Korleis finn barna roen på kvelden?

Storebror ligger og sløver i sengen vår til han sovner. Kan ikke gjøre for mye før han skal legge seg for trenger ekstremt lang tid på å roe ned
 
Vi slapper av med grøt til kvelds og en episode barnetv.. det roer henne faktisk ned. Det er en time før leggetd. Så er det stell, kos, medisin, tannpuss, mye bæring og så går vi opp. Ned i sengen, lys av og flaske. sovner som regel innen 10 minutter på gode netter.
 
Ser på TV til barne-TV er ferdig, så er det eventuelt resten av kveldsstell før han går i senga kl.19. Sovner som regel innen 5 min.
 
Vi bader og spiser kveld grøt. Så pusser vi tenner og leker litt rolig. Så for han melk og vi pusser tenner så er det natta:p håper vi:)
 
Her roer han seg ikke ned i det hele tatt før han legger seg :p løper rundt, pusser tenner og legger seg. Da er han ferdig i løpet av 1 min :p
 
Etter kveldsmat så pusser vi tenner og vasker litt hendur, ansikt og tar noen ganger tå bad i vasken (footbath, I have no clue how to say that in norwegian) - så leser vi 1-2 korte boker. Gutten ligger så kanskje i 10-15 til han sovner..
 
Vi ser barne TV, han skrur av alt av lys. Sitter i fanget å koser. Så legger vi han. Han har en spilledåse og en sånn nattlampe han koser seg med i senga til han sovner :)
 
De trenger ikke finne roen. Sier bare i fra om at det snart er tid for å gjøre seg klar til å sove.
 
Grøt, kveldsstell, flaske og litt nattasang og kos <3 gone in 60 seconds :D herlig å få til rutiner!
 
Det er bare å tisse og pusse, legge han i senga, synge So Ro si god natt og gå :)
 
Vi spiser kveldsmat,så får hun leke litt før vi går å bader og tar kveldsstell.
Så tar vi med oss en pekebok i sengen, synger en sang før hun faller til ro og sovner.
 
Kveldsmat, bad, kos og kveldsstell på badet, nattasang, kos på fanget og fine ord om dagen i dag
 
Kveldsmat, barne-tv, velling om det ble lite mat, kveldsstell, lese/synge på senga, sovner innen 20 min. Helt til nå...nå er det som om all rutine er borte og vi bruker en time før han sovner. Og han MÅ ligge inntil pappa eller manma ellers sovner han ikke. Flytter vi han i sin egen seng etter han har sovna, så våkner han kort tid etter og vil til oss igjen. Har blitt sånn siste uka...
 
Back
Topp