Kontrolltråden for oss høygravide

Var på kontroll hos jordmor i dag 38+1. Ble strippet og fikk akupunktur så håper det setter i gang noe ;) på tirsdag skal jeg til ny vekstestimering og mulig akupunktur igjen hvis ikke noe skjer før.

Det er litt rart, for i går tenkte jeg "hvor er Tussi_lussi? Hun er det lenge siden jeg har sett her inne!" Og vips, så er du her [emoji14] Hvordan er formen? :)
 
Meget mulig vi gjør det [emoji23][emoji23][emoji23] vil ikke dere heller gå ut med dato?

Vet ikke hvordan jeg ser om noen quote meg, er liksom tilfeldig at jeg ser det noen ganger.

Vi har fått en ks dato, men vet ikke ennå om det blir før så føler ikke det er vits ennå :)
 
Det er litt rart, for i går tenkte jeg "hvor er Tussi_lussi? Hun er det lenge siden jeg har sett her inne!" Og vips, så er du her [emoji14] Hvordan er formen? :)

Så hyggelig at du spør :) rart hvordan det er når en tenker på noe/noen så plutselig skjer det eller du hører fra de ;) formen er mye bedre nå faktisk enn den har vært. Har slitt endel med søvnen både pga gutten min som begynte i bhg i januar har vært mye syk også har jeg slitt mye med halsbrann. Nå har gutten min vært frisk en stund (bank i bordet) ;) og jeg har fått medisiner hos legen for halsbrann. Så endelig går jeg ikke rundt å føler meg konstant trøtt. selv om jeg er veldig klar for å få ut lillebror ;) nå er det heldigvis ikke lenge igjen for noen av oss. Håper formen din også er bra? Ser du har slitt med bekkenløsning :/
 
Hvor fikk du nålene satt? :)

Hun satte en nål på hver hånd mellom tommel og pekefinger. En nål litt ut mot siden under begge knærne også en nede på hver fot. Syns det var ubehagelig, men hun sa jeg hadde seigt skinn så måtte bruke litt makt, hehe..
 
Så hyggelig at du spør :) rart hvordan det er når en tenker på noe/noen så plutselig skjer det eller du hører fra de ;) formen er mye bedre nå faktisk enn den har vært. Har slitt endel med søvnen både pga gutten min som begynte i bhg i januar har vært mye syk også har jeg slitt mye med halsbrann. Nå har gutten min vært frisk en stund (bank i bordet) ;) og jeg har fått medisiner hos legen for halsbrann. Så endelig går jeg ikke rundt å føler meg konstant trøtt. selv om jeg er veldig klar for å få ut lillebror ;) nå er det heldigvis ikke lenge igjen for noen av oss. Håper formen din også er bra? Ser du har slitt med bekkenløsning :/
Ja, det er veldig rart med sånne tilfeldigheter altså [emoji14]

Høres ut som en slitsom tid du har bak deg [emoji32] Godt det er på vei til å bli bedre nå, og medisiner for halsbrann er tipp topp :D Blir spennende med lillebror [emoji173]

Bortsett fra bekkenløsning, så er jo egentlig formen veldig bra, så det er litt irriterende at bekkenet hemmer så mye. [emoji14] Men men, jeg overlever, og nå er det uansett ikke lenge igjen, nei :D Veldig veldig spent på å bli mamma [emoji173]

Lykke til med innspurten :D
 
37+5
Jeg har blitt fulgt opp 1-2 ganger i uken i 14 dager nå,pga høyt blodtrykk,høy puls og ødemer som har økt veldig.Var på kontroll på sykehuset i uke 35 og skal dit igjen i uke 39 om jeg holder meg stabil med blodtrykk,puls og ødemer,hvis det øker veldig,må jeg dit før uke 39..I tillegg har jeg carpal tunnel syndrom,så fingrene verker nesten hele tiden..Men det viktigste er at alt er bra med frøkna i magen:Heartpink
 
Hadde kontroll sist uke, var da 36+4. Fødselprat med jordmor, veldig nyttig og informativt :) ellers de normale rutinene. Hodet hadde festet seg og gutten ligger fortsatt mest på høyre siden av magen. Synes egentlig han har gjort det så lenge jeg kan huske.
Har som "Helen" fått karpaltunnelsyndrom noe som gjør at leddene i fingrene føles stive og vonde.. Har samme greia i kjeven, og jordmor sa at det er hormonene som fører til bekkenløsning i slutten av svangerskapet som påvirker flere ledd i kroppen.
 
Ny ul kontroll i dag. Alt så fint ut og gutten i magen som er blitt målt til å være store har ikke vokst noe særlig de siste 10 dagene. Ble ny stripping i dag så håper det skjer noe snart ;) ellers blir d ikke ny ul kontroll før termin 8.april.
 
