Kor lang tid tar det frå samtale til IVF

Småsnakk

Forelsket i forumet
*Aprilbaby 2018*
JuniJubel2021
Vi har fått innkalling til samtale i juli. I brevet står det at utredning skal vere ferdig før slutten på oktober. Men eg trudde vi var ferdig utreda av gynekolog?
Er det nokon som har erfaring med kor lang tid det tar frå første samtale på sjukehuset til ein kjem i gang med behandling? Måtte de gjennom ny utredning på sjukehuset? Vi skal gå i Oslo.
Litt utålmodig, vil så gjerne komme i gang snart :)
 
Vi har fått innkalling til samtale i juli. I brevet står det at utredning skal vere ferdig før slutten på oktober. Men eg trudde vi var ferdig utreda av gynekolog?
Er det nokon som har erfaring med kor lang tid det tar frå første samtale på sjukehuset til ein kjem i gang med behandling? Måtte de gjennom ny utredning på sjukehuset? Vi skal gå i Oslo.
Litt utålmodig, vil så gjerne komme i gang snart :)
Vi hadde første time en torsdag, oga økt kapasitet fikk vi starte allerede mandagen etterpå. Vi var også "ferdig" utredet. Men måtte svare på endel spørsmål på sykehuset også. Tror det var det de mente med ferdig utredet. Vet jo ikke om det er slik i Oslo,men slik var det i Haugesund. Håper dere får komme raskt til. Når dere er til første samtale vil de jo snakke om metode/medisiner og syklus/forløp.
 
Vi har fått innkalling til samtale i juli. I brevet står det at utredning skal vere ferdig før slutten på oktober. Men eg trudde vi var ferdig utreda av gynekolog?
Er det nokon som har erfaring med kor lang tid det tar frå første samtale på sjukehuset til ein kjem i gang med behandling? Måtte de gjennom ny utredning på sjukehuset? Vi skal gå i Oslo.
Litt utålmodig, vil så gjerne komme i gang snart


Svar:

Da jeg fikk timen i posten ringte jeg for å høre om der ble oppstart kjapt. Fikk til svar at det ble nok i august) september. Vi møtte opp og jeg begynte på medisiner dagen etterpå :smiley-bounce012
Vi var allerede ferdig utredet hos privat gynekolog (den som henviste oss), mannen hadde avlagt sædprøve osv. Så vi kom myyye raskere igang enn vi hadde håpt på :)
 
Mange år siden etterhvert- men fikk starte på første syklus etter samtale (Haugesund). Ble henvist etter operasjon der de fant masse endometriose, så trengte ikke noe mer utredning bortsett fra sædprøve.
 
Vi var ferdig utredet og slapp unna forsamtale. Kunne gå rett på behandling når vi hadde fått svar på blodprøver. Men må vente 3 mnd pga sommerstengt. Hadde nok gått fortere om ikke! Dette er st olavs [emoji4]
 
Tok utredning privat, 6 mnd ventetid til forsamtale, 7 mnd fra forsamtale til oppstart. Fikk hoppe frem i køen så det ble til slutt 3 mnd til forsamtale og 5 mnd etter forsamtale til vi fikk startet opp. 8 mnd totalt fra henvisning til oppstart. Dette var Haukeland universitetssjukehus. Fikk beskjed om 1år fra henvisning til oppstart er normalt.
 
Fikk hoppe rett på etter første samtalen, ca. 5 mnd'er ventetid på oppstart på riksen da. Dette var i våres :)
 
Fikk hoppe rett på etter første samtalen, ca. 5 mnd'er ventetid på oppstart på riksen da. Dette var i våres :)

Vi hadde utredning privat og så ble vi henvist til sykehuset. Fra henvisning fra til forsamtale gikk 3 måneder. Fikk starte dagen etter [emoji4]
 
Vi fikk henvisning i mars, forsamtale april og oppstart i august.
Gikk mye fortere enn forventet :)
 
Tusen takk for svar alle sammen! Konklusjonen verkar til å vere at dette varierer ekstremt mykje :)
Eg ringte og snakka med riksen, og fekk høyre at det tok ca 5 mnd frå forsamtalen til behandling no, men at dei håpa at dette skulle bli mindre.. Så ikkje godt å vite når det blir.
Ein blir verkeleg nødt å trene tålmodigheita som prøvar.
Aldri vore gravid før og har prøvd sidan februar 16. Prøver letrozol eit par månadar og ventar på å få komme til ivf. Prøver å fokusere på andre ting, men ikkje alltid enkelt.

Ønskjer alle lykke til der de er i prosessen !
 
Back
Topp