Kristin's dagbok

Kristin90

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
♡Julekulene 2021♡
Da var det vel på tide å lage seg en dagbok her også.
Jeg er 25 år og kjæresten 30 år, bosatt i Trondheim, og vi har prøvd i litt over to år.
Sluttet på pillen juni 2013 og begynte å prøve med engang. Juni 2014 tok jeg kontakt med fastlegen og fikk sendt henvisning til St Olav. Var inne på forsamtale i oktober 2014, men fikk beskjed om at siden jeg veide for mye måtte vi komme tilbake når jeg hadde gått ned nok. Var ingenting feil med noen av oss, bare vekta som stoppet oss fra å få hjelp der og da.
Nå i sommer fikk jeg endelig rumpa i gir og fikk meg personlig trener, noe som førte til at jeg nå har gått ned 12kg, og da bare har 2kg igjen før jeg er på grensen St Olav satte.
Ringte inn til St Olav for en liten måned siden og fortalte hvor mye vekten min var, og fikk da lov til å starte prosessen. Nå har jeg nettopp fått tr, men St Olav ba meg om å vente til neste tr slik at de siste to kiloene var borte. Venter nå bare på å få et brev i posten med informasjon om hvilke medisiner jeg skal bruke, og når. Sykepleieren jeg snakket med på telefonen fortalte at jeg skulle ringe inn når tr kom neste gang, men sa ingenting om at jeg skal ta noen medisiner før da, så antar at jeg ikke skal bruke spray.
Er veldig spent, og syns dagene går alt for tregt akkurat nå. Vil ha baby! Krysser fingrene for verdens beste julegave (slik som jeg har gjort de forrige to julene) ;)
Om noen har gode tips, råd eller informasjon dere føler jeg trenger så ikke vær redd for å skrive. Har googlet mye, og lest heftet jeg fikk x-antall ganger, men er best å høre ting fra dere som har vært igjennom det allerede :)
 
Gratulerer med dagbok og med jobben du har lagt ned til nå! Det lover godt for ivf behandlingen! Tvi tvi!
 
Gratulerer med dagbok, og masse lykke til :) Du har vært superflink, vet hvor hardt det er å få av disse kiloene av og til :)
 
Gratulerer med dagbok og vektnedgang! Bra jobba! :D Lykke til med neste forsøk! :D
 
Da var endelig tr ferdig for denne gang. Da venter jeg bare på brev i posten med informasjon om medisinene jeg skal bruke. Så er det bare å vente på neste tr. Må være første gang at jeg faktisk gleder meg til tr ;)
 
Herregud for en berg og dalbane denne prøvinga er! Den ene dagen gleder jeg meg som en unge til å starte, så kommer tankene om at det kanskje ikke vil gå selv om vi får hjelp. Også ser jeg på datoen og synes det er kjempelenge til vi skal begynne. Neste dag igjen kan jeg sitte og tenke på at på denne tiden neste år har vi kanskje en liten baby. Skal bli så glad når jeg endelig starter! Kun fire uker igjen (ca) til jeg skal ringe inn nå. Pliiiiz, la dagene gå fort!
 
Har også tenkt en del på forsamtalen vi hadde. Føler det var utrolig mye informasjon vi ikke fikk. Den eneste informasjonen jeg fikk var at vi begge var friske, og ul da selvfølgelig. Og så beskjed om at vi måtte vente til jeg hadde gått ned nok med å få hjelp. Og når jeg nå har gått ned nok foregikk alt over telefonen. Den informasjonen jeg har fått foreløpig har jeg googlet meg fram til og lest i informasjonsheftet jeg fikk i posten. Greit nok at jeg måtte gå ned i vekt, men hadde vært greit med litt mer informasjon uansett.
 
Har også tenkt en del på forsamtalen vi hadde. Føler det var utrolig mye informasjon vi ikke fikk. Den eneste informasjonen jeg fikk var at vi begge var friske, og ul da selvfølgelig. Og så beskjed om at vi måtte vente til jeg hadde gått ned nok med å få hjelp. Og når jeg nå har gått ned nok foregikk alt over telefonen. Den informasjonen jeg har fått foreløpig har jeg googlet meg fram til og lest i informasjonsheftet jeg fikk i posten. Greit nok at jeg måtte gå ned i vekt, men hadde vært greit med litt mer informasjon uansett.
Enig! Burde absolutt fått info om hva du skal gjennom. De kunne ha fortalt om det selvom du måtte avvente pga vekt.
 
Da nærmer det seg siste el før sprøytestart. Hadde vært utrolig gøy om vi hadde fått det til naturlig i ventetiden, men så flaks har vi vel ikke. Krysser likevel fingrene :D
 
Dagene går såååå tregt! Tror dette må være første gang jeg ønsker at tr skal komme så fort som overhodet mulig. Håper selvfølgelig fortsatt på køspire, men har liten tro på det. Så da teller jeg heller ned dagene til tr :D
 
Gjorde vårt beste for køspire, men med flere stressende og sene dager på jobb ble det for mye press. Stakkars kjæresten har fått helt prestasjonsangst de siste dagene og har ikke fått til å komme. Så da legger vi køspire-ideen fra oss og heller slapper av fram til TR kommer. Godt å slippe følelsen av at man må få det til også. Forhåpentligvis ca to uker igjen til vi starter, da el var igår :)
Hadde en skikkelig god samtale med sjefen min forrige uke og forklarte hva som kommer til å skje framover. Og at det kunne hende at jeg kom til å bli sykmeldt noen dager, da spesielt mellom uttak og innsett. Jobber ca tre kvarter unna sykehuset, og har en jobb der jeg har mye ansvar og ikke bare kan droppe alt jeg har på kort varsel. Så da fant vi ut at det var bedre å heller gå sykmeldt de dagene, slik at noen andre kan trå inn for meg på jobb. :)
 
93,4 kg idag. Det vil si at jeg har 1,4 kg igjen å gå ned før første kontroll etter sprøytestart. Det skal jeg klare! :D håper tr kommer tidlig neste uke istedet for til helga som er forventet..
 
Da er uka snart her! Forhåpentligvis kun 6 dager igjen til tr. Please ikke kom for sent kjære tante! Drar og henter sprøyta om noen dager, slik at jeg slipper å stå der i helga uten sprøyte. :)
 
Fikk telefon fra st. Olav imorges. Syntes det var en god ide å sende de en mail med spørsmålene jeg hadde, da ikke noe av det var viktige spørsmål. Men det var visstnok ikke i orden, måtte ringe neste gang sa de :p
Fikk svar på det jeg lurte på da, selv om dama vekket meg halv 9 etter jobb til midnatt igår. Var litt trøtt! Skal hente medisinen på sykehusapoteket den dagen mensen kommer, etter å ha snakket med de på telefonen for å få beskjed om når jeg skal sette sprøyta. Og om mensen kommer i helga så skal jeg ringe på mandag og starte da :)
 
Back
Topp