kortison i håndleddene, erfaringer? (De quervan)

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Jeg har siden slutten av svangerskapet hatt senebetennelse i begge håndledd (de quervan) som bare ble værre etter jeg fikk lillegutt for en måned siden :(. Fysioterapeuten anbefalte kortison sprøyter, som jeg skal få i morgen.

Noen som har erfaringer med kortison? Gjør det vondt å få? Vondt etterpå? Blir jeg å klare å holde/bære på lillegutt ?

Noen som har hatt de quervan? Hva hjalp for dere :angelic:? Dritt å få det begge hender:wtf:
 
Jeg har ikke hatt det selv, men har behandlet mange med problemstillingen. Det blandes litt lokalbedøvelse sammen med kortisonen som sprøytes inn i den betente seneskjeden. Gjør ikke spesielt vondt de første timene. Kan bli vondt fleste kveld/natt. Du klarer nok å bære hva som helst, men blir sikkert bedt om å ta det litt med ro med bruk av hendene de neste to ukene... Kortison bruker å ha fantastisk effekt på plagene. Noen ganger kun forbigående, slik at man må gjenta behandlingen etter noen uker.

God bedring!
 
Jeg hadde det for noen år siden. Skikkelig vondt og hemmende.
Jeg fikk kortisonsprøyter i flere omganger, men de hadde ingen virkning på meg. Her endte det med operasjon et år senere da ingenting annet funket..
Tror ikke det er så vanlig at det går så langt da, så forhåpentligvis hjelper kortison på deg! Masse god bedring!
 
Jeg hadde det for noen år siden. Skikkelig vondt og hemmende.
Jeg fikk kortisonsprøyter i flere omganger, men de hadde ingen virkning på meg. Her endte det med operasjon et år senere da ingenting annet funket..
Tror ikke det er så vanlig at det går så langt da, så forhåpentligvis hjelper kortison på deg! Masse god bedring!

Oi det høres ikke bra ut :( jeg har også skikkelig ille. Har nesten ingen bevegelse før smerten slår .Håper kortison senere i dag vil funke, for å gå med disse smertene i evig tid samtidig som lillegutt blir tyngere å være på, er deprimerende
 
Jeg har ikke hatt det selv, men har behandlet mange med problemstillingen. Det blandes litt lokalbedøvelse sammen med kortisonen som sprøytes inn i den betente seneskjeden. Gjør ikke spesielt vondt de første timene. Kan bli vondt fleste kveld/natt. Du klarer nok å bære hva som helst, men blir sikkert bedt om å ta det litt med ro med bruk av hendene de neste to ukene... Kortison bruker å ha fantastisk effekt på plagene. Noen ganger kun forbigående, slik at man må gjenta behandlingen etter noen uker.

God bedring!

Takk for informerende svar :) jeg er i mammapesjon og må jo nesten løfte på lillegutt, så å unngå å bruke hendene i 2 uker kan bli vanskelig. Håper kortison hjelper uansett, kjipt å gå vondt med vondt i begge hender
 
Back
Topp