Krav på hjelp når man har barn fra før?

Lolenona

Glad i forumet
Juli13-jentene
Vi har prøvd i ett år nå, og hatt en SA og en MA. Har bare el annenhver mnd ut i fra temping og el tester, samt smertene i kroppen.

Men har man krav på noen hjelp når man har to barn fra før? Som har kommet uten noe særlig prøving..
 
Om dere har 2 felles barn får man ikke dekket IVF i det offentlige, men ingenting i veien for å søke hjelp hos gyn. Pergo (nå under et annet navn) eller tilsvarende hjelper mange
 
Hormoner og utredning er absolutt mulig å få hjelp til
 
Om dere har 2 felles barn får man ikke dekket IVF i det offentlige, men ingenting i veien for å søke hjelp hos gyn. Pergo (nå under et annet navn) eller tilsvarende hjelper mange

Enn hvis man har 1 felles barn ? Og jeg har fått påvist PCOS og ikke vellykket letrozol behandling... ? skal til samtale i neste uke.. hadde ikke tenkt på dette før, hadde bare regnet med at jeg fikk det dekt.
 
Enn hvis man har 1 felles barn ? Og jeg har fått påvist PCOS og ikke vellykket letrozol behandling... ? skal til samtale i neste uke.. hadde ikke tenkt på dette før, hadde bare regnet med at jeg fikk det dekt.

Opp til 2 felles barn får man dekket 3 forsøk per barn.
 
Last edited:
Enn hvis man har 1 felles barn ? Og jeg har fått påvist PCOS og ikke vellykket letrozol behandling... ? skal til samtale i neste uke.. hadde ikke tenkt på dette før, hadde bare regnet med at jeg fikk det dekt.
Vi har ett hjemmelaget barn, og venter nå nr. 2 ved hjelp av IVF.
Dersom vi ønsker en nr.3 får vi ikke dekket et nytt egguttak av det offentlige, men vi har flere egg på frys, så en kan få flere barn enn to på IVF i det offentlige så lenge en har egg på frys og de fører til graviditet.

Lykke til! Håper det klaffer for dere snart!
 
Back
Topp