Konfirmasjonsgave

Cadillac

Forumet er livet
August 2018
Sommerfuglene
Vet jammen ikke om dette passer her, men jeg skal i konfirmasjon til en niese i mai.

Veldig i beit for hva vi skal gi. Vet hun får bunad og har tenkt på sølv, men vet hun får en del av det også, og det hadde jo vært kjekt å gi noe som ikke «alle» gir. Det er dessuten ikke sånn at det kan koste mange tusen kroner heller.

Kom over en side som selger smykkeskrin til bunadssølv, men mønster fra de ulike bunadene på lokket. En stor boks med flere lufttette bokser inni for å hindre oksydering av sølvet koster 1349,-. Er det gave fin nok tro? Kunne godt hatt et sånt skrin selv jeg, men blir så usikker på hva som er vanlig å gi og for hvor mye.
 
Om jeg hadde vært niesen din, hadde jeg satt stor pris på en sånn gave - kanskje ikke der og da, men på sikt! Skrin til bunadssølv står på ønskelista mi til jul, hvert år - og jeg gir meg ikke før jeg får det!
 
Om jeg hadde vært niesen din, hadde jeg satt stor pris på en sånn gave - kanskje ikke der og da, men på sikt! Skrin til bunadssølv står på ønskelista mi til jul, hvert år - og jeg gir meg ikke før jeg får det!

Enig. Jeg har lyst på det selv, men kan ikke uten videre kjøpe noe så storfint til meg selv som ikke er helt nødvendig. Får ønske meg det jeg også, lurt.

Tanten min fikk velge mellom bunad og ponni da hun skulle konfirmeres. Sånn apropo. Hun valgte ponni. Hun angrer bittert som hun sier, for hun har ikke råd til bunad og ponnien er død ... Så bunad avec er absolutt noe man vet at man vil sette pris på, om ikke der og da, så senere. Tror snaut jeg vet om noen som ikke ønsker seg bunad hvis de ikke har det.
 
Enig. Jeg har lyst på det selv, men kan ikke uten videre kjøpe noe så storfint til meg selv som ikke er helt nødvendig. Får ønske meg det jeg også, lurt.

Tanten min fikk velge mellom bunad og ponni da hun skulle konfirmeres. Sånn apropo. Hun valgte ponni. Hun angrer bittert som hun sier, for hun har ikke råd til bunad og ponnien er død ... Så bunad avec er absolutt noe man vet at man vil sette pris på, om ikke der og da, så senere. Tror snaut jeg vet om noen som ikke ønsker seg bunad hvis de ikke har det.

Jeg ELSKER bunaden min. De få gangene jeg ikke har kunnet bruke den 17. mai fordi jeg har vært hval på land, har det manglet noe viktig. Føler meg sjelden så fin som i bunaden min (brudekjole var et unntak, men det kan man nesten ikke bruke til "alt"). :Heartred
 
Jeg ELSKER bunaden min. De få gangene jeg ikke har kunnet bruke den 17. mai fordi jeg har vært hval på land, har det manglet noe viktig. Føler meg sjelden så fin som i bunaden min (brudekjole var et unntak, men det kan man nesten ikke bruke til "alt"). :Heartred

Jeg kunne ikke vært mer enig. Jeg fikk først bunad for 4 år siden, da sydde jeg den selv. Jeg har brukt den så mye jeg kan siden, jeg er så stolt av den og føler meg som verdens fineste med den på!
 
Blitt glad for det jeg altså :) Hvor fant du det? Ønsker meg til egen bunad :p
 
Blei det smykkeskrin til bunadsølv? :) blei konfirmanten fornøyd ? :)
 
Back
Topp