Kommentarer på magen

Huff, trist å høre om dere som få regelrette frekke og sårende kommentarer, hva er det som feiler folk.

Jeg får mest kommentarer av typen "noen som har det, du er jo slank og lekker, jeg så ut som en hval da jeg var gravid" og "du ser veldig sprek og fresh ut", som er jo veldig hyggelig å høre, men når jeg føler meg helt sprekkferdig og alt er ubehagelig og jeg sover dårlig i 3-4 timer i døgnet i gjennomsnitt og blir anpusten av å snakke og føler selv jeg ser ut som en dass så blir sånne positive kommentarer også plagsomme. Ikke lett å snakke til gravide! :smiley-ashamed008 Jeg skulle gjerne hatt noen som sa "stakkars du ser utslitt ut, sett deg og hvil litt du som er blitt er så stor og tung" i stedet!
 
Folk må passe på kva dei seier. Tenk om vi skulle kommentert på folk som ikkje var gravide òg. Det hadde jo gått heilt gale! Rart at det er så "sjølvsagt" å slenge ut ein kommentar om magen, berre fordi det er ein baby inni der. I såfall er det vel bedre å heller kommentere kor fin magen er :happy:

Har endå til gode å få kommentarer angåande størrelse, på min mage. Det fekk eg ikkje i første svangerskap heller, men eg hadde nok ikkje syns det var greitt om det skulle skje. :stop:
 
Så trist at dere får sårende og frekke kommentarer. Det er totalt uakseptabelt.

Hittil har jeg bare fått koselige kommentarer som «Så fin du er/ så fin mage du har» og «Du har virkelig gravidegløden på plass».

Jeg føler meg utilpass med fokus på kropp, men hittil har det gått overraskende bra.
Og gravidegløden er rett og slett sminke. [emoji23] Ellers ser jeg passe blek og dradd ut.
 
I går var det en på jobb (som jeg egentlig aldri har pratet noe særlig med) som ropte «Tjukka!» til meg mens han løp forbi meg og opp en trapp :eek:. Tok meg ikke nær av det, men det er jo veldig merkelig oppførsel som aldri ville vært greit ellers. Hadde lyst til å svare «Bedre å være tjukk enn stygg som deg :rolleyes::rolleyes::rolleyes:», men greide å styre meg.
 
I går var det en på jobb (som jeg egentlig aldri har pratet noe særlig med) som ropte «Tjukka!» til meg mens han løp forbi meg og opp en trapp :eek:. Tok meg ikke nær av det, men det er jo veldig merkelig oppførsel som aldri ville vært greit ellers. Hadde lyst til å svare «Bedre å være tjukk enn stygg som deg :rolleyes::rolleyes::rolleyes:», men greide å styre meg.

Det der er jo helt utrolig frekt!

Selv om det skal være en «spøk» (forhåpentligvis), så syns jeg ikke det er innafor.
 
Back
Topp