Kritiserer du de som bruker mye penger på barneklær?

Kengu

Forumet er livet
VIP
Ser ofte at de som bruker endel penger på barneklær får mye kritikk.
Hvorfor det?
mange mener visst det er bedre å kjøpe vesker, nyere bil, større hus osv .
 
Nei, jeg kritiserer ikke folk for å bruke mye penger.

Men jeg tenker av og til ar noen burde prioritere litt, når de bruker mye på "luksus" og så klager på dårlig råd eller ikke har råd til bhg og sånn liksom.
 
Hvorfor skal jeg kritisere de? Mennesker som ikke har noe annet å gjøre enn å bry seg med hva andre gjør er de som har feil, jeg mener folk burde få lov å velge hvordan de bruker pengene sine. Og hvis noen kommenterer om jeg bruker mye penger på barnet mitt så trur jeg at jeg hadde fyrt opp litt[emoji23][emoji12] jeg sier ikke at jeg vil gjøre det bortskjemt, men å kjøpe det jeg ønsker uten at andre har noe å si det kommer jeg til[emoji12][emoji1381]
 
Hva folk bruker pengene sine på er ikke min sak, og ikke opp til meg å kritisere :)
 
Nei :p jeg er nok en av dem som til tider kan bruke litt mye og som er opptatt av barneklær.
Handler det meste på salg og selger videre og kjøper mest merker.
Men å legge meg oppi hva andre gjør, hva dem
bruker og hvor mye dem bruker, det gidder jeg ikke.
Blir det samme som at jeg skal legge meg oppi hva slags hus andre bo i, mat dem spiser og bil dem kjører. Orker ikke, gidder ikke og bryr meg ikke :p
 
Nei. Jeg er heller den som lurer på hvorfor man bytter vil hvis den gamle fungerte eller kjøper nytt og dyrere hus hvis det var plass i det gamle. Men kritiserer aldri noen på det heller, bare nysgjerrig. Men som regel de jeg er nysgjerrige på er folk som har klaget over dårlig økonomi. Men ellers bryr jeg meg virkelig ikke hva folk bruker penger på.
 
Nei :p jeg er nok en av dem som til tider kan bruke litt mye og som er opptatt av barneklær.
Handler det meste på salg og selger videre og kjøper mest merker.
Men å legge meg oppi hva andre gjør, hva dem
bruker og hvor mye dem bruker, det gidder jeg ikke.
Blir det samme som at jeg skal legge meg oppi hva slags hus andre bo i, mat dem spiser og bil dem kjører. Orker ikke, gidder ikke og bryr meg ikke :p
he he jeg er vel som deg der ja
 
Jeg bryr fint lite om hva andre bruker penger på , sine penger og da kan di bruke det på hva di vil :)
 
jeg har fått ktitikk her inne for svar ang klær, jeg kaller det kvalitet andre kaller det tull og at jeg kjøper merke. bryr meg svært lite, eneste jeg kjenner irriterer meg er at mange ofte tyr til beskykdninger om at vi skaper forskjeller om mobbing blant barna om man kjøper dyre klær, jeg tar virkelig ikke på meg den, mine barn går fint kledd, har ofte merkeklær og jakker men de har da fortsatt folkeskikk. hvorfor skal ikke vi få bruke pengene vi jobber for og kjøpe klær utstyr vi liker? fordi andre kan føle seg utenfor eller bli sjalu? (ja jeg tror det er mye sjalusi) da tenket jeg den folkeskikken jeg prøver å lære mine barn bør gå begge veier jeg.
 
Folk får bruke penger som de vil, men reagerer om det går på bekostning av andre ting.
 
Har i grunnen ikke tenkt så mye over det, hva andre gjør altså.

Bruker til tider en del penger på klær her og, men da er det fordi de trenger det, ikke fordi jeg vil.

På enkelte ting bruker jeg mer penger fordi det er bedre kvalitet. Det gjelder særlig uteklær og sko
 
Last edited:
Kritiserer ikke nei, hva folk velger å bruke penger på er ikke opp til meg.

Hadde reagert om noen hadde skrytet over prisen på klær de nettopp og kjøpt og I neste setning klager over regning de ikke får betalt, mat de ikke har eller lignende
 
Nei, jeg er en av de som bruker veldig mye penger på klær og saker til barna. Liker både kvalitet og kvantitet jeg. ☺️

Jeg bryr meg fint lite om hva andre bruker pengene sine på, så lenge det ikke går utover min familie på noen måte.
 
Kjøper som regel barneklær i pakker brukt. Også handler familien klær til barna så blir det mye....

Vi prøver å holde kostnadene nede på det meste da vi betaler ned den ene bilen og huset

Syns det er fint at folk gjør det :)
 
Last edited:
Ikke nødvendigvis bare barneklær, men folk som har veldig høyt forbruk og bruker unødvendig med penger tenker jeg helt ærlig mitt om (og det er muligens litt nedlatende), men jeg sier ikke noe om det :) Folk får gjøre som de vil med sin økonomi, men det påvirker jo såklart hvordan jeg ser dem.
 
Back
Topp