Jordmorkontroll i dag, og hun henviste meg videre til sykehuset pga SF-målet som fortsatt ligger under normalen. Alt fint i magen, og han ligger på ca 3,4 kg nå (39+3 i dag) :) [emoji173] Ellers var alle andre verdier fine, men litt lav på hemoglobin, så ble anbefalt jerntilskudd den siste tiden. Det ble en lang dag med mye venting på sykehuset, men jeg er så glad vi bor i dette landet med all den fantastiske oppfølgingen vi får :D
 
Jordmorkontroll i går (35+2). Blodtrykk noe høyere enn vanlig, men ikke egentlig særlig høyt (111/74 - har vanligvis rundt 105/55). Hodet er festet i bekkenet, og hjertelyden er fin. Fortsatt lavt sf-mål, men jeg blir fulgt opp med vekstkontroll på sykehuset. Hun har dog, når jeg tenker meg om, ikke målt blodprosenten min noen av gangene jeg har vært der.. Kanskje jeg skal høre etter om det neste gang.. Urinprøven var fortsatt fin (neg). Vi snakket også om amming og fødselsbrevet jeg har skrevet. Er så fornøyd med ny helsestasjon og ny jordmor! Neste kontroll er vekstkontroll 10.april på sykehuset, og så blir det jordmorkontroll igjen 20.april. Da er det søren meg ikke lenge igjen!![emoji15][emoji7] Jeg gleder meg sånn![emoji173]
 
Kontroll hos legen igår, 36+1. Sf-mål spot on på streken, hodet ned, fin hjertelyd, fin puls osv. Urinprøven ga som vanlig utslag på blod og hvite blodlegemer, men sånn har det jo vært et halvt års tid. Største bekymringen er min vektoppgang som er ikke-eksisterende. Ligger fortsatt på -1,5, så legen sender meg til vekstestimering selv om sf-målet er der det skal være. Prøver å tenke positivt, at jeg skal få se babyen en gang til, men er litt stressa og ønsker ikke at folk skal tro jeg slanker meg — er jo så mye fokus på det i media.
 
Kontroll hos legen igår, 36+1. Sf-mål spot on på streken, hodet ned, fin hjertelyd, fin puls osv. Urinprøven ga som vanlig utslag på blod og hvite blodlegemer, men sånn har det jo vært et halvt års tid. Største bekymringen er min vektoppgang som er ikke-eksisterende. Ligger fortsatt på -1,5, så legen sender meg til vekstestimering selv om sf-målet er der det skal være. Prøver å tenke positivt, at jeg skal få se babyen en gang til, men er litt stressa og ønsker ikke at folk skal tro jeg slanker meg — er jo så mye fokus på det i media.

Ikke tenk på hva alle andre måtte tenke! Du vet med deg selv at du gjør det du kan for å ta vare på den lille i magen og babyen har det fint. Det er det viktigste. Dette med kroppsstress går begge veier, og er noe dritt uansett! Sender en god klem [emoji173]
 
  • Liker
Reactions: CSS
Lege i dag, 39+6. Alt fint, men han kjenner ikke etter hvor hodet er (om hun har kommi seg ned i bekkenet). Men jeg har kontroll hos jm i morgen, da kan hun sjekke det:) Forøvrig siste time hos henne noensinne, da hun blir 70 og pensjonerer seg etter i morgen. Fine jordmora :) Glad jeg rakk hele sv.skapet hos henne :)
 
Jordmor i dag, 39+5. Blodtrykk og urin bra, har vært det hele tiden. Men hun var veldig misfornøyd med SF, så skal på ultralyd på fredag. Kjenner jeg er bittelitt bekymret. Det kommer til å bli en lang torsdag!
 
Jordmor i dag, 39+5. Blodtrykk og urin bra, har vært det hele tiden. Men hun var veldig misfornøyd med SF, så skal på ultralyd på fredag. Kjenner jeg er bittelitt bekymret. Det kommer til å bli en lang torsdag!
Hva var hun misfornøyd med når det gjaldt SF-målet? Har det flata ut eller er det generelt bare lavt? Krysser fingrene for at alt er i den skjønneste orden i magen [emoji173] Men skjønner veldig godt at det føles lenge å vente til fredag [emoji19]
 
Hva var hun misfornøyd med når det gjaldt SF-målet? Har det flata ut eller er det generelt bare lavt? Krysser fingrene for at alt er i den skjønneste orden i magen [emoji173] Men skjønner veldig godt at det føles lenge å vente til fredag [emoji19]

Det har vært nokså lavt hele tiden, men innenfor normalen. Nå hadde det flata ut og lå rett under.

Jeg tror nok alt er bra, kjenner masse liv og greier, men jordmor var litt kryptisk og kunne ikke helt si hva som kunne være greia, var bare veldig gira på at jeg måtte sjekkes denne uka. Meeeeen det er jo bra å bli tatt alvorlig og bli sjekka :)
 
Det har vært nokså lavt hele tiden, men innenfor normalen. Nå hadde det flata ut og lå rett under.

Jeg tror nok alt er bra, kjenner masse liv og greier, men jordmor var litt kryptisk og kunne ikke helt si hva som kunne være greia, var bare veldig gira på at jeg måtte sjekkes denne uka. Meeeeen det er jo bra å bli tatt alvorlig og bli sjekka :)
Høres ut som SF målet mitt sist svangerskap. Var ikke noe galt med babyen :) Men hun var ikke akkurat noe gigababy heller :) Bedre med litt for mye oppfølging enn litt for lite iallefall! Lykke til!
 
Det har vært nokså lavt hele tiden, men innenfor normalen. Nå hadde det flata ut og lå rett under.

Jeg tror nok alt er bra, kjenner masse liv og greier, men jordmor var litt kryptisk og kunne ikke helt si hva som kunne være greia, var bare veldig gira på at jeg måtte sjekkes denne uka. Meeeeen det er jo bra å bli tatt alvorlig og bli sjekka :)
Hører veldig mange opplever utflating nå mot slutten uten at det er noe galt, men det er veldig bra at du får en ekstra sjekk! Krysser fingrene for at alt er fint på kontrollen :)
 
Back
Topp