Kristin's dagbok

2 dager igjen til første time hos jordmor. Hatt mye oppfølging til legen, så tror ikke det skjer så mye spennende hos jordmoren. Blir første sf-mål ihvertfall. Litt spent på om hun kommer til å fokusere på vekta. Legen har knapt nok kommentert den, annet enn å si at vektøkning på 4 kg har vært fint :)
 
Kjæresten fortalte nettopp at han har planlagt noe for oss ei hel helg i ferien! Og det er den helga jeg har bursdag :p og for noen uker siden hintet han om gravidmassasje, da jeg sendte han link til det og sa at jeg fortjente noe slikt :p fikk da til svar at han kanskje allerede hadde planlagt noe! Spennende :D Gleder meg veldig til bursdagen min nå, og syns de neste 4 ukene kan gå kjempefort :D
 
Idag har jeg fått gjort masse! Tatt glukosebelastning (som jeg kastet opp:p), blitt 100% sykemeldt, fått bestilt time til fysio som hadde god peiling på gravide og bekkenløsning og bestilt time til gravidfotografering når jeg er 36 uker på vei :D altså en veldig effektiv dag, til tross for en utrolig dårlig start :p
 
Idag er jeg 27+4. Ble overrasket av kjæresten igår med 2 netter overnatting på Farris Bad og gravidbehandling. Så om noen timer ligger jeg på benken og får 75 minutter med deilig massasje :D
Dagene i svangerskapet går fort, til tross for bekkenløsning. Sliter litt med kynnere når jeg går lengre enn 100 meter. Og om jeg prøver å holde et bra tempo så starter de med en gang. Så her går det i skikkelig gravidvugging med hendene godt plassert på magen :p
 
Last edited:
Tiden går så fort! 33+2 idag og terminen nærmerer seg. Mye rolige dager nå som jeg er sykmeldt, men kjenner at bekkenet er glad for det. Det er en kamp hver dag å komme seg opp fra seng eller sofa uten å få vondt i bekkenet.
Har begynt å tenke mer og mer på fødsel, og tiden etterpå. Håper jeg ikke merker noe til bekkenløsningen under fødsel. Satser på at tankene mine er på helt andre smerter da ;)
Ting begynner å bli i orden her hjemme nå. Vogna står i esken sin i boden, senga står oppredd (skal vaske trekkene på nytt før fødsel), alle klærne er vasket og lagt på plass og alt av utstyr jeg skal få av min søster skal hentes om noen uker :) Det eneste som mangler nå er å gjøre ferdig stelleplassen. Godt å ha noe igjen å småpusle med i ventetiden ;)
For å gjøre tiden før og etter fødsel enda litt mer stressende, så syntes jeg og kjæresten at det var en god ide og et godt tidspunkt å kjøpe ny leilighet. Vi har seneste innflyttelsedato der 15 januar, men om eierne kjøper seg noe nytt tidligere så blir datoen flyttet fram :D Leiligheten vår er gjort klar av megler og han mangler bare at vi gir klarsignal for å legge den ut til salg. Det blir gjort ca 2 måneder før innflytting, som kan skje om alt fra en uke til 2 måneder :) en spennende tid, ihvertfall med tanke på min reduserte form. :p
 
Hvordan går det for dere med leiligheten? :)
Vi går egentlig bare og venter på at naboene skal finne seg noe nytt. Alt er gjort klar fra vår side, og så snart de finner seg noe blir vår lagt ut for salg på finn.no :) om de ikke finner noe før, så blir den lagt ut i midten av november slik at vi rekker å selge vår før jul og kan flytte 15 januar :) begynner å glede meg skikkelig nå! Har begynt å se på hvordan jeg vil innrede barnerommet, og noen små endringer som jeg vil gjøre på stue og kjøkken :D
 
Vi går egentlig bare og venter på at naboene skal finne seg noe nytt. Alt er gjort klar fra vår side, og så snart de finner seg noe blir vår lagt ut for salg på finn.no :) om de ikke finner noe før, så blir den lagt ut i midten av november slik at vi rekker å selge vår før jul og kan flytte 15 januar :) begynner å glede meg skikkelig nå! Har begynt å se på hvordan jeg vil innrede barnerommet, og noen små endringer som jeg vil gjøre på stue og kjøkken :D
Så dere har altså "kjøpt" men de har ikke flyttet ut enda? :)
 
