødselen starter, men kan også bli veldig koselig å få den første tiden sammen alle fem :)
 
At man er garantert "ferie" to sommere på rad :p Og at man kkke trenger å være redd for å skli på isen som høygravid. Og at man slipper å kjøpe ny vinteejakke for å få plass til magen.

Men tipper at jeg kommer til å ønske meg minusgrader når jeg ligger der som et slakt i juli med min store kropp :D
 
Jeg har to høstbarn fra før av så jeg gleder meg mye til alle de fine trilleturene jeg skal rekke denne gangen, og at jeg ikke må gå gravid hele sommeren! Jeg har nemlig bestilt fødsel dagen etter termin [emoji12][emoji23]
 
Det beste må være at det(forhåpentligvis) blir sol og varmere i været. Sitte ute med nyfødt baby og gå lange trilleturer[emoji173]️ Det er også topp at pappan til mini har ferie og kan være hjemme med oss de første ukene. Det værste må være full fødeavdeling og ferievikarer på sykehuset. Og at når Mini i fremtiden skal feire bursdagen sin, så er mest sannsynlig venner og familie bortreist på sommerferie[emoji12]
 
Å kunne gå ut med babyen med en gang, ikke måtte kle på så mye klær:) og enkelt med en nyfødt om sommeren om det er sol, for da ligger de i ro og kan skjermes bedre enn noen måneder senere :p

Værste er at det er så grusomt å gå gravid i varmen! fikk baby i juli 2010 også, eneste jeg fikk på meg var crocks, og måtte holde meg inne, var for varmt ute i solen:p
 
Bruke kjoler, spise masse is å vannmelon :happy::angelic:
Nye sene sommerkvelder med lille i magen :Heartred (nyter sene kvelder uansett, men da kan man sitte ute sammen med familien og mimre å kose seg ekstra) :)

Det verste kommer til å bli varmen :dead: men for alldel, man skal jo ikke klage heller :)
 
At man er garantert "ferie" to sommere på rad [emoji14] Og at man kkke trenger å være redd for å skli på isen som høygravid. Og at man slipper å kjøpe ny vinteejakke for å få plass til magen.

Men tipper at jeg kommer til å ønske meg minusgrader når jeg ligger der som et slakt i juli med min store kropp :D
Signerer denne[emoji23][emoji6][emoji6]
 
Det beste er at man kan gå rundt som en halvnaken hval og det er helt åkey..
Men samtidig er varmen drepen.. Samler vann og får titusen i ødemer på helsekortet og det kan bli mye ekstrapes..
Det er VARMT å være høygravid i juli..
 
Sist hadde jeg termin i slutten av august, så kjenner til det å gå høygravid på sommeren.

Det at det er ferie er både pluss og minus.
+ pappan har fri og det gjør at siste permisjonstiden går fort pluss at han får være hjemme når gullet er født.
+ klesmessigner det greit, bare å slenge på seg en kjole
+ når birckenstock er det enste man får på seg er det flott at det er varmt
- hvem skal passe storebror under fødsel om mange er på tur
- når skal storebror få ferie fra bhg? Har sikkert godt av å få vere litt i bhg når lillegull kommer
- ferievikarer

Som lærer passer det jo supert at jeg følger skoleåret.

Varme er jo positivt fordi det er hærlig men sist vart det mye parasoll på meg. Jeg eksploderte nesten av alt vannet som samlet seg i kroppen.

Jeg tenker også at det er positivt med varmen når lillegull er født. Ute og kose oss sammen med storebror :)
 
Jeg har et sommer barn fra før av, med bursdag veldig nært denne terminen, å jeg syntes det var helt grusom å gå gravid på sommeren, det var utrolig varm å jeg fikk sykt mye vann i kroppen. Eneste som var greit var at det var mulig å gå tur når babyen var ute, uten å måtte stresse med masse klær å div på både baby å meg selv.
 
Slipper å tenke på heteslag her på vestlandet. Tempen ligger vell på rundt 12-15 grader som vanlig [emoji14]

Fra Vestlandet her og, og sommeren for to år siden var varm! Siste to ukene var jeg i ferdig med å eksplodere av alt vannet :p

Men det finnes jo selvsagt andre steder i landet med mye mer finevær:)
 
At det blir mindre og mindre skummel is å falle på, dess større jeg blir 8)
 
Det bra er : man slipper å fryse ( når ingen jakker passer )

Hmm


Det dårlige er : umulig å planlegge ferie med eldre søsken.. ingen rosèvin i sola Og man føler seg ikke akkurat for å gå lettkledd :p
 
Positive er at ungen blir født, sånn at jeg slipper gå gravid hele sommeren!!! For det gjorde jeg med de to eldste, og det var fælt!

Enklere å planlegge besøk hos familie og venner som ikke bor i nærheten av oslo. Slipper å tenke på at føret er for dårlig til langtur.

Pappa kan nyte sommeren med oss noen uker!

Slipper pes med å kle på en sovende baby masse klær :p

Man kan sitte ute, grille, ha besøk*leiligheten her har ikke plass til mange på besøk. Så derfor blir det enklere når man kan sitte utw.


Det negative er at renselse er på sommeren, Og at jeg da blir gående å tenke på om det vises igjennom klærnw. På høst/vinter kan man gjemme bleie osv litt mer bort :D

Enkelte kan komme med negative kommentarer som om når du har termin, selv om du nettopp har født...

Amming, svetting, blod.... nasty ting fra kroppen som er vanskeligere å skjule med lite klær.

Sinnsykt varmt!!! Så da er det bra at jeg får baby en stund før hoved sommeren ankommer!
 
Back
Topp