Kul i hodet etter fødselen

Spirelykke

Glad i forumet
Marsboerne2017
August 2018
mini ble ikke tatt med sugekopp eller noe men har stått å stanget litt noe som har gjort at han har en liten hevelse i hodet. Jeg suns kulen ser lik ut enda mens sambo mener den har blitt større. Fikk beskjed om å passe på at den ikke ble hard noe den ikke er (veske oppsamling) å at det kunne ta opptil 1 mnd før den forsvant. Kjenner jeg blir små stresset når sambo mener den har vokst, bør jeg ringe legen eller bare ta det opp på helsestasjonen?? Eller er jeg bare hønemor :p
 
Ring heller en gang for mye enn en for lite! Man blir tatt på alvor når det er snakk om små babyer for de tåler ikke så mye! :)
 
Ville absolutt ringt for å høre. Her hadde gutten et ganske stort blåmerke hvor sonden hadde sittet under fødsel (ctg var ikke mulig under riene mine, og di ville følge med på hjertelyden hele fødselen), og selv om han ikke viste tegn til at det plaget han, så tilkalte jordmor på barsel barnelegen, for en ekstra sjekk. Så bedre føre var er min mening :)
 
Her ble hodet sjekka flere ganger på intensiven mens vi var innlagt, stanga litt og hadde en hevelse som gikk ned etterhvert (vi var innlagt 14 dager pga prematur).
 
mini ble ikke tatt med sugekopp eller noe men har stått å stanget litt noe som har gjort at han har en liten hevelse i hodet. Jeg suns kulen ser lik ut enda mens sambo mener den har blitt større. Fikk beskjed om å passe på at den ikke ble hard noe den ikke er (veske oppsamling) å at det kunne ta opptil 1 mnd før den forsvant. Kjenner jeg blir små stresset når sambo mener den har vokst, bør jeg ringe legen eller bare ta det opp på helsestasjonen?? Eller er jeg bare hønemor :p

Fikk du noe hjelp med kulen? :)
 
Back
Topp