Kort navlestreng

Kløverdame

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Under sist fødsel ble det oppdaget at babyen hadde en veldig kort navlestreng (måtte klippes mellom bena mine, den rakk ikke opp slik at han kunne legges på brystet uten). Dette bidro til at fødselen (og siste fase) tok veldig lang tid. Morkaken løsnet ikke av seg selv heller og jeg mistet mye blod, men det er vel kanskje ingen sammenheng der.

Mitt spørsmål er om dette med navlestreng er sannsynlig at vil gjenta seg, og om det kan ses på UL? I så fall når? Jeg er i 5-6 uke nå.
 
Hei:)

Gratulerer masse med svangerskapet!

Det trenger ikke å ha noen sammenheng, navlestrengen kan også være lag og omslynget rundt deler av kroppen så de velger å klippe den før du får den på magen - det er sjeldent at den er så lag at du får den helt opp på brystet:)

Det med kort navlestreng trenger heller ikke å ha noe med at morkaken din ikke løsnet.
Når det kommer til at morkaken ikke løsnet og at du mistet en del blod vil de være mer obs ved neste fødsel, da det er en litt høyere sannsynlighet for at det skjer igjen.

De ser på gjennomstrømning av navlestrengen, usikker på om de kan måle lengden på den.

Masse lykke til med graviditeten:)
 
Back
Topp