Korleis taklar barna flyturar til og frå ferie?

  • Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet
Med eldste har det aldri vært noe problem. Skal ut med yngste om en uke. Har en en helt annen type, så kjenner jeg gruer meg skikkelig :(
 
Her var en vei 7 timer, men kjøpte sånne reise armebånder på Apoteket! Han sov hele veien frem! Tilbake veien var han bare slapp pga armebåndene!
 
Min eldste taklet det så dårlig at vi ikke har tatt fly med barn på 5 år. :p 10-15 horrible flyturer ble nok, nå elsker jeg bilferie. :D Vurderer å prøve igjen nå som han har blitt stor da, tror ikke de minste vil lage like mye bråk ut av det.
 
Her var en vei 7 timer, men kjøpte sånne reise armebånder på Apoteket! Han sov hele veien frem! Tilbake veien var han bare slapp pga armebåndene!
Armbånd som gjør at unger sover???

Mine har aldri flydd, vi drar på bilferie, og med nok pauser, is, godsaker, lydbøker og "det er seks 'rodde og kikkan' og to 'lodde og linn' igjen", så kommer vi frem...
 
Med eldste ha de gått veldig bra. Ska ut å reisa imon så får me se hur de reagerar
 
Min var 10 mnd når vi reiste. Null problem. Sov 1 time, flørtet med medpassajerer, spiste litt og skiftet :) gikk strålende :D
 
So lenge dej he underholdning i forn av film på ipad går de veldig bra.vi flyge kvart år til gran canaria å tilsammen på fly blir 6,5t :)
 
Null problem med han på 6 år. Har vært på minst 1 laang flyture i året siden han var født + 1-2 kortere. Gått kjempefint selv om det har vært 10-14 timer :)
 
Vi har aldri flydd mer enn 1,5 time med vesla, men det har bestandig gått veldig bra. I år skal vi kjøre på ferie i stedet, rundt 20 timers kjøring. Spent på det ja. :p
 
Flydd langdistanse fra de var små, og aldri hatt noe problem med grinete unger eller annet. Selv på 12 timers turer har det gått helt knirkefritt:)
 
Har ikke flydd med minste på 2 år, og hun er meget aktiv, så gruer meg litt. Siden vi skal mellomlande i 8 timer :p
Eldste er det 0 stress med. Han er 3,5 år. Kommer med langt med iPad, snacks, tegnesaker etc :-D
 
Elste reiste til Thailand som 3åring og 5åring. Vi har flydd på natten. Han er rolig og sitter stille og la seg til å sove som avtalt. Men det blir jo lite søvn, så den første gangen fikk han feber (han fikk det ved for lite søvn). Han sov litt på dagen der nede, nesten hver dag, selv om han egebtlig hadde sluttet med det.

Yngste dro til grand canaria da hun var 12 mnd. Tok toget kl 5 på morgenen så ble tidlig dag, våknet rett etter vi kom ombord på toget. Så skulle hun egentlig sove rett etter take off, men det var bare å glemme. Hun var grinete en stund, til hun bikket, da var hun strålende fornøyd så lenge hun var i aktivitet. Sovnet såvidt akkurat idet vi landet. Altså sov kanskje en halvtime den dagen mot 2,5+1,5 t som vanlig. Dagsovingen uteble eller ble kortet veldig ned de dagene vi var der nede. Flyturen hjem gikk bedre, da sov hun et par timer før vi dro. Men da vi kom hjem på kvelden kl 23 var hun så trøtt at hun ikke ville spise og da jeg ga litt pupp kastet hun opp med en gang. Stakkar! Hun virket glad og fornøyd men var supersliten.
 
Back
Topp