Så dere har altså "kjøpt" men de har ikke flyttet ut enda? :)
Ja. Vi har kjøpt og signert kontrakt om overtagelse 15 januar, med mulighet for overtagelse tidligere om de finner noe før den tid :) de er på visninger nesten daglig, og har gjerne lyst til å flytte ut tidligere, men må da først finne noe nytt ;) tror de begynner å bli litt stressa nå. Om de ikke finner noe så risikerer de å må bo på hotell en liten stund :p
 
Ja. Vi har kjøpt og signert kontrakt om overtagelse 15 januar, med mulighet for overtagelse tidligere om de finner noe før den tid :) de er på visninger nesten daglig, og har gjerne lyst til å flytte ut tidligere, men må da først finne noe nytt ;) tror de begynner å bli litt stressa nå. Om de ikke finner noe så risikerer de å må bo på hotell en liten stund :p
Men så greit da! :D gratulerer! Det blir godt å flytte til noe større. Og det virker ikke som det er lange veien å flytte heller? :eek:
 
Men så greit da! :D gratulerer! Det blir godt å flytte til noe større. Og det virker ikke som det er lange veien å flytte heller? :eek:
Tusen takk :D blir veldig deilig med større plass. Er knapt 300 meter å flytte :p naboblokka :D
 
39+0 idag. 10 dager igjen til termin, og max 20 dager til igangsetting. Forbereder meg mentalt på igangsetting, men har likevel et håp om at det starter av seg selv. Tenker konstant på hva jeg skal si på trivselskontrollen for å få de til å sette meg i gang på dag 7-8. Ønsker virkelig ikke å ta sjansen på å gå til dag 10, siden jeg ble flyttet tilbake 3 dager. De skulle egentlig ikke ha flyttet på termin når den er så sikker som min var. Får det vel ikke mer sikkert enn ved prøverør når man vet nøyaktig hvilken time egget ble satt inn, og når de begruktet egget? :p spent på om legen jeg snakker med har vært bort i lignende tilfeller før. Hadde vært veldig greit om han/hun er enige i hva jeg sier med engang, uten at jeg må argumentere veldig. Hater å diskutere med autoritære personer :p
Har vært på 4 runder med akupunktur, der jeg merket veldig mye nedpress og kynnere i tiden etter den siste. Blir spennende å se om det utgjør noe, og hva som skjer i kroppen på mandag etter den timen :)
 
23.10 klokka 03.52 kom lille Jenny til verden. Hun kom dagen etter termin, så det ble aldri noe fare for igangsetting på overtid ;)
Hun var helt perfekt på 50 cm og 3620 gram. Vi nyter virkelig tilværelsen hjemme. Ble en litt tøff fødsel med rier i 52 timer, men når jeg fikk epidural gikk det kjempefint og da var hun ute noen timer senere med hjelp av vakuum :)
 
Last edited:
Gratulerer ❤ Nydelig frøken:) Kos dere masse og nyt❤
 
Og da er det straks tid for en ny runde! En måned igjen til vi begynner på nytt. Skriver her nå så jeg finner igjen dagboken lettere neste gang, så jeg kan få flyttet den over til Vi som prøver etterhvert :-D
 
Og da er det straks tid for en ny runde! En måned igjen til vi begynner på nytt. Skriver her nå så jeg finner igjen dagboken lettere neste gang, så jeg kan få flyttet den over til Vi som prøver etterhvert :-D

så gøy! Satt å så på våre gamle magebilder i tråden, og vipps så var det noen som hadde postet noe i 2020 også :happy:
Lykke til! håper spiren sitter fort :love7
 
så gøy! Satt å så på våre gamle magebilder i tråden, og vipps så var det noen som hadde postet noe i 2020 også :happy:
Lykke til! håper spiren sitter fort :love7
Tusen takk! Satt og mimret jeg og. Måtte sjekke om dagboken min fortsatt fantes, og det gjorde den. Gøy å se tilbake:Heartred
 
Hvis noen lurer seg bort i disse trådene på nytt så kan jeg oppdatere at jeg er gravid❤️ 5+5 idag:happy:
 
Back
Topp