Kosttilskudd til gravide

Shoegrl

Forumet er livet
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Hei!

Sist jeg var gravid, tok jeg Nycoplus´ kosttilskudd for gravide. Slet etterhvert med kraftig kvalme og klarte knapt å få tablettene i meg, enda mindre holde på de. Hørte andre i termingruppa mi sa at de ble kvalme av Omega 3-kapslene, men tålte vitamintablettene.

Vil det utgjøre store "skader" dersom man ikke får disse i seg? Både mht. den gravide og fosteret?

Hva er forskjellen mellom Nycoplus´og Lifeline Cares kosttilskudd for gravide? Og har dere noen andre anbefalinger utover disse to? :)

Mvh

"Shoegrl"
 
Hei!

Sist jeg var gravid, tok jeg Nycoplus´ kosttilskudd for gravide. Slet etterhvert med kraftig kvalme og klarte knapt å få tablettene i meg, enda mindre holde på de. Hørte andre i termingruppa mi sa at de ble kvalme av Omega 3-kapslene, men tålte vitamintablettene.

Vil det utgjøre store "skader" dersom man ikke får disse i seg? Både mht. den gravide og fosteret?

Hva er forskjellen mellom Nycoplus´og Lifeline Cares kosttilskudd for gravide? Og har dere noen andre anbefalinger utover disse to? :)

Mvh

"Shoegrl"

Heisann!

Takk for fint spørsmål!

Nycoplus kosttilskudd for gravide består av 2 tabletter med vitaminer/mineraler (deriblant folsyre) og 2 tabletter med omega-3. Til gravide er det anbefalt et tilskudd av folsyre ved planlegging av graviditet og 1.trimester. Det er også anbefalt et tilskudd av Omega-3.

Dersom du opplever kvalme ved å ta Omega-3 kapslene vil jeg anbefale deg å forsøke å ta de sammen med litt mat. Dette kan dempe kvalmen litt. Ofte vil magen vende seg til Omega-3 kapslene etter noen dager, så ikke gi opp :)

Nycoplus og Lifeline produktene til gravide inneholder begge anbefalte vitaminer, mineraler og omega-3 tiul gravide. Ulikheten er at de har ulik produsent.

Den viktigste anbefalingen er å starte opp med folsyre ved planlegging av graviditet og ta tilskuddet ut 1.trimester. Det er også anbefalt å ta et omega-3 tilskudd. Utover dette finnes det en rekke produkter som inneholder f.eks kun folsyre og kun omega-3.
Legger ved noen lenker:

https://www.komplettapotek.no/produ...-mineraler/nycoplus-folsyre-tabletter-400mcg#

https://www.komplettapotek.no/produ...dukter/norwegian-purity-start-omega-3-1000mg#
 
Back
Topp