Kronisk hodepine

BigMama1018

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Etter fødsel nr 2 har jeg hatt hodepine hver eneste dag. Og mister kraft i armen når jeg skal skrive.. er det noen som har opplevd noe lignende?
 
Hei! Det høres ikke særlig behagelig ut.. :(
Har du tatt det opp med lege eller jordmor?
 
Etter fødsel nr 2 har jeg hatt hodepine hver eneste dag. Og mister kraft i armen når jeg skal skrive.. er det noen som har opplevd noe lignende?

Når fødte du? Ammer/bærer du mye? Det kan gi plager i skuldrene og nakken, som i sin tur kan gi hodepine, og sette nerver i klem, som kan forårsake kraftløsheten i armene/hendene.
Snakk med legen din, så får du mest sannsynlig en time hos en nevrolog, og muligens MR av hodet.
 
Når fødte du? Ammer/bærer du mye? Det kan gi plager i skuldrene og nakken, som i sin tur kan gi hodepine, og sette nerver i klem, som kan forårsake kraftløsheten i armene/hendene.
Snakk med legen din, så får du mest sannsynlig en time hos en nevrolog, og muligens MR av hodet.
Litt over 5 uker siden jeg fødte. Bar mye når hun var 3 uker gammel men det starta alleree dagen etter fødsel. Tenkte først at jeg var mye kanskje; men jeg bar ikke noe spesielt når jeg var på sykehuset:(
 
Nei har ikke det. Skal på 6 uker kontroll på mandag:/

Da må du iallfall nevne det på mandag! Om du blir verre på noe vis, hodepinen øker på eller kraftløsheten sprer seg/blir verre, så må du ringe legevakt i helgen og få en vurdering der, syns jeg. Håper du blir bedre snart! :)
 
Vært hos kiropraktor? Kanskje noe låste seg under fødsel..
 
Litt over 5 uker siden jeg fødte. Bar mye når hun var 3 uker gammel men det starta alleree dagen etter fødsel. Tenkte først at jeg var mye kanskje; men jeg bar ikke noe spesielt når jeg var på sykehuset:(

Jeg hadde vondt i hodet en god stund etter fødselen selv, og følte meg svimmel og "utenfor" det som skjedde, langt utover det som kan forventes av ammetåke o.l.
Når det har vart så lenge, må du snakke med noen.
God bedring! <3
 
Ikke bare si ja takk til smertestillende, få dem til å utrede deg skikkelig med en gang.
Skriv ned hvor i/på hode du har vondt å når, å hvor på sterk den er 1-10. Da slipper du å få med deg en hodepinedagbok :p
Hilsen ei med kronisk migrene
 
Jeg hadde vondt i hodet en god stund etter fødselen selv, og følte meg svimmel og "utenfor" det som skjedde, langt utover det som kan forventes av ammetåke o.l.
Når det har vart så lenge, må du snakke med noen.
God bedring! <3
Ammer ikke, måtte avslutte amminga etter 1 uke. Prøver å få i meg mere vann for å se om det bedres. Men virker ikke som om det hjelper på heller:/ bare venstre side, spesielt bak øyet sitter smerten
 
Har ikke vært der. Men vurderings sak om det kan hjelpe:)
Eller osteopat.
Kan være stramme muskler i nakke og skuldre som gjør det.

Og det er ikke alltid man kjenner denne stivheten selv [emoji6]

Jeg kjenner kroppen min rimelig godt etter 7 år med behandlinger hos osteopat, (og flere år med kiropraktor før det) men blir fortsatt overrasket over hvor ømme og stive mange punkter er når han begynner å trykke og røre på dem. Punkter jeg ikke selv har kjent var vonde.

Mme du bør absolutt få sjekket det ut ordentlig
 
Back
Topp