Kondis på sykkeltur

Spinnelill

Forumet er livet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
JuniJubel2021
Juligull2021
Septemberlykke 2024
Jepp da, sykla til jobb i dag. 9.5 km, stort sett nedover, og må bare si at heisann, den kondisen har tapt seg kraftig de siste månedene! Gruer meg litt til samme ruta hjemover (da med flest oppoverbakker...) :p Kunne jo kanskje ikke forvente toppform etter å ha vært kvalm og uggen siden uke 6, med tur som eneste trim, men dette var mer på høyde med når sykkelen ble dratt fram da det var 2.5 år siden sist. Her må det trenes! Hvordan trener dere for tida? Og hvordan i alle dager får man det til å gå opp når man har barn fra før?! :scratch
 
Ah! Jeg lurer på dette med trening selv! Har ikke barn fra før men synes det er vanskelig å hvite hvor hardt man kan eller ikke skal presse seg på trening. Jeg er vant med ganske tøffe gruppetimer. Nå gir ikke alt, bruker litt lettere vekter, og prøver å henge med. Kjenner også at kondisen er rimelig redusert[emoji51]
 
Ah! Jeg lurer på dette med trening selv! Har ikke barn fra før men synes det er vanskelig å hvite hvor hardt man kan eller ikke skal presse seg på trening. Jeg er vant med ganske tøffe gruppetimer. Nå gir ikke alt, bruker litt lettere vekter, og prøver å henge med. Kjenner også at kondisen er rimelig redusert[emoji51]
Sist gang (uten barn) var jeg også med på vanlige gruppetimer, men droppa øvelser på rette magemuskler, tunge vekter, og etterhvert øvelser der man skulle ligge på magen, og ble vel mer og mer modifiserte øvelser etterhvert som kroppen endra seg :) Tok i en del, men ikke helt på maxnivå. Var med på en egen gravidtrening også, og der var det fullt kjør, så man kan nok greit få opp pulsen ganske godt uten at det skal være noe problem :)
 
Nå har ikke jeg barn fra før så der kan jeg ikke uttale meg, men jeg prøver å trene før/etter jobb på treningsrom vi har der (mest styrketrening - armer rygg, bein, sideveis mage, m.m.) hjemme prøver jeg gå tur eller så har jeg syklet mens samboer løper! Her er du avhengig av en samboer i relativt god form, ellers blir det ikke mye trening[emoji23] men synes sykling og styrke generelt er fine treningsformer. Ellers er jeg egentlig veldig glad i å svømme, men har ikke tatt meg tid til å dra i svømmehallen.
 
Sykler til og fra jobb hver dag (14 km), går tur i helgene, styrketrening med strikk hjemme før jeg legger meg og så har jeg en time i uka jeg kan trene på jobb der treningssenteret er rett utenfor døra, så det benytter jeg meg av, som oftest en tur på tredemølla:)

Har ikke barn fra før da.
 
Jeg må innrømme at innsatsen har vært minimal, har vært veldig svimmel pga lav blodprosent. Håper at det blir litt bedre nå, med mer jerntilskudd. Kjenner at kondisen er dårligere enn tidligere i sommer, og vil gjerne snu trenden.
 
Jeg må innrømme at innsatsen har vært minimal, har vært veldig svimmel pga lav blodprosent. Håper at det blir litt bedre nå, med mer jerntilskudd. Kjenner at kondisen er dårligere enn tidligere i sommer, og vil gjerne snu trenden.
Ditto! Derav heeelt håpløs sykkeltransport i dag :p Men kom meg hjem da! Så nå satser jeg på at økt kondis skal holde tritt med økt magemål (og mindre lungekapasitet), sånn at de balanserer hverandre en del måneder framover :hilarious:
 
Jeg har ikke fått trent så mye siden jeg ble gravid pga jeg har vært så trøtt. Men når jeg starter på jobb igjen etter ferien skal jeg trene styrke på treningssenteret og jogge hjemme ute og på tredemølle så lenge det lar seg gjøre :)

Jeg har to barn fra før. Drar på trening etter de har lagt seg. Trener i ca 1 time :)
 
Jeg har ikke fått trent så mye siden jeg ble gravid pga jeg har vært så trøtt. Men når jeg starter på jobb igjen etter ferien skal jeg trene styrke på treningssenteret og jogge hjemme ute og på tredemølle så lenge det lar seg gjøre :)

Jeg har to barn fra før. Drar på trening etter de har lagt seg. Trener i ca 1 time :)
Ja, det er vel noe sånt man bør prøve å få til. Vi har ikke bil, så treningssentre blir litt kronglete å komme seg til, men får prøve med noe hjemmetrening når enrginivået stiger nok til at jeg holder lenger utover kvelden enn ettåringen :p
 
Stå på! Sykkelpendling til jobb er genialt! Nå begynner endelig formen å bli litt bedre, og da er det sykling som gjelder. Terreng eller vei. Bekkenet mitt er ikke så glad i løping, men på sykkel kan jeg kjøre så hardt jeg vil. Etter hvert blir magen litt i veien da... Kjenner allerede at det presser litt..! Har en fra før, så blir som oftest etter legging. Kan være sykt tungt å komme seg ut så sent synes jeg.. veldig takknemlig hvis jeg får lov å stikke ut rett etter jobb.
 
Back
Topp