Kontroller - Hvor ofte?

Sallys

Glad i forumet
Mailykke 2018
Hvor ofte er det normalt å ha kontroller?

Jeg var på første kontroll hos legen ganske tidig (uke 7) er nå 13+4 og har tenkt til å gå til jordmor neste gang, men usikker på når jeg skal bestille time og hvor ofte det pleier å være vanligvis? :)
 
Er bare å ringe helsestasjonen din og høre, så får du nok en time snart [emoji106]
 
Pleier bare møte når JM sier jeg skal ha kontroller, sånn ca. Som i oversikten ovenfor tror jeg!
 
Jeg går kun til JM, var inne i uke 12, så skal jeg på UL nå i morgen (ca17+4) og neste JM time er mandag (uke 18). Følger også bare det som JM setter opp til meg [emoji5] men gjetter at neste kontroll blir i uke 24, for da skal jeg nok ta glukosebelastningstesten. [emoji849]
 
Jeg var også hos jordmor på en kontroll nå i uke 16 [emoji4]
 
Hvor ofte er det normalt å ha kontroller?

Jeg var på første kontroll hos legen ganske tidig (uke 7) er nå 13+4 og har tenkt til å gå til jordmor neste gang, men usikker på når jeg skal bestille time og hvor ofte det pleier å være vanligvis? :)

Fikk du tatt blodprøver hos legen i uke 7? tror det er mest normalt å ta blodprøvene i uke 12 hvertfall:)
 
Jeg tok blodprøve ja[emoji4]
Min lege måtte jeg komme på kontroll i uke 12 fordi det var en spesiell prøve som skulle tas da. Også når svarene kom var jeg inne for å fylle ut helsekortet og se på prøvene i uke 14. Skal til jordmor om 1 uke. Da er jeg 16+6. Så er det OUL (18+6).
 
I min kommune er det vanlig med kontroller hver 4.uke, JM sa at dette var opp til kommunene. Så kan være greit å forhøre seg der man bor :)
 
Er litt ulikt fra kommune til kommune, for det er ikke alle som har fjernet kontrollen i uke 16 enda.. :) men når du bestiller spør de som regel bare når du har termin, også setter de opp time når du skal ha ;)
 
Her får jeg kontroll etter behov heldigvis. Er endel hos lege fordi jeg er sykemeldt. Forrige svangerskap var jeg kun hos lege i uke 12 og resten hos jordmor. Var ca hver 4 uke.
 
Back
Topp