Kontroller *september-18*

Eskimonika

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
August 2018
Septemberhjertene 2018
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Ser flere er igang med kontroller allerede.
Samle litt info og prat rundt det her?
 
Har termin i september å fått beskjed av legen at jeg får ikke komme inn på første kontroll før jeg er 12 uker
 
Har termin i september å fått beskjed av legen at jeg får ikke komme inn på første kontroll før jeg er 12 uker
Nesten det samme her: har kontroll 11+2 hos legen. For å få time hos jordmor måtte jeg være mellom 14-16 uker!

Har bestilt meg privat UL time om 13 dager....klarer jo ikke å vente så lenge på om se at alt går bra [emoji85][emoji28]
 
Det er ikke uvanlig ikke å få kontroll hos legen før 12 uker.
Noen steder får en komme inn på kontroll før, men blodprøvene som skal tas kan ikke tas før 12 uker.
 
Jeg bestilte time hos jordmor, de spurte ikke om hvilken uke engang. Er 8 uker når jeg skal dit.
 
Jeg fikk beskjed om første kontroll hos lege mellom uke 12-16, så bestilte i uke 12. Blir uke 13 etter UL-måling igår da men satser på det går bra [emoji5]

Skulle egentlig på 4årskontroll med minste nå og tenkte å spørre ang jordmor når vi var der, men er i såpass dårlig form at mannen måtte dra alene. Ba han høre for meg så får vi se hva de sier. [emoji5]
 
Jeg har bestilt time hos jordmor, fikk time når jeg er 11+5, så i den 12 uken [emoji846]
 
Var hos fastlegen i dag, snakka litt om forrige svangerskap og tok TUL, skal tilbake 21.02 for ny kontroll og ny UL[emoji7]
 
Var der 4+5 for å få henvisning til TUL. Tok blodtrykk, fikk helsekort og gikk gjennom det.

Kjipt å ha kontrollen så tidlig, men legen ville det sånn når jeg uansett måtte henvises TUL.
 
Her blir det nok ikke noe kontroll før uke 12 tenker jeg. Hadde ikke noe før det sist heller annet enn tul pga prøverør:) men går til legen ofte nå pga stoffskiftet så har allerede vært der 2 ganger og skal tilbake om 2 uker.
 
Nesten det samme her: har kontroll 11+2 hos legen. For å få time hos jordmor måtte jeg være mellom 14-16 uker!

Har bestilt meg privat UL time om 13 dager....klarer jo ikke å vente så lenge på om se at alt går bra [emoji85][emoji28]

Hæe?!
Uke 14-16 hos jordmor?
I fjor sommer var jeg første gang hos jordmor i uke 6, fordi jeg ville prøve å få henvisning til duotest.
Denne gangen skal jeg også i uke 6. Riktignok er det ekstra oppfølging denne gangen, men jeg trodde man kunne få time tidligere enn du fått tilbud om.
 
Jeg fikk første konroll i begynnelsen av februar da er jeg godt over 10 uker , det var fastlegen som ville ha meg inn da , sier jo ikke nei til det akkurat ;)
Så har jeg bestillt privat ultralyd til slutten av februar når jeg er nesten.13 uker på vei :love7
 
Jeg har vært hos jordmor. Var der i går:) Vi er litt usikre på hvor langt jeg er på vei, da jeg tror noe og jordmor noe annet. Hun tror jeg er i starten av uke 8. Jeg tok masse blodprøver allerede nå.
Jordmor skrev feil på helsekortet mitt da[emoji23] I følge henne har jeg termin 30.8.2019[emoji28] Jammen meg ett langt svangerskap!
Vi skal på TUL 31 januar, så da får vi vite litt mer om hvor langt vi er på vei:)
 
Skal til lege 21.februar. Er da ca 9+3
 
Hæe?!
Uke 14-16 hos jordmor?
I fjor sommer var jeg første gang hos jordmor i uke 6, fordi jeg ville prøve å få henvisning til duotest.
Denne gangen skal jeg også i uke 6. Riktignok er det ekstra oppfølging denne gangen, men jeg trodde man kunne få time tidligere enn du fått tilbud om.
Ja synes også det var merkelig sent....fikk ikke lov å komme før,måtte ha henvendelse av legen..!
Har sikkert stor pågang,aner ikke...
 
Ja synes også det var merkelig sent....fikk ikke lov å komme før,måtte ha henvendelse av legen..!
Har sikkert stor pågang,aner ikke...
Er enkelte steder det er travelt for de. Var ikke hos jm før uke 22 sist. Og har ei venninne som ikke fikk tid før uke 32.
 
Back
Topp