Kosttilskudd for gravide

Rosalia

Elsker forumet
Hei, jeg er tidlig i første trimester. Tar folat + omega-3 multi fra Nyco plus. Er dette tilstrekkelig? Leste at den kunne tas av gravide og ammende, men står ikke noe utover det. Bemerket meg kun at jeg måtte ta folat i tillegg da den ikke inneholdt nok av det. Endrer behovet seg etter som man kommer lenger ut i graviditeten ?
 
Hei, jeg er tidlig i første trimester. Tar folat + omega-3 multi fra Nyco plus. Er dette tilstrekkelig? Leste at den kunne tas av gravide og ammende, men står ikke noe utover det. Bemerket meg kun at jeg måtte ta folat i tillegg da den ikke inneholdt nok av det. Endrer behovet seg etter som man kommer lenger ut i graviditeten ?

Hei!
Folat er det absolutt viktigste i begynnelsen av svangerskapet, så det er bra at du tar tilskudd av dette.
Siden du tar omega-3 multi ved siden av er det ikke noe annet du trenger i tillegg, her får du en god kombinasjon av både omega-3 og multivitamin, da trenger du ikke noe ekstra med mindre du har fått beskjed av legen din at du har mangel på et vitamin eller mineral.

Behovet endrer seg ikke spesielt i løpet av svangerskapet, barnet vil ta den næringen den trenger fra deg, og du vil få i deg det du trenger så lenge du har et variert kosthold. Når du tar omega-3 tilskudd ved siden av får du da i deg alt du trenger:)

Hilsen Inger Marie
 
Back
Topp